Lite uppdatering...
Vi flyttar tillbaka till huset i helgen! Det kommer att så spännande eftersom huset inte alls är klart!
Vad vi kunde se idag så är kakling av kök inte klart,det badrum som varit obrukbar sedan juni 2010 är fortfarande det,badrummet som vi använt i 2 år fick ju göras om och är inte heller klar! Antar att vi får duscha när det regnar.....

Hantverkarna har varit kanon och jobbat bakdelen av sig,kul att se hur riktiga hantverkare jobbar och framför allt hur bra resultatet blir.
Den stora överraskningen denna vecka var det obefintlga dräneringen runt huset.....så nu kommer dräneringen att göras hur mycket Borohus än bitchar om det.
 
Redigerat:
  • Gilla
sj6 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jadu, Borohus kommer jag aldrig föreslå för någon annan än min värsta ovän. Om ens då ... :eek:

Att dom inte förstår vad det kostar dom ...
 
  • Gilla
Isabel76
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jadu, Borohus kommer jag aldrig föreslå för någon annan än min värsta ovän. Om ens då ... :eek:

Att dom inte förstår vad det kostar dom ...
Jag tror att Borohus struntar i kunders dåliga rekommendationer!
Det som jag tycker är märkligt är att de fortfarande hävdar att byggaren gjort ett bra jobb när 7 olika besiktningsmän och en massa hantverkare menar att huset inte alls är bra byggd.
Enligt Borohus är vi fortfarande bara gnälliga.
 
Redigerat:
Mikael_L
Isabel76 skrev:
Jag tror att Borohus struntar i kunders dåliga rekommendationer!
Ja det är ju en märklig inställning då, då hela marknaden har fallit från 15000 småhus per år till 6000 småhus per år på de senaste 5-6 åren.
Att i denna marknadssituation, nästan en tredjedel av köpunderlaget borta, strunta i vad kunder tycker och rekommenderar visar ju bara på vilket självmordsuppdrag ledningen går ut i.

Det är ju en än större anledning att inte anlita Borohus som leverantör, då det antagligen snart är deras tur att stå i konkurs.

Jaja, tur att man bygger själv.
 
  • Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Hur har det gått Isabel76? har hantverkaren hunnit klart i ert hus?
 
LäsLus skrev:
Hej,

Hur har det gått Isabel76? har hantverkaren hunnit klart i ert hus?
Nix! Fortfarande är det mycket kvar inomhus,utomhus är det mesta klart.
Vi har fortfarande bara ett badrum,den på övervåningen är bara kaklad och så har den varit sedan 2010.
 
Hur har dte gått med formalia? Har ni fått accept på att fixa alla fel, eller finns där fortfarande surdegar?
 
hempularen skrev:
Hur har dte gått med formalia? Har ni fått accept på att fixa alla fel, eller finns där fortfarande surdegar?
Jo,badrummet på övervåningen är inte klar pga en viss husleverantör --------> BOROHUS inte beställt badrumsöblerna som förstördes då byggaren struntade i att skydda dom när han ställde ut dom på balkongen! Dessa möbler skulle ha beställts redan i våras.....
Och massagebadkaret som kostar 22 000 kommer inte att ersättas,så vi får nog punga ut dessa pengar själva jippi!! Borohus menar att vvs firman kan sätta dit den gamla och vvs firman menar att de inte kan med rent samvete sätta in ett badkar som fått vara ute oskyddad.
 
Ett trådlyft.
Isabel har det hänt något positivt det sista halvåret?

Protte
 
Detta var den sjukaste tråd jag läst tror jag. Visst kan vi ha anmärkningar på besiktiningarna men det handlar om en glömd täckbricka. Ja det är nog det enda vi fått på VVS-sidan. Sen kan det vara något märke som skall tvättas bort men detta är på förbesiktingnen, inte slutbesiktningen. Alla kan göra missar med detta är ju... ja en rejäl pungspark så han spottar ut kulorna skulle han haft byggaren.

Förlåt om jag inte var så konstruktiv men jag lider med er.
 
Som "den andre" i hushållet ska jag försöka svara dig !

Positivt, tja vi har två badrum nu igen ( efter över 2½ år ) även om dom fortfarande bråkar om handfatsmöbeln och badkaret är inte bytt och funkar alltså inte.
Sen är det lite förlängda garantier och sådant kvar som inte är klara.

Golvvärmen har dom inte lyckats få bra än, vi verkar få leva med det, men det är inte helt klart.
Vi hade ingen värme alls i en walk-in och det är nu klart att det inte finns några golvslingor där, men inte klart vad som ska göras åt det.
Det blåser fortfarande in på övervåningen, vet inte heller vad som händer där, det urtreds.

Så det händer saker, med det går långsamt !!
 
Varit det vi fått förklara för motparten under all denna tid, att göra fel är en sak
men inte så här många fel, eller så allvarliga fel som varit i vårt hus !

Motparten ( hus företaget ) har hela tiden sagt att dom tycker byggaren ska få komma in och "rätta till felen"
.. och har högst motviligt insett att byggarna inte klarar av det utan vi måste ha in andra ärliga personer med rätt kunskap och behörigheter !

Hus företaget bråkar fortfarande men det går framåt sakta sakta
 
  • Gilla
emde och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja en sak har nu några års läsande här på forumet lärt mig:
Att om en vän funderar på att bygga sig ett hus så rekommenderar jag inte Boro-hus eller Myresjöhus.

Dom har hamnat på min svarta lista för att det har blivit alltmer uppenbart att dom vägrar att hjälpa sin kund när den byggaren dom skickat/rekommenderat inte klarar av sin uppgift.
Inte nog med det, dessa två företag fortsätter t.o.m sitt samarbete med tvivelaktiga byggare.


Jag har inte själv råkat illa ut, så jag talar inte av egen erfarenhet. Och grannen har byggt myresjöhus, och allt blev så bra så, och gick så bra så. Och det var väl tur, för hade det inte gått bra så hade han ju inte fått hjälp från Myresjöhus, utan bara brev från deras advokat, typ.
Men på forumet här är historierna om Bororhus och M-hus allt för många, och för lika, för att tro att det är påhitt, eller bara knäppa kunder.

Så min åsikt står fast där den står.
 
  • Gilla
pallec
  • Laddar…
Jaha verkar som End Bygg har gått i KK.....
Och vi som har ouppklarade saker med "företaget".
 
B
Surt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.