Nej det är säkert inte Bessey eller QuickGripkvalitet på dom, men för det priset så tror ja jag får svårt att motstå. :)
Nu när jag tänker efter så är jag rätt säker på att jag sett dessa på Ica MAXI i Borlänge, för nånstans runt 150:- st, minns inte om det var med rödlapp.
 
Ajdå hamnade fel, skulle vara i tråden för verktygstips. Någon mod som har lust att flytta ?
 
Mikael_L
13th Marine skrev:
Såg erbjudandet innan inlägget och svängde förbi och kompletterade mina fyra med fyra till, köpte de andra när de hade "julaClub"-erbjudande på 129kr stycket för ett tag sedan.
Är dom bra då?
(Även andra som testat får gärna svara!)

Biltemas blåa greppar starkt men går sönder om man tar i ordentligt.
Många andra går inte sönder, men greppar samtidigt dåligt.

Den bästa billiga snabbtving jag än så länge köpt är de blå jag köpte på Lidl. :x
Jag borde har köpt 10 st sådana och struntat i allt skräp jag köpt på Biltema och Jula.
 
Jag har Stanlys quickgrip, dom är vettiga, men inte så starka.
sen har jag ett gäng köpta på byggmax för några år sen. Tål allt, riktigt kraftiga och bra utväxling. Har inte hittat dom igen :/
 
Passa på att nyttja rex Hornbachs prisgaranti om de säljer den dyrare. :)
 
Jag har inte använt mina jättemycket, men jag tycker de funkat helt ok när jag använt dem, lossningsgreppet sitter ju inte skitsmidigt för enhandsgrepp.
Men byggkvaliteten känns rätt så stabil, och jag tycker de greppar bra.
 
Nästan för bra för att vara sant, hmm. Är lite sugen.

NinjaSatan skrev:
[länk]

[bild]

Dessa verkar det vara bra pris på! Även om verktygen i sig inte är nån höjdare så går bara en vagn på lätt 2000 spänn så det är ju lite win/win. Säljaren är grön, jag och flera bekanta har handlat från han.
 
Jula har 2 skruvmejsel set, ett bacho och ett Stanley fatmax båda nedsatta till ca 150 från 299:- Vilket är att föredra? Mitt otränade öga dras mot Stanley.
 
Den nya Bacho-serien påminner väldigt mycket om Julas nya Hardhead =/
 
Mikael_L skrev:
Är dom bra då?
(Även andra som testat får gärna svara!)

Biltemas blåa greppar starkt men går sönder om man tar i ordentligt.
Många andra går inte sönder, men greppar samtidigt dåligt.

Den bästa billiga snabbtving jag än så länge köpt är de blå jag köpte på Lidl. :x
Jag borde har köpt 10 st sådana och struntat i allt skräp jag köpt på Biltema och Jula.
Jag undrar också om dom är bra. Med dagens låga euro kostar ju bessey-tvingar från tyskland 160 + frakt och Irwin Quick-Grip 300 ungefär detsamma från prishammeren. Hur är det med snabbtvingar och kvalla egentligen, jag har dåliga erfarenheter av dem över lag, men god kvalitet är kanske alltid god kvalitet?
 
Redigerat:
Segge skrev:
Jula har 2 skruvmejsel set, ett bacho och ett Stanley fatmax båda nedsatta till ca 150 från 299:- Vilket är att föredra? Mitt otränade öga dras mot Stanley.
Pröva att klämma lite på dem i någon butik så att du känner vilka som är skönast att hålla i. Personligen gillar jag inte någon av dem, men Stanley Fatmax var något skönare.

Min favorit bland mejslar är Bahcos Ergo serie. Den ligger grymt skönt i handen och den serien kan fyndas för låga 199:- på Harald Nyborg.
 
Asaemon skrev:
Pröva att klämma lite på dem i någon butik så att du känner vilka som är skönast att hålla i. Personligen gillar jag inte någon av dem, men Stanley Fatmax var något skönare.

Min favorit bland mejslar är Bahcos Ergo serie. Den ligger grymt skönt i handen och den serien kan fyndas för låga 199:- på Harald Nyborg.
Tack för input. Har ingen Jula på orten men morsan skulle till grannkommun så tänkte hon skulle få inhandla. Får nog bli Stanley, magkänslan säger det och dom gånger jag gått emot den känslan senaste året har det blivit fel val. Ska kolla Ergo först.
 
Bahcos Ergo serie är klart vinnare både handhavande och pris enligt mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.