Coolt! Min pall är också läskig att sitta på men den håller. Jag gjorde bitarna så tunna jag vågade så den sviktar lite och det hade inte funkat i furu men i ask håller den bra.
DSC_2149-1024x656.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_2146-1024x683.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har börjat rita lite på nästa stolsprojekt som också har lite problem med hållbarheten. Det är de bakre benen som har ganska kraftig vinkel så det är mer vridkrafter än normalt. Tänkte försöka lösa det med tapp både i sitsen och i det vinklade bakstödet.
Skärmavbild 2012-12-30 kl. 20.20.57.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2012-12-30 kl. 20.20.20.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2012-12-30 kl. 20.30.25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte göra fyra stolar på en gång så jag hoppas att det håller, det är kul att göra stolar men svårt. Kommer lägga upp bygget på bloggen när det nu blir av, har lite annat att göra före.
 
  • Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
Rolcar: vad är det för program du använder för att göra ritningarna?
 
Redigerat:
Jag använder Cinema 4d vilket är alldeles för avancerat egentligen och egentligen inte anpassat för sånt här. Jag tror Sketchup är mycket enklare och smidigare om man kan det.
 
Pallen blev väldigt fin!
 
Jag använder Cinema 4d vilket är alldeles för avancerat egentligen och egentligen inte anpassat för sånt här. Jag tror Sketchup är mycket enklare och smidigare om man kan det.
 
Nu är pallen provsutten. Den håller än så länge. Det finns ingen tendens till att tippa bakåt. Däremot så är den lite vingliga i sidled.
 
DSCN7740b.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vilka fina grejer ni gjort.
Blev lite inspirerad så jag ville visa min "båt" med tillhörande fyr..
 
  • Gilla
bulleribock och 27 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Som båtmänniska kan man ju inget annat än älska det där badrummet!
 
  • Gilla
Fjelie 17
  • Laddar…
Ja jag funderade först att ha färgade sektorer för att hitta rätt o inte gå på grund..;)
 
  • Gilla
Fjelie 17
  • Laddar…
Kul idé Krillew - ser ut att vara välgjort!

För ytterligare båtkänsla kan du byta styrbordslanternan mot en grön och babords mot en röd. Om du vågar frångå konventionerna så sätter du i två röda istället - blir ett smått underhållande resultat när damerna kletar på läppstiftet då... ;)
 
riktigt snyggt!
 
Jag letar efter gamla lanternor tänkte ta och bygga en hylla och sätta en akterlanterna i mitten och sen en styrbord/babords på sidorna. Jag så att dom finns o köpa nygjorda i gamlastan men dom kostar närmare 2000:-/styck
då är dom blanka o fina i mässing. Fast jag tycker nog det är roligare om dom är målade i babords/styrbords färgerna.
 
Korvgubbe
Antar att du har koll på båtskroten Tackel&Tåg?

Och jag hoppas att även fyren kommer att komma i drift!
 
Krillew skrev:
Vilka fina grejer ni gjort.
Blev lite inspirerad så jag ville visa min "båt" med tillhörande fyr..
Imponerande hantverk! Jag vill se mer detaljbilder och hur skapelsen byggdes.
 
Korvgubbe skrev:
Antar att du har koll på båtskroten Tackel&Tåg?

Och jag hoppas att även fyren kommer att komma i drift!
Jo när jag bodde i Stockholm var jag där ganska så ofta på Skeppsholmen.
Fyren lyser faktiskt.. Men förut var det en sån där avlång tavelbelysning på 14W men dom är ju lite svåra o få tag på numera samt döttrarna lyckas smälla i fyrdörrarna så lampan måste bytas ganska så ofta.. Nu sitter det en glimlampa där. Men jag skall försöka få till nått bättre.

Jag får ta några bilder till Jonstorp är det "båten" eller fyren som du undrar över
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.