Ännu en okunskapsfråga: Vad är det för skillnad på GCM 8 S och SCM 8 SJ?
 
mstrand skrev:
Ännu en okunskapsfråga: Vad är det för skillnad på GCM 8 S och SCM 8 SJ?
S - laser
SJ - laser och mjukstart
SJL - laser och mjukstart samt förbättrad dammhantering och lättare och större kapkapacitet.
 
Bosch bokstavsbetydelse finns här. http://www.byggahus.se/forum/showpost.php?p=1659822

När det gäller sågdjup, finns det någon som kan bekräfta att SJL är bättre i verkligheten jämfört med dom äldre? Att specarna varit underspecade har vi ju vetat i många år för tex 8S.

Är SJL verkligen lättare?
 
Nimajneb skrev:
Bosch bokstavsbetydelse finns här. [länk]

När det gäller sågdjup, finns det någon som kan bekräfta att SJL är bättre i verkligheten jämfört med dom äldre? Att specarna varit underspecade har vi ju vetat i många år för tex 8S.

Är SJL verkligen lättare?
Jag hade fått för det mig, men det är SJ som är lättare, 1,8kg eller nåt sånt. :surprised:
Sorry!
 
Första inköpet gjort:
K-rauta hade 15% idag: GKT55GCE + FSN1600 för 4250:-
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Du blir säkert supernöjd! Men kolla webben också, väldigt billigt att beställa från England och leverans på ngn vecka (pundet är svagt som attan)... Lawson-his brukar jag köpa från.

3350kr från Axminster med en 1200 skena.
 
Redigerat:
nikasp
Får jag trådkapa och fråga om en sticksåg med sladd samt ev. 18V arbetsbelysning som jag kan köra på samma batteri som min blå Bosch GSR 18-2-LI. Blev förbannad på min billiga sticksåg sist jag skulle såga och höll på att kasta den ut i skogen.
PS. Bor i nybyggd lägenhet just nu så jag kör rätt lite men siktar på hus längre fram.

EDIT: T.ex. den här kan jag tänka mig, var hittar man en sådan till bra prajs? Kostar 599 med frakt från Toolab men jag har inte alls bråttom.

1654_ffcc55c0694dec2badffbed62b377ad4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Bosch GST140CE - dryga 2000:- i Tyskland i L-Boxx.
Och köper du en nyare Bosch lampa som är specad för 18V ska du kunna använda dina accar från GSRn. :)
 
Euron står väl i 8,60 typ? Jag brukar i Google bara skriva "convert 390 euro to SEK", då fick jag mina siffror
 
Larsa skrev:
Euron står väl i 8,60 typ? Jag brukar i Google bara skriva "convert 390 euro to SEK", då fick jag mina siffror
Axminster handlar med pund. ~10:- :)

Och 1200mm skena?!
 
Larsa skrev:
Euron står väl i 8,60 typ? Jag brukar i Google bara skriva "convert 390 euro to SEK", då fick jag mina siffror
Jag tror man måste hålla reda på om priset står i pund eller euro. Tror mstrand ska vara mycket nöjd med sitt köp och glädjas åt att momsen går till Sverige och inte till England.
 
Haha, vilken tabbe. Var visst 414 euro (går välja valuta).... Får väl skylla på att det var lördagkväll....

Tur att jag inte handlade något själv, hade blivit en otrevlig överraskning :)
 
Ingen fara: Var rädd att jag missat någon allmänt känd rabattkod.
Känns bättre att köpa från min vanliga handlare när det bara skilde någon hundralapp. Dessutom får man ju rätt kontakt och jag får tillbaka 2% i bonus.
De hade dock inte bra priser på resten av grejerna jag behöver.
 
Jag är snart klar med mitt husbygge och jag har använt följande prylar.

Biltema Gersåg 1100kr
Skruvdragare Dewalt 18V 500kr
3x 18V dewalt batteri 1500kr
Dewalt 18V cirkelsåg 1300kr
Dewalt 18V gipsskruvdragare 1100kr
Biltema Sticksåg 350kr
Dewalt 18V vinkelslip 1100kr
Dewalt borrhammare/slagborr 1700kr

Då köpte jag huset stomrest och har gjort resten själv.
Jag kompletterade gersågen med en fintandad kapklinga..

När jag började bygga fick jag med tips om hur dyra amskiner som helst och jag kan inte påstå att jag saknat nått nämnvärt, en något bättre sticksåg hade väl kanske inte skadat.
En bra skruvdragare och många batterier känns viktigt med.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.