peternicklas
Är då version 1.1 den med större batteri? Tycker även det är konstigt att Worx inte gör någon reklam för de nya klipparna.
 
peternicklas skrev:
Är då version 1.1 den med större batteri? Tycker även det är konstigt att Worx inte gör någon reklam för de nya klipparna.
Förstår inte riktigt vad du menar 1.0 är ju den maskin både du och jag har sedan 2012, för jag antar ju att du har en;). 1.2 som jag självsvåldigt benämde årets modell eller 1.1 som du benämner den är alltså årets modell av våra stora maskiner. Dessa verkar fortsatt ha blyackar på 24V/5Ah till skillnad mot Worx 2.0 (nya lilla maskinen) som har ett Li-Ion batteri på 28V/2Ah. Vad du menar med större batteri får du gärna förklara.
 
peternicklas
Det var under förra året som någon skrev att de hade sett större batteri till vår stora Landroid. Tror det var på 6 Ah.
 
Vad är det för typ av motor på Landroids klippare; borste eller borstlös ?
 
peternicklas
Tror inte det finns någon info ännu på version 2.
 
mortimer skrev:
Vad är det för typ av motor på Landroids klippare; borste eller borstlös ?
På den större modellen är det tre borstlösa motorer, två för drivning och en för klippning. På den nya mindre modellen vet man ju inte än.
 
peternicklas skrev:
Det var under förra året som någon skrev att de hade sett större batteri till vår stora Landroid. Tror det var på 6 Ah.
Ja, jag tror det var Trollman (som öppnade förra årets tråd) som skrev om det större batteriet på 6Ah. Jag sökte en hel del på det under förra året men hittade aldrig något sådant. Vi får väl se vad som kommer i år, det jag fick i höstas som ersättning vara av samma sort som jag hade.
 
Nu vill jag inte att det ska bli ngn pajkastning el nåt!
Men finns det någon som kan serva en Worx i närheten av mig likt en HQ?
Den har ju ett attraktivt pris, men vad händer när den inte fungerar som den ska längre..

Har 500 meter till HQ ÅF...
 
MattisH skrev:
Nu vill jag inte att det ska bli ngn pajkastning el nåt!
Men finns det någon som kan serva en Worx i närheten av mig likt en HQ?
Den har ju ett attraktivt pris, men vad händer när den inte fungerar som den ska längre..

Har 500 meter till HQ ÅF...
Under förra året valde man att ha ett kompetent serviceställe, förmodligen eftersom man inte är så volymstora än i Sverige. Denna service fungerade dock bra tror jag de flesta tycker, man börjar med att ringa dem och får då råd och tips, behöver något lagas eller bytas ut får man fraktpapper som man sedan använder till att skicka in maskinen eller den trasiga delen och får sen tillbaka den relativt snabbt, oftast inom en vecka. Har du någon Coop Bygg eller CityGross i närheten kan du låta dem skicka maskinen då de är återförsäljare. Om Worx blir större kommer de säkert att satsa på mer lokalnära service.
 
  • Gilla
Sota
  • Laddar…
Jula sålde den också i början ju. Vet att Eko kedjan sålde den också mot slutet av förra säsongen. Så de kan du lämna in den hos också. Men serviceställe likt som HQ har finns inte. Sådant som man får väga in när man kikar på priset,
 
Kanon. Då vet jag det.
 
Eko liksom Coop ägs ju av Bergendahlsgruppen, därav att Eko har de också då det skrivs på Worxlandroids hemsida att Coop säljer Landroiden.
 
Coop ägs av KF som ägs av ca 3 miljoner medlemmar. Antar att du menar Citygross ägs av Bergendalsgruppen.

Förövrigt hade Coop tagit bort Worx Landroiden, men har kvar tillbehören.
 
Helt rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.