Jag är på jakt efter en skruvdragare åt svärfar. Han vill ha en 12v dragare med två batterier och helst hyfsat med Ah på dom. Helst vill han bara ge en dryg tusenlapp men för det får man väl "bara" en grön bosch eller en B&D?

Vad jag vet så får man väl en Bosch GSR 12V för drygt 2000 eller en AEG BS 12 x för lite mindre. Någon av dessa tror jag skulle passa ganska bra. Finns det några andra bra alternativ under 2000?

Jag vet att såna här trådar varit uppe men hoppas att någon har något tips.

/Kalle
 
Mikael_L
K-rauta hade iaf före jul blå Bosch inkl 2 batterier för 1500:-

Då är det den Malaysia-tillverkade maskinen, det har varit en diskussion här på forumet om det är sämre maskiner eller inte och/eller om garantihanteringen är sämre (att den måste skickas tillbaks till M av K-rauta vid ev problem)

Annars tycker jag att det är ett bra alternativ, jag skulle kunna tänka mig att slå till själv, men jag väntar dock med skruvdragarköp till då jag verkligen börjar behöva en!
 
Köpte Dewalts lilla på K-rauta ( kampanj )c:a 1200kr 12v 2batt. 2amp.
Helnöjd för dom pengarna.
Den nya modellen med gummihandtag kostar c:a 2000kr.
MVH
 
Tack för tipsen! Får åka förbi K-Rauta och se om dom har något bra erbjudande.

Den "lilla dewalten", vad har den för modell nr? Jag vet att rusta säljer en som heter dw907 för 995:- men den har bara 1,3 Ah batterier. Kan det vara samma maskin men olika batterier?
 
HEJ
Ja det är den. Men 2amp. batterierna är bättre. Väska ingår. Växelväljar knappen är trög i början, men blir bättre med lite nötande. Gillar den skarpt.
MVH
 
Du frågar själv om den billigaste proffskruvdragaren, detta är absolut inte en proffsmodell.

Om det är samma dewalt som rusta har vill jag absolut inte kalla den en Dewalt! Den känns riktig billig och ser ut som best tools.



Mvh

kent
 
Oavsett om man ser den som en proffsmodell eller inte så fungerar den riktigt bra. Tycker den ligger bra i handen också faktiskt. Har haft min (2 Ah) i flera år och den har fått jobba flitigt vid lägenhetsrenovering och husbygge. Inte bara dragit skruv utan även borrat en hel del (träborr och dosfräs genom gips + OSB). Så jag är nöjd. Helt klart en prisvärd skruvdragare som håller vad den lovar.

Verktygsboden säljer annars vad som ser ut att vara (står ingen modellbeteckning på hemsidan) DC756KB för 1696 inkl. moms.

http://www.verktygsboden.se/?id=74806

Den brukar säljas med 3 Ah batterier har jag sett. Vilka batterier som medföljer i just detta fall framgår dock inte.
 
Det blev en Bosch PSR 12 VE-2 med två 2,0 Ah batterier för 1095:- på Bauhaus.

Han ville inte lägga mer än 1000 och då stod valet mellan Boschen och Dewalten från Rusta. Boschen kändes bättre i handen och hade bättre batterier. Får återkomma med ett omdöme senare.
 
Kalle F skrev:
Det blev en Bosch PSR 12 VE-2 med två 2,0 Ah batterier för 1095:- på Bauhaus.

Han ville inte lägga mer än 1000 och då stod valet mellan Boschen och Dewalten från Rusta. Boschen kändes bättre i handen och hade bättre batterier. Får återkomma med ett omdöme senare.
Är ju lite för sent nu, men var inne på K-rauta idag (GBG) och de har fortfarande kampanj på den lilla DeWalt:en med 2 2AH-batterier. Strax under 1200.
 
DeWalten på K-rauta har en B&D motor. Är man ute efter en proffsmaskin är den fel val...
 
HobbyHolger skrev:
DeWalten på K-rauta har en B&D motor. Är man ute efter en proffsmaskin är den fel val...
Är man ute efter en maskin under 2000 (som frågan gällde) är den dock ett bra val.

Vad är det för fel på den? Har du testat den? Har en själv och den klarar de behov jag har i.a.f.
 
Hej!

Har B&D någon motor som är fläktkyld?

Jag tycker det är otroligt mycket skruvdragare för priset.
1200pix för 2 st 2Ah batteri och fläktkyld motor plus transmission helt i metall.

Kan någon visa en annan maskin med detta pris?
 
Är man ute efter en maskin under 2000 (som frågan gällde) är den dock ett bra val.

Vad är det för fel på den? Har du testat den? Har en själv och den klarar de behov jag har i.a.f.
Instämmer, har en själv och är mycket nöjd om man väger pris<-->prestanda. Enligt egen erfarenhet mycket bättre ergonomi och styrka än exempelvis B&D för att inte tala om alla budgetmaskiner (Best och allt vad de heter). Dock ingen maskin för en yrkesverksam. Men jag har dragit golvskruv, spånskiveskruv och annat till förbannelse och den lilla DeWalten duger utmärkt. Två batterier - är bara att växla mellan laddare och maskin.

Spm sagt yrkesverksamma och prylbögar gör dock bättre i att välja en större DeWalt (fast för prylbögar duger inte DeWalt alls längre eftersom de blivit för vanliga, ve och fasa :p ).
 
Just nu har Bauhaus en AEG BS12X, 2 st 3,0 Ah-batterier, är den ett bra köp då, priset är 1895 kr.
 
HobbyHolger skrev:
DeWalten på K-rauta har en B&D motor. Är man ute efter en proffsmaskin är den fel val...
Minns jag inte helt fel så har väl alla Dewaltmakiner B&Dmotorer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.