Veckans tävling vecka 13:
Tävla om praktiskt förråd till trädgården!

jonna.jpg

Våren närmar sig med stormsteg vilket innebär att alla trädgårdsredskap och verktyg snart ska börja användas kontinuerligt igen. Vad passar då bättre än att utrusta tomten med ett nytt förråd? Jonna från Skånska Byggvaror är ett 3,1 kvadratmeter stort förråd med takpapp som passar perfekt till dina redskap.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad är taklutningen på Jonna?

1. 15 grader
X. 30 grader
2. 21 grader

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 5 april.

-----------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Skånska Byggvaror. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

------------------------------------------------------------------

Vi tackar Skånska Byggvaror för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Christina Frisberg och 4 till
  • Laddar…
Rätt svar är 2, dvs 21 grader.

Egentligen är det inte jag som vill vinna förrådet utan snarare min sambo. Idag står trädgårdsredskapen inne i garaget och trots att jag predikar ordning och reda på jobbet så lever jag inte som jag lär här hemma. Med andra ord så "saknas" hälften av sambons trädgårdsredskap då hon inte kan hitta dem i min ordning (harkel, host) som jag har i garaget.

Jonna skulle göra sig kanonfint brevid vårt växthus och sambon skulle få möjlighet att sätta lås på sitt förråd så att jag inte nallar redskap som jag inte lägger tillbaka, eller förstör hennes ordning som hon får möjlighet ha i sitt eget förråd. :)
 
Lutningen är 21 grader.
Nu när vi byggt ut vårt hus och garaget försvann är vi i behöv att förvara trädgårdsredskap och gräsklippare någon annanstans. Lösningen idag är en presenning som vi gärna hade uppgraderat till ett riktigt förråd :cool:
 
Lutning 21 grader.
Nybyggt hus, stor tomt som håller på att fixas, och bara garaget som förvaringsplats. Så vi behöver verkligen ett redskapsförråd. Det skulle både vara praktiskt med förvaringen och också snyggt att få upp en liten byggnad till på tomten. Det är så tomt!
 
hahalj
Svar: 2
Motivering:
Vi behöver ett redskapsförråd eftersom vi ska bygga om detta och har ingenstans att förvara trädgårdsredskapen under tiden. Med ett Jonna-förråd kan vi istället planera ombyggnaden av det gamla förrådet för annan förvaring, t.ex. vinterförvaring av utemöbler m.m. Dessutom kan vi placera Jonna-förrådet i närheten av där redskapen ska användas, nära våra odlingskragar som ligger i andra ändan av trädgården.
:)
 
Rätt svar 21 grafer.
Saknar idag ett förråd för gräsklippare och trädgårdsredskap. Har en bra plats på tomten i närheten av trädgårdslanden för ett förråd.
 
Rätt svar 2, 21 grader.

Mina redskap tycks få fötter och lever sitt egna liv ute i trädgården (för att inte tala om gräsklipparroboten som skenade och bland annat strimlade ett par boxerkalsonger från torkställningen så jag fick stringtanga istället). Uppenbarligen har jag behov av att kunna stänga in saker o ting, gärna med hänglås :D
 
Rätt svar: 21°

Då det stora förrådet (läs garaget) är knökfullt och det vanliga är verkstad lider vi stor brist på trädgårdsredskapsförvaring. Om det faktumet verkar vi inte ensamma...men det som borde tala till vår fördel är att garaget inte är fyllt av egna saker utan av svärfars skit. Och varför det kan man fråga, jo för han är snålheten personifierad och det är lättare och billigare att utnyttja oss... Bitter? Inte jag inte ;)
 
Rätt svar är 2, 21 grader.

Vi har en carport med trädgårdsförråd som är i sorgligt skick. Dels är den för låg, så vi kan inte köra in bilen där. Taket består av sprucken korrugerad plast som vi måste skotta noga på vintern så att det inte går sönder. Det enda alternativet är rivning, och då behöver vi ett nytt trädgårdförråd.

Här är en bild från google maps på förre ägarens bil. Den var lite lägre än våran, så det gick in om man inte körde för långt till höger. Enligt grannarna hördes det då han kom hem, eftersom antennen skrapade ljudligt i taket.

carport.png
 
Åsa Lund
Jag äger ett torp från mitten av 1800-talet där gamla grisskjulet sjunger på sista versen.
Kan redan nu se det ersatt av Jonna med 21 grader taklutning.
Förrådet traditionellt målat som Torpet med Falu rödfärg, vita knutar och gul dörr.

Hoppas på turen!
 
Redigerat:
Rätt svar 2.

Jag slängde ut alla verktyg ur mitt lilla uthus och la dit ved. Det blev mer ved än jag trodde så nu har jag ingen plats att ställa tillbaka mina verktyg, och den gräsklippare som jag måste köpa till våren. Det skulle eventuellt också passa bra för att bära in frugan där när hon blir för tjatig om städningen i huset haha :)
 
Redigerat:
Rätt svar: 2, 21 grader

Jag borde vinna för att ladugården rasade i vinter, och i och med att vi inte är bönder så räcker ett lämpligt trädgårdsförråd till oss för att lagra det som behövs för att hålla ordning i trädgården.
 
Svar 2
Nu får grannen ett glädjebesked, hädanefter får de ha sina redskap i fred. För med egen liten bod kan jag ha egna redskap redan denna sommarperiod
 
Rätt svar: 2
Har precis börjat bygga hus, men allt fokus kommer ligga på själva huset. Ev garage ligger långt in i framtiden, vad vore inte bättre än att då ha ett supersmutt förråd till vektyg och gräsklippare! Jag vet faktiskt inte var jag ska förvara dessa nu...:x
 
Rätt svar är 2, 21 grader

Vårt förråd har sorgligt trasiga fönster och rutten syllstock. Tänk ett nytt förråd där trät fortfarande doftar, kanske det finns plats för en vilstol också:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.