Krilleman
Bygger RulleBulle ett kärnkraftverk? :p

Hur många säkringar har du tänkt montera?

Herrgård?
 
Hehe.
Det blir knx i kåken så plus att jag har dragit ca 8 rör "ifall att". Men det blir fler slangar imorgon. :)
Slangarna som hänger löst är för data.
 
RulleBulle skrev:
Men det blir fler slangar imorgon. :)
Bra. Jag tyckte att det såg ut som att du hade missat någon. :)
 
Fortsatt regla upp innertaket och innerväggarna på ena takkupan. Städat och burit ut en massa skräp.
 
Sprayat klorin på en minimal del av min putsade tegelfasad för att se om det blir vitare.

Skål och glad påsk alla !
 
ullberg
RulleBulle skrev:
Hehe.
Det blir knx i kåken så plus att jag har dragit ca 8 rör "ifall att". Men det blir fler slangar imorgon. :)
Slangarna som hänger löst är för data.
Jag tänkte just säga det, det där måste nästan vara en KNX-installation, var iväg och jobbade med en anläggning igår (inte min egen dock), funderade starkt på att ta en bild, men egentligen inte till den här tråden utan till värsta elkopplingen, den är nog inte så värsta egentligen, men bara mängden får det att se mer än lite sjukt ut. För tändtrådar / gruppledningar är vi väl uppe runt plintnummer 150, och det är ett rejält knippe som inte är ilagt ännu...

/U
 
Tyckte inte heller att det såg så farligt ut på bilden. Det är färre sladdar än vad vi har per våning (också KNX, data samt många separata belysningspunkter). Helt sjukt... :)
 
mariatherese skrev:
Tyckte inte heller att det såg så farligt ut på bilden. Det är färre sladdar än vad vi har per våning (också KNX, data samt många separata belysningspunkter). Helt sjukt... :)
Då får jag försöka slå er idag ;)
 
Isolerat snedtak och kupan samt dragit slang för nätverk och TV/Radio.
 
Innerväggar, innerväggar, växer upp som svampar ur golvet!
Mycket produktiv dag :)!
 
Inte nått...
 
Satt lite taklister, slippat trappa, grundmålat trappa, spacklat trappa....
 
Igår: Lagt om några betongplattor på framsidans uteplats för de lutade åt fel håll (kändes dumt när det var just under vattenutkaster).
Klippt ner julgranen (!) och samlat upp granriser från rabatterna. Försökt flytta på en av krukorna, men nej, den är fortfarande fastfrusen i gräsmattan..

Men idag - oljat ekskivor i solen, t-shirtväder!! Krukan är dock fortfarande fastfrusen.
 
Släpat hem sotaren som nu provtryckt och godkänt vår vedspisinstallation i köket. Min insats bestod väl mest av att visa vägen upp på vinden och att bjuda på kaffe :)
 
Plastslöjd eller hur man sparar hundringar? Bytte dimmer och saknade låsmutter. Fanns förstås inte hos handlarna eller grossister även om försök gjordes. Blev till att tillverka en med dragavlastare (a 15:) som utgångsmaterial.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901513.444369.jpg
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901529.668573.jpg
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901541.129075.jpg
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901553.252952.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901565.353130.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1364901575.512501.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Crebel och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.