mycke_nu skrev:
Bestämde mej för att köra två rum parallellt för att bli klar med målningseländet innan Midsommarafton..

Pyssligt att ta bort linoleummattan och lägga mjölkpapp när det finns ett tungt piano och en ändå tyngre bokhylla i mitt i rummet.. Ingen hjälp fick jag heller.. :|

[bild]
Aldrig slagit dig att måla om som Mr Bean? Färgburk + sprängmedel? Misstänker att ni två hatar målning lika mycket!
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Mikael_L
Spolat vatten i den nyligt färdigställda och ibruktagna vasken bredvid spisen.
bänkvask.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stiligt! Två frågor; vad är det för kaffemaskin? Och morteln var ju läcker, är det nåt arvegods eller är det nåt som går att köpa någonstans?
 
Försökt klura ut VART spottarna skulle sitta i sänkta källartaket...
Det var ju ett tag sedan och det är minsann nått som inte stämmer. Börjar bli senil.
Fast den här gången har jag i vart fall inte målat över ritningen som jag gjorde sist. :rolleyes:
 
ullberg
simpa81 skrev:
Stiligt! Två frågor; vad är det för kaffemaskin? Och morteln var ju läcker, är det nåt arvegods eller är det nåt som går att köpa någonstans?
Morteln skulle jag säga är en skeppshult, som går att köpa, min är max ett par år gammal.
 
Då det ryktas om storm var ju uppe på mitt ännu ej bandtäckta tak för att säkra så underlagspappen inte ger sig iväg.
Passade även på att lyfta in lite krukor, pulkor o lite annat löst så det inte blåser all världens väg.
 
Gipsat väggar.
 
Igår: Monterade några innerdörrar...
Idag: Stör mig på att täcklocken är vita och karm med dörr är S 0502-Y...
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Sotat pannan.
 
Rivit lite innervägg. Reglat upp ny innervägg. Skruvat upp OSB.
 
Spacklat gipstaket jag satte upp igår.
 
AnneFi
Städat på vinden så det är fritt när dom kommer och spacklar i veckan. Yey! :)
Dragit ner väv från väggarna i sovrummet plus ganska så mycket puts. Eftersom det är tänkt att jag ska göra hela rummet själv måste sambon lära mig att lägga tjockputs! :)
 
spacklat ett par skivor, gjort klar mallen som jag ska ha när jag borrar i vangstycket i trappen..
 
_coffe_ skrev:
Spacklat gipstaket jag satte upp igår.
Jag är inte avundsjuk!! spackla tak = :banghead:
 
Målat till förbannelse i köket under hela dagen. Fullt med dörrar och hörn där så det har blivit mycket maskerande och mycket målande. Nu är det klart i alla fall och imorgon ska lite lister, gardiner och grejer upp:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.