Håller på att sätta mig in i mitt Powermaster10.

Har konfigurerat en enda sensor nu för att testa.

När jag aktiverar larmet så kan jag avaktivera det med Guard code. Inga problem.

Aktiverar igen. Testar att vifta framför en sensorn och larmet går igång och larmar som det ska.
Trycker på öppet hänglås och slår Guard code men jag kan inte avaktivera larmet?

Får ta en fjärrkontroll och avaktivera med den. Testat några gånger och jag blir inte klok på det.
 
Suhagg skrev:
Håller på att sätta mig in i mitt Powermaster10.

Har konfigurerat en enda sensor nu för att testa.

När jag aktiverar larmet så kan jag avaktivera det med Guard code. Inga problem.

Aktiverar igen. Testar att vifta framför en sensorn och larmet går igång och larmar som det ska.
Trycker på öppet hänglås och slår Guard code men jag kan inte avaktivera larmet?

Får ta en fjärrkontroll och avaktivera med den. Testat några gånger och jag blir inte klok på det.
Löste det :)
Det gick visst inte att stänga av pågående larm med guard code. Satte en user då gick det att larma av pågående larm.

Fler frågor kommer garanterat:cool:
 
M
Guard koden är en speciell kod som har mer begränsningar än andra.
 
Har fått ordning på allt men jag blir inte klok på varför jag inte kan larma på via KP141 PG2?

Jag har inga partitions eller vad det kallas så alltså trycker jag hänglås och kod. Den börjar varna att jag ska gå ut. Passerar en dörrkontakt och går ut.
Men det slår inte igång larmet.
Larmar jag på via en fjärrkontroll går det bra.

Vad är det för inställning som jag inte har koll på?
 
M
Vilken zon har du tilldelat dörrkontakten?

Vad händer om du inte passerar dörrkontakten, larmar den på då?
 
Precis, dubbelkolla så du har valt rätt zon/sektionstyp (fördröjd) och att den inställda tiden verkligen har löpt ut.
 
miksil skrev:
Vilken zon har du tilldelat dörrkontakten?

Vad händer om du inte passerar dörrkontakten, larmar den på då?
Dörrkontakten har exit entry. Provat att larma på och öppna dörren och gå ut men larmet slår inte på. 30sek står den på. Kan larma på via centralen utan problem eller med fjärrkontrollen. Verkar vara via 141an som inte funkar. Någon inställning.

Har 2st 141or. En sitter vid ytterdörren och jag måste passera dörrkontakt. Sen har jag en annan som sitter utom räckhåll från rörelsesensor och ingen dörrkontakt där kan jag inte heller larma på.
 
  • Gilla
Gurkan33
  • Laddar…
M
Ok. Du får inget meddelande på skärmen på huvudenheten om vad som är fel då?
 
miksil skrev:
Ok. Du får inget meddelande på skärmen på huvudenheten om vad som är fel då?
Nej. Jag larmar via 141 panelen. Den står och "varnings piper" att jag måste gå ut så att säga. Men
den går aldrig klart. Inget fel.

Ska göra det en gång till och låta den vara 30min och se vad som händer. Har bara väntat 10min hitills, vanliga pålarmningen är 30sek.
 
Visar sig att via centralen eller fjärrkontroll så är det 30sek exit. Via 141orna är det 3min.
Behövdes bara lite tålamod så funkade det till slut. Men jag skulle vilja ändra denna tid till 30sek också men hittar inte var jag ska ändra det.
 
M
Vad har du för mjukvara? För i min version kan man inte gör ngn sådan skillnad.

Det finns ju 2 exit/entry tider, står bägge på 30 sekunder?

du har inte ändrat exit-mode så att tiden startar om när du öppnar dörren?
 
v15
Tydligen kan man göra skillnad men jag hittar inte var jag ändrar till samma :(

Båda två exit tiderna står på 30sek där den inställningen finns.

När jag larmar står jag kvar i huset och väntar. Exakt 3min tar det. Provade även att öppna dörren och gå ut så att säga för att passera dörrkontakten men samma resultat.
 
  • Gilla
alm82
  • Laddar…
Vänta nu. Det finns bara 1 utgångstid (exit). Det är den du ska kolla tiden på. Ingångstiden är ju när du öppnar för att komma in. Väljer du tex sektion 1 fördröjd så får du ingångstid 1 och utgångstid enligt det du valt. Kör du fördröjd 2 får du ingångstid 2 samt given utgångstid.
 
sfclinken skrev:
Vänta nu. Det finns bara 1 utgångstid (exit). Det är den du ska kolla tiden på. Ingångstiden är ju när du öppnar för att komma in. Väljer du tex sektion 1 fördröjd så får du ingångstid 1 och utgångstid enligt det du valt. Kör du fördröjd 2 får du ingångstid 2 samt given utgångstid.
01:ENTRY DELAY 1 Den har jag på 15sek. Tiden jag behöver för att larma av.

Denna på 30sek. Funkar när jag larmar på via centralen samt fjärr. Men via 141an så tar det 3min?

4.9.3 Configuring Exit Delay Duration
An exit delay allows the user to arm the system and leave the protected site via specific routes and doors
without causing an alarm. Slow-rate warning beeps start sounding once the arming command has been given,
until the last 10 seconds of the delay, during which the beeping rate increases. Location No. 3 allows
programming of the exit delay length. Available options are: 30s, 60s (default), 90s, 120s, 3m, and 4m.
Note: To comply with CP-01 requirements, "30s" option is not available.
Note: To comply with UL requirements, the exit delay must not exceed 120 sec.
To Configure the Exit Delay Duration
1. Repeat steps 1 to 4 of section 4.2 "Entering the Installer Menu".
2.
3. or
4.
5. or Select between "exit delay 30s", "exit delay 60s", "exit delay
90s", "exit delay 120s", "exit delay 3m"and "exit delay 4m".
6.
You can now press the or button to program any other
menu in "DEFINE PANEL" or press the button to take you to "<OK>
TO EXIT".
 
Märkligt. Prova att plocka bort den ur programmeringen och läsa in den med inläsningsknappen igen (inte med koden).

Testa sen igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.