Har ett fint trådbundet larm från Siemens som jag fick med mig hem när vi packade ihop verksamheten. Nu sitter det i nybyggda huset istället och jag undrar vilken operatör man ska använda sig av. Om jag har förstått det rätt så är det inte alla som accepterar egna larmsystem?

Någon som har tips?
Bor i norra Sthlm
 
Hej!

Vi har i alla fall Rapid med ett eget larm i Sthlm. För koppling till deras larmcentral betalar vi kring 90kr/månad. Vill minnas att dem debiterade en anslutningsavgift då vi kopplades upp utöver det. I dessa 90kr har dem även nyckelförvaring, utryckningar kostar ca 1500 inkl moms.

Anslutning gjorde vi inte själva utan vi hade en larminstallatör här då vi kompletterade larmet med en gsm-sändare i samma veva.

Med vänlig hälsning, Realdoolar
 
Kollade med dem och det är 105kr/mån och 1590kr/utryckning nu. Låter väl helt ok. Köper man kompletta paket från larmbolagen brukar det väl vara 299/mån eller nåt sånt. De har bilar i min kommun också så jag antar att det är svårt att hitta nåt bättre eller billigare.
 
Ja precis, högst överkomligt om man vill ha larmcentral-anslutet men slippa hyra :)
 
Kolla dessa också,
Svensk Larmcentral - svensklarmcentral.se
Lövestad Larmcentral - lovestadlarmcentral.se

Lycka till...
 
I princip alla larmcentraler går att ansluta egna larm till. Kolla runt och hör.
Billigast är nog Falck. 80:- i månaden. 1500:- i larmryck.
 
M
steppen7 skrev:
Har ett fint trådbundet larm från Siemens som jag fick med mig hem när vi packade ihop verksamheten. Nu sitter det i nybyggda huset istället och jag undrar vilken operatör man ska använda sig av. Om jag har förstått det rätt så är det inte alla som accepterar egna larmsystem?

Någon som har tips?
Bor i norra Sthlm
Jag skrev ett inlägg om larmoperatörer för inte så länge sen här:
http://www.byggahus.se/forum/teknik/198660-powermaster-10-g2-2.html#post1691861
 
M
steppen7 skrev:
Kollade med dem och det är 105kr/mån och 1590kr/utryckning nu. Låter väl helt ok. Köper man kompletta paket från larmbolagen brukar det väl vara 299/mån eller nåt sånt. De har bilar i min kommun också så jag antar att det är svårt att hitta nåt bättre eller billigare.
Kolla upp det där påståendet. Jag fick också till svar att de hade egna bilar i min kommun (också norrort), men när jag frågade vad det innebar så hade de inte alls några bilar stationerade i kommunen. Bilarna åker runt i hela länet, och utgår ifrån Sundbyberg om det inte är ute på annat uppdrag eller ronderar.
 
Svensk larmcentral tar 95kr/mån och drygt 800 för ett ryck. De samarbetar med ett bolag som ligger några km från mig och alltid har minst två bilar i kommunen. Tror det avgjorde saken...
 
Oj, det var billiga utryckningar! Hade dem nyckelförvaring i det också? Blir till att byta när nuvarande avtal går ut då :)
 
Ja alla andra ligger ju kring 1500kr.
Kostnaden inkluderar upp till 30min på plats, behövs mer tid så kostar det runt 1200 tror jag det var så det är fortfarande billigare även om dom behöver mycket tid för att åtgärda nåt.
 
Kolla så det verkligen är 30 min på plats och inte att de ska ha betalt för körtiden också.
 
Dom skrev 30min på plats. Nyckelförvaring ingick också.
 
Hemmakatten
Vi har också Rapid. Anledningen är att det är några gårdar, golfklubbar, företag i närheten som har övervakning (tror jag det kallas) dygnet runt, dvs. det blir väl några vändor per natt/dygn för övervakningsbilarna. Med andra ord så finns det bilar i närheten och de kan området. Nu är det inte Rapid själva som kör här (har jag för mig) utan ett vaktbolag som är verksamt i 3-4 norrortskommuner.

Vi har två larm (med två centralenheter), ett för sjöstugan och ett för bostadshuset och förråd, betalar lite drygt 100:- per månad. Har varit några små "olyckor" där vi själva råkat utlösa larmet och Rapid har varit rackans snabba med att ringa. Vi har avtalat att de ringer oss på mobilerna, svarar vi inte eller inte är hemma skickar de en bil.
 
M
steppen7 skrev:
Svensk larmcentral tar 95kr/mån och drygt 800 för ett ryck. De samarbetar med ett bolag som ligger några km från mig och alltid har minst två bilar i kommunen. Tror det avgjorde saken...
Låter bra.

När jag var i kontakt med Svensk larmcentral så krävde de
"installationen till oss ska ske av en godkänd larminstallatör".

Kollade vad en larminstallatör skulle ha för att inte göra något alls (mer än att titta på ett redan installerat larm och skriva ett papper) och det var ca 2000 kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.