Veckans tävling vecka 9:
Vinn slimmad robotdammsugare som kommer åt smutsen överallt!

easystar.png

Tunn, tunnare, tunnast - Denna veckan vinner tre lyckliga medlemmar Philips robotdammsugare Easystar. Utrustad med trappsensor och sidoborstar tar den sig fram och rengör överallt, och tack vare dess unika höjd på endast 50 millimeter kommer den även in under låga möbler.

Blir du en av vinnarna den här veckan slipper du plocka fram den stora, otympliga dammsugaren när du kommer hem från jobbet. Tryck bara på knappen innan du går hemifrån så fixar Easystar resten.

Totalt värde: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad är det som gör Easystar unik i robotdammsugarutbudet?

1. Den våttorkar golvet efter dammsugning
X. Den är utrustad med webbkamera så att du kan se vad den gör
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivera också med 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 mars.

----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Philips. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

----------------------------------------------

Vi tackar Philips för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Vargbodarna och 4 till
  • Laddar…
Hejsan, :)
Svar: 2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt
Motivering:
Att jaga tvillingar på 3 år tar sin tid, att hinna med städningen har blivit en ständig strid.
En slimmad robotdammsugare från Philips skulle rädda oss från all vardags-stress,
det är bättre städningen sköts av ett excellent städar-ess.

Ha en trevlig helg!
Fredrik Nykvist///
parisnotre@gmail.com
 
"2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt"

Vi köpte ny dammsugare för några veckor sedan och den kommer inte in under tv-bänken, vi behöver något lägre! Min fru vill dessutom att vi ska skaffa hund, en luddig sådan.
 
Svar:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
För att jag ändå gick in på sidan och kollade svaret, när jag bara kunde kolla vad andra skrivit för svar...
 
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Vi har 3st långhåriga katter som släpper tussar, med en sån här hemma så får jag mer tid för barnen och frun.
Alla blir nöjda och glada.
 
Svar:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
Det finns roligare saker i tillvaron än att städa. Tyvärr förtas en del av dessa saker av ett dammigt hem. Rädda mig undan detta dilemma!
 
Svar: nummer 2, Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt.

Motivering: Med pågående renovering och både hund och katt i hushållet så blir det damm och hår överallt. Tiden räcker inte till för att städa varje dag, utan jag lägger hellre tid på att uppdatera mina projekt här på forumet! Så då vore det en utmärkt lösning att ha en liten hjälpande hand i form av en robotdammsugare! :)
 
Svaret som övriga också har luskat ut, nr 2...tunn liten rackare som tar sig in i stort sett överallt.

Motivering har nu 2 hus på tomten att ta hand om, 180m2 + 120m2, som renoveras, plus husdjur...tänk om man slapp städa själv :rolleyes:
 
Svar: 2

Med en renovering av ett kedjehus (pågått i 2 år) som överlappar en helrenovering inne och ute samt tillbyggnad av ett gammalt timmerhus (pågått i 1,5 år nu).
Allt blir förhoppningsvis klart nu till sommaren (huset klart och kedjehuset sålt) och då skulle både jag och min fru vilja ha så mycket tid som möjligt både för varandra och för våra två småkillar och mina tonårsdöttrar.
Det är då en sak mindre som vi behöver lägga ner tid på.
 
Redigerat:
Svar: 2

Motivering: Jag har alltid velat ha en egen robot, vem vill inte det? Vi kommer ta väl hand om den och älska den som en i familjen. Den får ett bra hem hos oss.
 
Det börjar bli enformigt, men även mitt svar är:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
Mannens approach till att hjälpa till med hushållsarbetet, är att uppfinna saker som gör jobbet åt honom - som dammsugarroboten. Lättja är klart underskattat som drivkraft! Jag driver därför denna tes så långt att jag inte ids jobba ihop pengarna för att köpa en robot, utan hoppas på att vinna en!
 
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering: Jag har en hårig katt
 
  • Gilla
Swappe
  • Laddar…
S
Robotdamsugare har trappsensor, kan göra ren även hörnet OCH är bara 5 cm platt! Sedan tror jag den här är faktisk snyggaste dammsugare jag har set i mitt liv. En real gadget, men också mycket funtionellt!

Motivering
Jag funktionellt för vi alla behöver dammsuga huset då och då, här och där. Vi bor i ett stort hus, en gammal lanthandel på landet och huset lever för vi har 3 pojkar!
Eftersom den minsta (4år) har cystisk fibros, jobbar vi ständigt som föräldrar för att hålla huset och speciellt golvet rent. Dessa små robott vill vi gärna välkomna som en ny familjemedlem. Vårt hus är ditt hus! Vi har även ett privat rum för dig! Han ser även rar ut!
 
Svaret är ju: 2

Motiveringen att just jag skulle vinna är att jag ser denna som min enda chans att jämna ut maktbalansen mot dammråttorna under sängen.

Med dess nätta höjd,
den överallt kommer åt.
Att dammsuga under sängen blir en fröjd,
nu behöver jag inte ens tänka på't.
 
Svar:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
Dammet lägger sig så tjockt att det får eget liv.
Det finns endast ett sätt att hålla golven fina.
En Philips robot som städar bort damm och fis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.