BigR skrev:
Det känns som att det äldre Powermax blir ett bättre köp i England än Powermaster. Bildverifierings- och regionsskyddsstrul kan vara värt någon tusenlapp att slippa.
Resonerade också så. Beroende på hur du värdesätter din fritid så får du också av vissa svenska leverantörer larmet färdigprogrammerat och uppmärkt efter dina önskemål. Mellanskillanden betelar igen sig ganska snabbt på tiden du sparar på att slippa forumsurfa och testa dig fram. Dessutom hade jag nog aldrig varit riktigt säker på att det blivit rätt i slutändan.
Något som var en bonus för mig var att få vettiga larmdekaler och slippa påvisa det fina larmet med dekaler från Kjell & Co eller Biltema.
 
Jag har ett powermax complete med två st rökdetektorer.
Hur ställer jag in så att när inbrottslarm triggas, att rökdetektorernas sirener låter?
(Har även en utomhus siren som skall kopplas in så småningom).
 
hypernative skrev:
Jag har ett powermax complete med två st rökdetektorer.
Hur ställer jag in så att när inbrottslarm triggas, att rökdetektorernas sirener låter?
(Har även en utomhus siren som skall kopplas in så småningom).
Vad jag läst mig till så finns bara den funktionaliteten i rökdetektorerna till PowerMaster, inte till PowerMax Complete.
 
hypernative skrev:
Jag har ett powermax complete med två st rökdetektorer.
Hur ställer jag in så att när inbrottslarm triggas, att rökdetektorernas sirener låter?
(Har även en utomhus siren som skall kopplas in så småningom).
På mitt powermaster så går jag in på devicet Smoke detektor och där kan jag ställa när den ska pipa. Vid brand eller inbrott osv.
 
Vad heter inställningen?
 
hypernative skrev:
Vad heter inställningen?
Får se om jag minns rätt.

Installermode- Devices - Smoke detector- DEV settings och där finns Fire, Burgular osv. På varje kan jag ändra från On till Off på när brandvarnaren ska låta.

Gjorde så på varje brandvarnare.
 
Redigerat:
M
hypernative skrev:
Vad heter inställningen?
finns nog inte på powermax utan enbart till powermaster
 
Hej

Jag har funderat på att köpa ett powermax alarm och har en fundering på hur man ska montera dörrkontakten MCT-320 i en ytterdörr som öppnar utåt. Problemet är även att karmen är rätt så djup så där dörren möter karmen så blir det en vinkel på 90 grader. Djupet på karmen från innerväggen till dörren är drygt 10 cm
 
Danb skrev:
Hej

Jag har funderat på att köpa ett powermax alarm och har en fundering på hur man ska montera dörrkontakten MCT-320 i en ytterdörr som öppnar utåt. Problemet är även att karmen är rätt så djup så där dörren möter karmen så blir det en vinkel på 90 grader. Djupet på karmen från innerväggen till dörren är drygt 10 cm
Det ska inte vara några problem. Kontakt sätter du på karmen någonstans. Magneten på dörren och när du stänger ska dessa två nästan nudda varandra.
 
Hej! Jag vill minnas att jag sett ett dokument som visar kompabilitet med olika versioner på mjukvaran och tillbehör. Jag har köpt mig ett begagnat powermax complete och vill veta att jag beställer rätt grejer...
Med vänlig hälsning, Andreas
 
Blir inte riktigt klok på manualen. Det är lite otydligt om det behövs en extern transformator.

Bilden i manualen tyder på att man ska använda en transformator
"Anslut nätadaptern till strömkontakten."

I appendix står det dock:
External AC/AC adaptor: 230 VAC 50 HZ input, 9VAC 700 mA output
Internal AC/DC: Internal switching power supply:
Input: 100-240VAC, 0.12 A Max
Output 7,5 VDC, 1.2A MAx

Hur resonerade du?
 
och som ny forummedlem missade jag citeringen

miksil Fullvärdig medlem green-circle.png Medlem: apr 2006
Stockholm
283 inlägg
Gillad 28 gånger

Suhagg skrev lastpost_right.png
69kr kostar en adapter UK-SWE.

Kommer dock inte ha några kameror från Visonic men jag ska se till att få uppgifterna i fall att. Tack för tipset.



Jag fick inte med ngn sladd alls jag utan fick köpa mig en på Clasohlson.
http://www.clasohlson.com/se/Sladd/Pr324343001

Får du några uppgifter från dom kan du väl säga till.​
 
M
Mitt larm, Powermaster, hade inbyggd transformator så jag använde bara sladd till den.
 
sublibra skrev:
Blir inte riktigt klok på manualen. Det är lite otydligt om det behövs en extern transformator.

Bilden i manualen tyder på att man ska använda en transformator
"Anslut nätadaptern till strömkontakten."

I appendix står det dock:
External AC/AC adaptor: 230 VAC 50 HZ input, 9VAC 700 mA output
Internal AC/DC: Internal switching power supply:
Input: 100-240VAC, 0.12 A Max
Output 7,5 VDC, 1.2A MAx

Hur resonerade du?
Ingen sladd medföljer så du är fri att ansluta med vad du vill. Transformatorn sitter inbyggd.
 
Suhagg skrev:
Ingen sladd medföljer så du är fri att ansluta med vad du vill. Transformatorn sitter inbyggd.
Tack så mycket! Ville vara lite säkrare på min sak innan jag potentiellt slänger in 220 AC i något som förväntar sig 7 VDC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.