Dewalt DW907K2 12V 1,3amp 10mm borrchuck
1 timmes laddare, 1 extra batteri och väska för 1499kr.
Är det ett bra köp?

1,3amp... lite klent eller?
 
Nej det är inget bra köp! Rusta säljar just denna för 995:- Jag tycker dock maskinenn är för klen till att man kan skriva dewalt på den men.... 1,3 amp är klent.

K-rauta har sålt samma modell, men med 2,0 amp batterier för 1200:- Men jag vet inte om de finns kvar.

Kolla gärna denna tråd:

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18713


Mvh


Kent Olsson
 
K-Rauta i Häggvik, Stochkholm hade kvar den igår. Dom hade även Bosch GSR 12 V med 2 st 2,0Ah batterier, dock bara 10 mm chuck för 1495:-jJag tror att det är kampanjmaskinen som diskuterats tidigare i forumet.
 
Kalle F: Boschen eller DeWalten?
 
Dom hade båda, Dewalten för 1200:- och Boschen för 1495:-

/Kalle
 
nej.. menade vilken som hade diskuterats i forumet... försöker leta.. men hittar inget :)
 
Har själv DeWalten, funkar kanon om man inte tokskruvar skivor i högt tempo. Bygger man i någorlunda lugn takt, som jag, så räcker batterierna. Maskinen är lätt och ligger skönt i handen. Finns säkert maskiner som är starkare och har bättre batteritid, dock inget som jag känner att jag behöver. Man får helt enkelt köpa maskin efter behov.
 
Boschen har tidigare diskuterats, den med 10 mm chuck är tydligen en kampanjmodell. Vad mer som skiljer vet jag inte men det finns en del skrivet om den i olika skruvdragartrådar. Om du inte hittar nåt när du söker på forumet kan du prova att googla istället, den sökfunktionen är bättre.

/Kalle
 
Jag har en DW907 med två 1,3h 12V akkar. Jag gillar den skarpt! Liten och smidig och alltid ett laddat batteri när det andra tar slut. Har haft den i kanske två år, och nu ha tyvärr ena batteriet pajjat :(.
 
Beijer bygg i Växjö har Dewalt 740 eller 750 med 2,0 amp batterier för 995:- Begränsad antal.


Mvh


kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.