-RB- skrev:
Burit in lite reglar. Mer än så blev det inte idag.
Ett riktigt skitgöra. Det är alltid ett berg med material som ska in genom smala dörrar och vinklade trappor. Dessutom förtar man sig i sin iver att bära in allt fort vilket i värsta fall slutar med ett jätte-plockepinn i hallen.
 
Nyfniken skrev:
Ett riktigt skitgöra. Det är alltid ett berg med material som ska in genom smala dörrar och vinklade trappor. Dessutom förtar man sig i sin iver att bära in allt fort vilket i värsta fall slutar med ett jätte-plockepinn i hallen.
Exakt så är det. Jag har en vinklad trappa och det är precis man får upp en skiva med måtten 1200x2440. 1200x2700 går inte. De längsta reglar jag lyckats få upp för trappan är 4200 mm, men då får man vrida och vända på dem hela tiden. Dessutom är trappan nytapetserad så man får vara försiktig.
(Jag gjorde lite annat också igår. Det blev en heldag med barnen. Jag lyckades dock få in lite material igår kväll efter läggningen och innan snön kom.)
 
Här eldas det i öppenspisen! :D
 
Mikael_L
Fest här igår.
Käkade en chiligryta och hade det allmänt trevligt.

Några gäster fick se huset för första gången, de andra har inte sett bygget sedan vi flyttat in.
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Fest här igår.
Käkade en chiligryta och hade det allmänt trevligt.

Några gäster fick se huset för första gången, de andra har inte sett bygget sedan vi flyttat in.
Besviken, mycket besviken!

En fest utan att bygga är lika illa som att bygga utan fest!

När man väl har gäster måste de förstås utnyttjas till att bygga ;)
 
Mikael_L
Va lolle, unnar du mig inte semester en enda dag? :confused:

:p
 
Korvgubbe
Jodå, dig unnar vi semester, dina gäster däremot... ;)
 
  • Gilla
lorens och 1 till
  • Laddar…
Hyllor i förråd......undrar hur lång tid det tar att fylla upp dom......:surprised:
 
Tja, vad skall man kalla det; "skydd-för-att-förhindra-lösullen-att-falla-på-vindsluckan"x2. De blev riktigt robusta med ett rejält trappsteg. Sen har jag också hjälpt maken med glesning och ångspärr. Det var roligare att glesa... Nu blir det konsultliv och resor och trista hotell under hela helgen. Sen får man äntligen ta på sig snickarbyxorna igen nästa helg. Barnvakt redan bokad!
 
Jobbat. Alltså på mitt jobb, inte hemma, så jag har råd att köpa mer byggmaterial...
 
Målat tak :mad:
Målat bakom element :mad:
Ska måla väggar :mad:

Det finns i alla fall inga fönster att måla i den här förb----de hallen. (y)
 
mycke_nu skrev:
Målat tak :mad:
Målat bakom element :mad:
Ska måla väggar :mad:

Det finns i alla fall inga fönster att måla i den här förb----de hallen. (y)
Du gillar inte att måla va :rolleyes::p?
 
Vabbar idag, när sonen sov middag passade jag på att sätta upp knopparna till överskåpen som införskaffades i lördags. Passade ävenpå att montera handtag på 2 högskåp så nu är samtliga luckor/lådor försedda med handtag, ett framsteg i användarvänlighet:D
 
MB77 skrev:
Du gillar inte att måla va :rolleyes::p?
Det är bra mycket roligare både att deklarera och betala skatt, om vi säger så.. :thumbdown:
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Bestämde mej för att köra två rum parallellt för att bli klar med målningseländet innan Midsommarafton..

Pyssligt att ta bort linoleummattan och lägga mjölkpapp när det finns ett tungt piano och en ändå tyngre bokhylla i mitt i rummet.. Ingen hjälp fick jag heller.. :|

Screen Shot 2013-01-29 at 4.32.26 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.