peternicklas
patentet behöver inte vara klart innan produkten når kunden. Det viktigaste är att ansökan är inskickad.
Jag skulle tro att en lösning är färdig inom 4 veckor då det är många som har problemet och alla vill lösa det. Min kontakt är marknadsansvarig och kan mycket väl vara tekniskt utbildad. Han har trots allt ansvar för de produkter som kommer ut på marknaden.
 
peternicklas skrev:
Som jag skrev innan så har Landroid löst problemet och de har även patent på lösningen. Problemet är nu att ett annat märke stör ut samtliga andra märke.
Hemsidan kommer att uppdateras om några dagar.
Du har under senaste dryga halvåret lovat att mycket skall hända genom din kontakt men väldigt lite händer, utom sådant som du tydligen inte fått reda på som att en 2.0 släpps på marknaden. Att de släpper den med det största problemet kvar tycker jag inte tyder på att de har en lösning i sikte men förhoppningsvis har jag fel där. Jag läser vad du skriver om att hemsidan skall uppdateras snart och en lösning skall komma men jag väntar nog med tillförsikt att det verkligen händer innan jag tar ut glädjen för det.
 
  • Gilla
codemonkey1337 och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Jodå, jag visste om att det skulle komma en ny maskin men inte när hur och vad det skulle vara för något. Att saker tar tid är väl inget konstigt. Har de dessutom en massa patent att tänka på så blir det inte lättere. Som jag skrev innan så är det ett problem för ALLA som tillverkar robotklippare så nog måste det lösas. Annars får väl alla köpa Bosch som verkar vara den som stör ut de flesta. De har tydligen redan gjort lite förändringar på version 2, vilket de har lovat så det kommer nog fler saker.
 
peternicklas skrev:
Om ni hade läst tråden om version 1 så hade ni haft svar på era frågor.
landroid har en fungerande lösning för att klara närhet till andra fabrikat av klipapre. Dock så har bl.a. Bosch ett system som slår ut samtliga fabrikats klippare även HQs klippare får spel med en bl.a. Bosch som granne. Tillverkarna sitter just nu och försöker lösa detta problem och jag tror de kommer med en gemensam lösning för alla tillverkare som sitter med i gruppen där signalstyrkan på slingan kommer att vara låst till ett givet värde.
Va? Var kommer den uppgiften ifrån, det här första gången jag hört talas om det. Har själv en Bosch Indego och två grannar med HQ och har inte hört eller märkt av något sådant...
Vill gärna ha länk eller källa till det ryktet.
 
peternicklas
peternicklas
Då var Landroids hemsida uppdaterad med den nya klipparen.
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
Blev först helt knäckt när jag såg detta, då jag precis köpt en Husqvarna AM 320. Sen laddade jag ner manualen och där står följande:
"If your neighbor also uses a Landroid®L, then you must keep a spacing of at least 3 metres between your Boundary Wire and your neighbors"
Så det enda som hindrade mig från en Landroid finns fortfarande kvar. Om man kan leva med den begränsningen är det säkert en grym klippare.
 
codemonkey1337 skrev:
Blev först helt knäckt när jag såg detta, då jag precis köpt en Husqvarna AM 320. Sen laddade jag ner manualen och där står följande:
"If your neighbor also uses a Landroid®L, then you must keep a spacing of at least 3 metres between your Boundary Wire and your neighbors"
Så det enda som hindrade mig från en Landroid finns fortfarande kvar. Om man kan leva med den begränsningen är det säkert en grym klippare.
Positivt att de minskat från 4,5 m till 3 m i alla fall, det hjälper säkert många kan jag tänka mig.
 
peternicklas skrev:
Då var Landroids hemsida uppdaterad med den nya klipparen.
Verkar nog svårt att få våra gamla klippare uppdaterade enligt det nya gränssnittet då hårdvaran verar ändrad också.
 
Såg att jem o fix har den för 7995
 
Hade jag inte redan haft så hade jag offrat 40-50kr och haft en fysisk butik att lämna den på när något strular
 
grymmeoffe skrev:
Hade jag inte redan haft så hade jag offrat 40-50kr och haft en fysisk butik att lämna den på när något strular
Jo, såklart. Men i Halmstad har jag vare sig Jem o Fix eller Duabhuset som säljer dessa för 7995kr. Vet inte vem som säljer dessa fysiskt i Halmstad-trakten?
 
frav skrev:
Jo, såklart. Men i Halmstad har jag vare sig Jem o Fix eller Duabhuset som säljer dessa för 7995kr. Vet inte vem som säljer dessa fysiskt i Halmstad-trakten?
Har du inte Eko ute vid Eurostop ? De sålde Landroid förra säsongen.
 
mortimer skrev:
Har du inte Eko ute vid Eurostop ? De sålde Landroid förra säsongen.
Nix, Eko blev CityGross för några år sedan. Men så har vi både Jula & Coop också. Men inte heller de säljer väl dessa maskiner längre? Spelar det egentligen någon roll var man köper en Worx om man köper? För dessa servas ju ändå inte lokalt, utan skickas iväg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.