Bordet är som sagt färdigmålat, men hurtsar etc är ej monterade. Har dock hunnit att rita, tejpa, fräsa och såga i skivan;) bordet funkar än så länge toppen, otroligt skönt m rätt höjd
 
Bordet är klart, aluprofilerna monterade, funkar bra, bilder kommer.
 
Varför har du valt att göra toppskivan i mdf och inte t.ex. plywood?
 
bobas skrev:
Varför har du valt att göra toppskivan i mdf och inte t.ex. plywood?
MDF är billigare, slätare och dödare än plywood, vilket är de fördelar jag ser med MDF.
 
Daniel_N skrev:
MDF är billigare, slätare och dödare än plywood, vilket är de fördelar jag ser med MDF.
Och för oss som bland annat sågar i arbetsbordet, MDF fransar mindre.

--- Mats ---
 
Jag suktar efter bilderna ;)

Daniel_N skrev:
Bordet är klart, aluprofilerna monterade, funkar bra, bilder kommer.
 
Softilog skrev:
Jag suktar efter bilderna ;)
Glömde av detta, sorry. Här kommer bilder. Råkade tyvärr foto från fel kortsida, på den kortsida som inte syns har jag samma typ av vertikala skenor som på den ena långsidan.

Har använt bordet och är hitills nöjd med allt (men så var det också mycket funderingar innan jag började bygga). Höjden är toppen, det funkar mkt bra att fästa saker i skenorna (är glad att jag valde den dubbla på sidorna, pga större anläggningsyta får man bra stabilitet när man fäster ngt vertikalt som ej kan fästas i benens skenor samtidigt) och hålen också som de ska.

Förvaringen undertill är dock inte färdigfixad än, har bara ställt in lite saker till att börja med, men det kommer!
IMG_1030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Big builder och 5 till
  • Laddar…
Ser snyggt ut!
Vad är det för sorts golv du har?
 
Vad är det för slags profiler du har på sidan?
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Masses skrev:
Vad är det för slags profiler du har på sidan?
Hade först tänkt köpa profiler från Maytec, men valde istället profiler från aluprofil.com På sidan sitter den dubbla varianten ART01512, på benen och toppen den enkla ART01507.
 
Daniel> köpte du 6 m av enkel skenan?

Vad gick frakten på?

Passar den Festool klämmorna
 
Köpte i 2m längder, kommer ej ihåg frakten, blev rätt dyrt. Passar festools tvingar, var hela tanken m bordet. Betydligt kraftigare gods än festools mft-skenor.
 
Apropå golvet, hur är det att göra rent? Blir det inte en massa sågspån, slipdamm och annat jox som går genom de små hålen och som sedan är hopplöst att dammsuga upp?
 
Men Daniel... du har ju redan sågat sönder skivan;)

Men jag måste medge att desig o funktion slår det mesta i köpeväg, Grattis!!!!(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.