Får endast en text där det står "Det obligatoriska fältet ip saknas eller har ett ogiltigt värde." som text istället för själva foruminlägget oavsett vilket inlägg jag tittar på. Chrome, Mac och inloggad...

Edit: Trodde inte detta inlägg skulle dyka upp för jag fick samma meddelande när jag tryckte på skicka. Är nu inloggad från en annan dator (PC+Chrome) och där funkar det som det ska.
 
Redigerat:
Forument loggar säkert IP adressen och om du har något som blockar din IP eller en felaktig IP adress...
 
anders07 skrev:
Forument loggar säkert IP adressen och om du har något som blockar din IP eller en felaktig IP adress...
Jag satt på ett SJ-tåg och kopplade upp mig via deras wifi. Lite trist om man inte kan nyttja forumet då? Förstår inte riktigt logiken till varför man inte ska få se inlägg om inte IP adressen är synlig
 
Det finns inga osynliga IP-adresser :)
 
phl skrev:
Det finns inga osynliga IP-adresser :)
Jodå, visst finns det det! ;) ipv6 tex är helt osynliga för forumet. Fast byggahus.se är inte tillgängligt via ipv6, så i så fall så borde man hamna bakom en ipv6-ipv4-brygga och det BORDE vara bryggans ip-adress som används. Frågan är ifall våran lastbalanserare är så smart så den ser att det är en brygga och använder den riktiga ipv6-adressen iaf.
Jag ska se ifall jag kan felsöka det här på något sätt.

@bjolo360: Naturligtvis ska det fungera även från tåg. Det här är en bugg som vi inte varit medvetna om. Jag ska se ifall det går att fixa. Tack för du sa till!
 
Precis, oavsett vad finns det ju alltid en adress som mottagarsidan förstår.
 
Jag har också råkat ut för detta, stämmer nog att det var på tåget även i mitt fall.....
 
Jag får samma meddelande från jobbets dator sedan en tid. Ja, jag vet, arbetstiden ska användas till annat!
 
Tyvärr får jag detta fel varje gång med Opera Mini på Android sen ett tag tillbaka.


2013-01-18 16.50.56.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanske något fel i NAT på tågroutern?

Borde ju synas i loggen om Bjolo360 kan ange en exakt tidpunkt.
 
Vi lagrar inga access-loggar, det skulle bli flera GB data per dag, och även ifall vi skulle lagra det så skulle det vara ganska krångligt att hitta rätt rad att kika på. Och även ifall vi skulle hitta rätt rad så vet jag inte ifall det faktiskt står något vettigt där..

Nåväl, vi kommer göra en del serverändringar under nästa vecka (förhoppningsvis). Ifall felet kvarstår efter det så sätter jag upp en testsida så vi kan försöka lösa det här.
 
Efter att ha mailat fram och tillbaka lite med medlemmar som haft det här problemet så har jag gjort en ändring. Den kan ha gjort att det här fungerar bättre nu. Men det finns också risk att det har skapat andra problem. Testa gärna!
 
Nu funkar Opera Mini igen. Tack för det! Nu är det bara "nya inlägg"-ikonen som saknas. Den försvann långt före ip-problematiken. Nu kanske jag är en av få som kör Opera Mini, men jag tycker att den har sin skönhet med samma look-and-feel som på webben + kul komprimering av datat som gör under när man kör över GPRS.
 
Prova Opera Mobile istället, den kan fungera mycket bättre.

Opera Mini fungerar genom att du egentligen surfar på en dator i Norge. Den tar sedan och skickar skärmdumpar på alla sidor till din telefon. Det gör att det går lite snabbare, men å andra sidan så gör det sönder jättemycket. Sedan så har det också en hel del privacy-
 
Jag vet att Opera Mini har sin egen server. Testade Opera Mobile men den renderar ännu skummare + att "nya inlägg" ej funkar där heller. Det är ingen jätteissue så låt det vara! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.