hahalj skrev:
Kan nån vänlig själ kasta lite ljus över detta, ska ju snart börja med mina fönster och måste ha detta löst, vill inte beställa fel! :x:confused:
Tror det är en sådan här du behöver.
Jag har en och jag vet att den finns i bosch sortiment (vet dessvärre inte vad den har för produktnummer)
 
hahalj
sblixten skrev:
Tror det är en sådan här du behöver.
Jag har en och jag vet att den finns i bosch sortiment (vet dessvärre inte vad den har för produktnummer)
[bild]
Ja exakt en sån vill jag ha. Nån annan kanske har ett bosch art nr på denna adapter ...?
 
Jag har ett Boschnr. 2 607 001 976 om det är den du menar:)
 
Det är 19mm slang som gäller som på sblixtens bild. Här är slangen med adaptern monterad den passar sedan
i Bosch 35mm slang.
 
hahalj
Jag tror vi har nåt missförstånd här. Jag har en Kärcher grovdammsugare med 35 mm slang, på nåt sätt vill jag ansluta denna till min Bosch PEX 400 AE med 19 mm utblås. Har inte tänkt köpa en Bosch-dammsugare.

Är det så att bosch originaladaptrar till PEX 400:an bara passar till Bosch-dammsugare?

Då kanske det är nåt sånt här jag ska ha istället:
http://www.dammsugaren.se/Dammsugar...r/Anslutningsmuff-foer-elverktyg-skruvbar.htm
8-6.902-095.0-large_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller?
 
hahalj skrev:
Angående Bosch PEX400 AE, alltså, jag måste vara trög eller nåt, men jag fattar inte hur en sådan här:
([länk])
ska passa som adapter mellan ett cirkulärt 15mm utblås på maskinen och en 35 mm dammsugarslang. Det är ju bara den lilla tappen som är rund, väl?? Den stora ändan är väl inte cirkulär, eller? Den ser ju mer platt ut?
Jag har PEX400n som kom innan AE, den har det ovala utblåset. Du får kolla i tillbehörslistan för just AE för att få rätt modell då (vilket jag tror är löst i tråden redan?!)
 
hahalj
corre skrev:
Jag har PEX400n som kom innan AE, den har det ovala utblåset. Du får kolla i tillbehörslistan för just AE för att få rätt modell då (vilket jag tror är löst i tråden redan?!)
Ok... nu börjar det falla på plats. Jag har en PEX 400 AE. Men det finns två versioner av den:
Denna har jag:
P1050565.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna är den tidigare versionen:
a78da553c56ca213_400x400ar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma beteckning, olika utförande. Den senare med ovalt uttag, den förra med runt. Och adaptern i tillbehörskatalogen passar den ovala, dvs inte min maskin.
 
Stämmer!
 
hahalj skrev:
Ja exakt en sån vill jag ha. Nån annan kanske har ett bosch art nr på denna adapter ...?
Då missuppfattade jag detta tolkade det som att du ville ha Bosch adaptern.:(
 
Kör också med en Kärcher grovsug och till den följde det med en adapter lik den du länkade hos www.dammsugaren.se. För mig funkar det kalas med den adaptern på en Bosch GEX 125-150AVE, fick skära bort den minsta anpassningen bara...
 
hahalj
corre skrev:
Stämmer!
Det var ju trist.
 
hahalj
badtastex skrev:
Kör också med en Kärcher grovsug och till den följde det med en adapter lik den du länkade hos www.dammsugaren.se. För mig funkar det kalas med den adaptern på en Bosch GEX 125-150AVE, fick skära bort den minsta anpassningen bara...
Ok, får köra på det spåret då.
 
FredrikR skrev:
179:- för en Bahco Superior 2600XT fogsvans på Jula.[länk]Alla borde ha en! :)
Jag köpte två i förra veckan. Ser att priset fortfarande är 179kr.
 
Pepparkaka skrev:
Inget specifikt verktygstips, men Jula har 10% rabatt på allt för Club-medlemmar 20 mars.
Var där idag då jag såg att de hade kampanj på Stanley (NuAir) 2,5hk/1800w kompressor 261/10/24. 1295kr mot normala 1995kr. Sen -10% det priset idag.http://www.jula.se/oljesmord-kompressor-d-261-10-24-l-200067Så Jag köpte 2st. :) Har letat efter 2,5hk kompressor då 3hk blir säkringskäkare. Tänkte parallell koppla dem på varsin fas för att få ut ett hyffsat luftflöde, men ändå kunna ha en ganska flexibel & mobil lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.