Snart töar väl snön bort och då är det dags att ge sig på den där mattan igen då, i år kanske det t o m blir en matta av gräs och inte bara mossa och jord :)

Letade lite och sprang på den här
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=8450&ref=new_product

och inser ju att det kanske ändå var klokt att vänta lite. Någon som hört mer om den?

Förlåt om jag dubbelpostar men jag hittade inget om denna här.
 
  • Gilla
belrain och 1 till
  • Laddar…
Intressant...
 
Ny återförsäljare(?) som också tänker sälja 2a generationen av den större modellen verkar det som.
 
Redigerat:
peternicklas
Men denna 2.0 klara ju bara 1000 kvm mot 1500 kvm för version 1. Finns ingen info på deras hemsida. Får ta en ny runda med min kontakt och höra hur det går med uppdateringar mm.
 
Första generationen fungerar iallafall fantastiskt bra för pengarna, så jag skulle lätt våga köpa den där också
 
peternicklas
Någon mer som tycker den "liknar" Gardena och Husqvarna??
 
peternicklas skrev:
Men denna 2.0 klara ju bara 1000 kvm mot 1500 kvm för version 1. Finns ingen info på deras hemsida. Får ta en ny runda med min kontakt och höra hur det går med uppdateringar mm.
De har även en 2'dra generation av 1.0 versionen av klipparen på sin hemsida, lite svår att hitta men titta på nyheterna. Om det sen ligger någon sanning i vad de skriver om en ny display, laddplatta mm. vet man ju inte säkert.
 
Det vore fint om du kunde länka till den sidan, hittar inget efter att ha rotat runt.
 
2.0 ser ju framförallt mycket snyggare ut i mitt tycke även om det är sekundärt till funktion i detta fallet :)
 
peternicklas
Den enda info som jag har hittat på 2.0 är på DUAB men det var de gamla bilderna. Länk önskas till rätt 2.0
 
På Duab heter den dessutom "1.0" i titeln, så det är snarare fel i texten tror jag. Men det borde ju verkligen komma en 2.0 av den "större" också, det är väl nästan givet tycker man?
 
codemonkey1337 skrev:
Det vore fint om du kunde länka till den sidan, hittar inget efter att ha rotat runt.
Klicka på Riggens länk ovan och sen på DUAB's startsida så ser man både 1.0 och 2.0 under nyheter. Sist i texten för 1.0 står det att det är andra generationen så den borde kanske heta 1.2 då men bilderna är ju inte nya som Peternicklas påpekar, ser ut som den gamla displayen.
 
peternicklas skrev:
Den enda info som jag har hittat på 2.0 är på DUAB men det var de gamla bilderna. Länk önskas till rätt 2.0
Vilken "2.0" är du ute efter, den nya mindre maskinen som de kallar 2.0 hittar du ju på Riggens länk, söker du efter en 1.2 av den större maskinen så har de bara gamla bilder att visa verkar det som.
 
peternicklas skrev:
[länk] visar 1.0 men i texten pratar man om 2.0.
Nja, på denna länk http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=8450&ref=new_product visar man och skriver om en LD 2.0 som är en mindre maskin (1000 kvm, 16 cm klippbredd mm). På "din" sida skriver man om 2'a generationen av förra årets maskin, dvs. en 1.2 version som jag läser det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.