Rätt svar : 2) 21 grader
Nu har vi tröttnat på , att köra gräsklippare och alla andra säsongsgrejor fram och tillbaka från vår campingtomt. Vi har stått åretrunt på samma plats i 12 år och ganska många av grannarna har skaffat sig förråd. De flesta ganska fula i plåt , men ett par snygga i trä. Vilken dröm det skulle vara att vinna det här perfekta förrådet och äntligen få lite ordning på sakerna , istället för att gömma under husvagnen .
 
Svaret på tävlingsfrågan är 21 grader.

Just nu får garaget lov att fungera som förråd. Där är det svårt att hålla ordning och det ser fruktansvärt fult ut. I förråd Jonna som är litet blir det lättare att hitta det jag söker när jag behöver det.
 
Svar: 21 grader. Motivering: Det skulle vara kul att få överrraska min man med att jag har fixat ett förråd helt på egen hand där vi kan samla ihop alla trädgårdsredskap på ett ställe.
 
Fin vinst!

Svaret är 2) 21 grader.

Vår dotter med familj bygger sin första villa
med ett stort förvaringsbehov att stilla
som (mor)föräldrar har vi många goda råd
såsom att skaffa ett praktiskt trädgårdsförråd
Jonna från Skånska Byggvaror verkar riktigt smart
så vi sätter vårt hopp till Byggahus.se, såklart!

Trevlig helg!
Mvh Vargbodarna
 
Rätt svar är 21 grader.

Motivering: Över hela sommarstugan har jag spritt mina redskap och verktyg, frugan skäller över detta otyg!
Om jag detta förråd skulle vinna, skulle min fru bli en mycket lycklig kvinna. Det här är min stora chans till en förvaring med elegans!
 
Rätt svar:2, 21 grader.

Jag behöver någonstans att sova på sommaren när frugan slänger ut mig och mitt tält gick nyss sönder...
 
Rätt svar: 2

Då jag är halvt förlamad efter en stroke är gångavstånden i trädgården långa. Att bära, hämta, plocka undan grejer o.s.v. blir ett hinder. Ett förråd som jag kan placera mitt i trädgården vore toppen. Det skulle underlätta enormt.
 
RÄTT SVAR =21graders lutning.
Jag bor i radhus med ett förråd på framsidan, men då vi har en tomt, med altandäck och gräsmatta på baksidan också och behöver klippa gräset osv, så vore det väldigt underlättande att ha ett litet förråd även på baksidan så man slipper att bära gräsklippare mm, genom hela huset varje gång, dessutom var det länge sedan jag fick hugga i och bygga/renovera/måla/inreda något, så bara det skulle vara roligt!! :) håller tummar och tår för en liten bod!! :)
 
Rätt svar =2

Motivering:
Jag behöver ett nytt förråd.
För att förvara en gammal såg.
Och även några gamla vinterhjul
kan få plats i detta skjul.

Kolla! Det rimmar! När får jag priset?
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Rätt svar är alternativ: 2. Lutningen är 21 grader

Redskapen ligger utspridda på tomten som om någon kastat en handgranat.
Fram från snön hoppade krattan så nu ser jag ut som en riktig pirat ;)
Med Jonnas hjälp kommer det i trädgården att bli ett snyggt resultat.
När spadar, häxsaxar mm hänger prydligt i förrådet på 3,1 kvadrat.
 
Hej!
2 är rätt svar. 21 graders lutning.
Jag vill vinna den hår åt maken. Vi har en verkstad/förråd på 12 kvm. Men när jag blev tvungen att få en permobil så tog den halva makens utrymme. Den måste stå i värme på vintern nämligen och är ganska stor. Nu har han knappt nån plats till sina saker som tex trädgårdsprylar och annat pyssel.
Därför vill jag vinna den här åt honom. Han har aldrig klagat på att all plats min permobil tar, men jag vet att han saknar sitt utrymme. Nu håller jag tummarna att jag kan överraska maken med ett förråd:)
Ha en härlig vårdag!
 
Svar nr. 2. Jag har ett förråd som är litet och allt får inte plats i förrådet. Det skulle faktiskt hjälpa och underlätta för oss om vi skulle vinna ett nytt förråd.
 
Rätt svar : Alternativ 2, 21 grader
Vårat fallfärdiga skjul räknar dagarna till nästa höststorm då det sannolikt kommer falla ihop. Med ett nytt förråd skulle så väl tomt som redskap få ett välbehövligt lyft! Inte nog med att det är praktiskt, det är även estetiskt tilltalande!
 
Rätt svar: 2, 21 grader

Att vinna ett praktiskt förråd till trädgården vore helt underbart,
Vi skulle måla Jonna med vårat hus färger gul, röd och grön nerifrån till tak.

Det blir ordning på trädgårdsredskapen som nu finns både här och där,
lättare att hitta kratta & sekatör när det ska jobbas i trädgården vi håller så kär.

(y)
 
Redigerat:
Svar lutningen är 21 grader alltså svarsalternativ 2.

Förra sommaren lät jag både fogsvans och grensax ligga ute och rosta och bli slöa. Detta vill jag nu i år undvika.Ett förråd skulle vara guld värt att ha , där jag kan förvara mina trädgårdsredskap. Kanske får gräsklipparen också plats där, den står just nu i uterummet och tar plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.