Fredrik.engdahl skrev:
Fortsätt kämpa , ser fram emot era framsteg.
...och betsade trappsteg! ;)
 
Saken är biff...

Referensbild.
ImageUploadedByByggahus.se1363556978.750394.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det får bli NCS 0500-N för hela slanten!
 
  • Gilla
MaWa71 och 2 till
  • Laddar…
Liten rundvandring efter kvällens pass.

Ursäktar iPhone-kvalitet och dammig luft...

Vägen ner
ImageUploadedByByggahus.se1363647968.673014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gillestuga
ImageUploadedByByggahus.se1363647991.852795.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tv-hörna
ImageUploadedByByggahus.se1363648109.100494.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägen upp
ImageUploadedByByggahus.se1363648068.289273.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ljuset i slutet av tunneln..
ImageUploadedByByggahus.se1363648135.599449.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hallen
ImageUploadedByByggahus.se1363648186.169569.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1363648311.677705.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvättstuga
ImageUploadedByByggahus.se1363648391.613014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägen tillbaka till gillestugan
ImageUploadedByByggahus.se1363648479.669143.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja så kan det se ut i en källare i nordöstra Stockholm en kall kväll i mitten av mars...
 
Vilken känsla! Komma ner efter en tung arbetsdag och se att alla väggar är gipsade och klara!

Paket med hinkar till taket från elbutik.se dök upp idag så nu är det hög tid för mig att dra el i taket och sedan börja gipsa tak.

ImageUploadedByByggahus.se1363811692.314719.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
herre jesus vilka pottor! Ska du ha inbyggda halogenbygglampor? :) Inte LED?
 
jeppeknaster skrev:
herre jesus vilka pottor! Ska du ha inbyggda halogenbygglampor? :) Inte LED?
Haha så stora är dom inte. De små är 200x200x150. Jo, det blir led men eftersom ledpottorna är typ 3ggr så dyra och att spottarna bygger ca 10cm in i taket så är det nog ganska klokt att köra på dessa. De stora pottorna är för några lite större armaturer med 3 källor i vardera.
 
jeppeknaster skrev:
Innan jag gjorde mitt förra badrum gick jag och drog mig och funderade på om jag skulle fixa det själv. Efter mycket tankearbete gick jag in och drog en kofot genom vägg och golvmatta i duschen. Och VIPS!, så hade jag inte mycket val, det var bara att sätta igång :)

Därav det gamla ordspråket: "Har man slagit kofoten i duschen får man bygga som fan." :)
Haha! Gjorde en liknande grej för en massa år sen. Satt vid matbordet när sambon diskuterade om vi skulle ta och byta kakel i köket eller inte. Jag hämtade hammaren och drog den genom en kakelplatta. Så, nu har vi börjat sa jag och satte mig och åt färdigt. Hon blev inte glad dörren det var klart.
 
  • Gilla
BiFuel och 3 till
  • Laddar…
jeppeknaster skrev:
herre jesus vilka pottor! Ska du ha inbyggda halogenbygglampor? :) Inte LED?
Å jag som trodde det var målartråg och målarhinkar. :D
Jag tänkte: Va fasen, ska han ha 25 gubbar som målar samtidigt?
:D
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Fein skrev:
Hon blev inte glad dörren det var klart.
Och innan "rättstavningsfunktionen" gick in, menade du......
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Hur mycket takhöjd får du kvar när du är färdig i källaren? Den måste ju gå åt en del till både nivell-golvet och nu spottarna. Själv har jag bara 2,10 i källaren så jag skulle aldrig kunna offra 15cm till spottar.
 
Janus82 skrev:
Hur mycket takhöjd får du kvar när du är färdig i källaren? Den måste ju gå åt en del till både nivell-golvet och nu spottarna. Själv har jag bara 2,10 i källaren så jag skulle aldrig kunna offra 15cm till spottar.
Bygg uppåt, sätt pottorna in i bjälklaget! Så har vi gjort i vår källare och tjänade tom någon mm på att ha gipsat tak istf det gamla innerstaden som var..
 
Janus82 skrev:
Hur mycket takhöjd får du kvar när du är färdig i källaren? Den måste ju gå åt en del till både nivell-golvet och nu spottarna. Själv har jag bara 2,10 i källaren så jag skulle aldrig kunna offra 15cm till spottar.
Det är ganska generöst med takhöjd. Just nu från golvspån till tak är det ca 2300. Sen ryker ca 20mm på golvet och 13mm gips i taket. Precis som MaWa71 skriver så fäller jag in spottarna i bjälklaget som är byggt på 195mm reglar.

Har dock några passager där jag som är 195cm lång kommer att slå i frisyren om jag sträcker på mig. Men det kan jag leva med när resten av taket ligger på strax under 230cm.
 
Raceman skrev:
Å jag som trodde det var målartråg och målarhinkar. :D
Jag tänkte: Va fasen, ska han ha 25 gubbar som målar samtidigt?
:D
Inspiration från extreme home makover :wow:
 
erik_n skrev:
Det är ganska generöst med takhöjd. Just nu från golvspån till tak är det ca 2300. Sen ryker ca 20mm på golvet och 13mm gips i taket. Precis som MaWa71 skriver så fäller jag in spottarna i bjälklaget som är byggt på 195mm reglar.

Har dock några passager där jag som är 195cm lång kommer att slå i frisyren om jag sträcker på mig. Men det kan jag leva med när resten av taket ligger på strax under 230cm.
Det är klart att man kan fälla in spottarna i bjälklaget.:surprised:
Jag har själv betongbjälklag och låste mig lite i tanken att hela taket måste reglas ner. Tur att det snart är fredag...

2,30 är ju riktigt generöst för en källare. Jag planerar att om några år att bila ur och isolera källaren och jag hoppas då att jag kommer kunna få några centimeter till men så mycket som 2,30 komer jag nog aldrig att få. Nu är jag visserligen bara 1,70 lång så jag har inga problem idag men det är ju ändå skönt med lite rumskaraktär även i källaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.