Mikael_L
hecke skrev:
Köpte precis den nya Bosch PMF 250 CES på Bauhaus genom att utnyttja 12% prisgaranti mot Classes pris blev det endast 1048 kr. Är ett helt ok pris.
[länk]

[bild]
Följde alla de där bladen med?

Isåfall är väl bara dessa i princip värda det priset? :)
 
CO anger två blad, skrapa och några slippapper.
 
Det stämmer som Stefan N skriver + handtag och djupanhåll. Bilden är från Classes hemsida och är något missvisande.
Den känns mycket mer rejäl och stabil än PMF 180E, som jag haft sedan den kom ut.
250 har metall delar närmast bladet, starkare motor samt snabbt verktygslöst bladbyte.
 
Mikael_L
Ajdå. Ja jag borde väl förstått att det inte kunde vara sååå bra ... ;)

Verktygslöst byte skulle vara guld, särskilt som PMF180 inte går att få ner i väskan utan att först skruva loss eller åtminstone vrida bladet.
Något som har förargat mig något enormt, att Bosch inte kunde göra en låda som rymde maskinen med bladet normalt monterat på plats. Mycket skruvande för att lossa blad blir det.
Faktiskt nästan det enda jag stört mig på med PMF180, men å andra sidan är det jättestörigt.
 
Du skulle köpt en blå Bosch då kan man ha bladet monterat. :)
 
På PMF 250 kan man ha de flesta blad monterat i lådan som är lite fetare än 180E lådan.
Det finns en jämförande test på Youtube mellan GOP250, PMF250 och PMF180.
http://m.youtube.com/watch?v=PtRYQUAHVGg
 
Ser i dagens reklamhög att XL-Bygg säljer Hitachi C6BU2 för 1895 inkl extra klinga.
Även dom tar 179 för Bahco 2600XT fogsvansen.
 
Det här måste bär ändå klassas som dagens fynd?

ImageUploadedByTapatalk1364194271.085063.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
Ja, man brukar ju säga att bra verktyg gör halva jobbet. Om man lägger till 93 spänn, så kan man ligga på sofflocket till det är klart. Var hittar jag det där erbjudandet?
 
Mikael_L
vojma skrev:
Det här måste bär ändå klassas som dagens fynd?

[bild]
Jag köper TVÅ ...

Lätt !! :cool:
 
Vad händer om man köper tre?
 
Då får man skaffa sig ett extrajobb =)
 
Grabber trallskruv 4,3x58 1200st för 299:- på K-Rauta om man är med i kundklubben.
 
Jag köpte Bosch PTA 2400 för 835 kr på Bauhaus, med prisgaranti mot Hornbachs 949. Verkar vara ett helt ok pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.