61 495 läst · 205 svar
61k läst
205 svar
Simens larm intrunet spc
Medlem
· Västra Götaland
· 22 inlägg
Någon som provat att ansluta nätverkskameror till SPC och kan ge tips på bra (och prisvärda)? Helst med PoE så att man slipper extra sladdar.
Jag har köpt SPC 4320 från låsshop ihop med en massa prylar, fungerade bra. Frakten var via DHL tog några dagar.
Kan man på något sätt se hur mycket ström prylarna drar?
Är det nån som har kopplat in rökdetektorer till SPC? Har köpt DP721i men det finns inte mycket information om hur man koppar in dom.
Är det nån som har kopplat in rökdetektorer till SPC? Har köpt DP721i men det finns inte mycket information om hur man koppar in dom.
Tjenare!RilleRock skrev:
Du verkar mycket insatt på Siemens-larm!
Jag håller på att försöka lära mig mitt larm i grunderna och har installerat SPC Pro från cd-skivan jag fick med!
Jag har hittat all info i knappsatsen med IP, port och lösenord för att ansluta till den!
Jag får dock upp följande fel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag funderar om det är SPC Pro som är av gammal version då jag tog den från cd-skivan.
Antar att Firmware i centralenheten är nästintill den senaste då larmföretaget installerade larmet i höstas!
Kan jag på internet få tag i ny firmware eller senaste SPC Pro nu på helgen eller måste jag vänta till imorgon och kontakta larmbolaget? Jag har försökt googla men hittar inget! :/
SPC Pro v1.4.6
Centralenheten är SPC4300 Rev 2
Knappsatsen är SPCK 620 .100 (Firmware 1.01 (11NOV10)
lorens: Du måste ha samma version av SPC Pro som du har firmware i centralen. Personligen använder jag webinterfacet när jag ska ändra någon i min central. Surfa bara in till https://IP-adress. Logga in som "Engineer" med installatörskoden. Här hittar du nu alla inställningar som du har i SPC Pro. Eventuellt måste du logga in som en vanlig administratör först för att tillåta åtkomst för installatören.
Vad jag vet så finns inte SPC Pro att tanka ner för "allmänheten".
Hur mycket ström allt drar ser du på statussidan i larmet när du är inloggad som installatör, AUX utgång, ström:JimLi skrev:Jag har köpt SPC 4320 från låsshop ihop med en massa prylar, fungerade bra. Frakten var via DHL tog några dagar.
Alla larmprylar brukar ha strömförbrukning angivet i specarna.
Den branddetektor du köpt ser ut att vara gjord för traditionella brandlarmscentraler då den inte innehåller något relä. Jag är osäker på om den går att ansluta till SPC, tveksamt. Det finns en annan variant som heter DP721R som har inbyggt relä som passar. Den kopplar du som en vanlig detektor med eller utan balansering(motstånd) och sätter ingågen till "Brandlarm".
Då jag köpt ett larm för dyra pengar känns det som jag borde få använda programvaran för att hantera larmet!Pewh skrev:lorens: Du måste ha samma version av SPC Pro som du har firmware i centralen. Personligen använder jag webinterfacet när jag ska ändra någon i min central. Surfa bara in till [länk]. Logga in som "Engineer" med installatörskoden. Här hittar du nu alla inställningar som du har i SPC Pro. Eventuellt måste du logga in som en vanlig administratör först för att tillåta åtkomst för installatören.
En vänlig person har skickat SPC Pro av nyare version (3.2.1) till mig och den fungerade mycket bra att använda! Hade jag orkat vänta till imorgon tror jag nog larmfirman jag inhandlat larmet hos hade låtit mig få senaste versionen, de är mycket bra att ha och göra med!
Jag testade att logga in som Engineer via webben, det fanns mycket att ställa in men inte riktigt lika mycket som i SPC Pro! T.ex. hittade jag inte sidorna för kommunikation och t.ex kunna ändra bild som man har i knappsatsen (jag har SPCK620)...
Tack för hjälpen iaf!
Jag får nog be om ursäkt att jag inte kollat webbgränssnittet så utförligt! Det var inte många flikar att välja på längst upp, men jag hittade nu en knapp nere till höger som heter "Installatör", finns även i SPC Pro.PASwe skrev:
Skillnaden är att i SPC Pro finns alla flikar alltid, men i webbgränssnittet visas inte flertalet flikar om man inte klickar in sig som "Installatör"...
Har inte kollat så noga men verkar finnas allt i webbgränssnittet! Med kommunikation menar jag fliken som heter så, där finns Serieportar, Modem, Larmcentral, FJärrunderhåll m.m... Den fliken var en av flikarna som inte syntes om man inte klickade på Installatör!
EDIT:
Däremot hittar jag inte i webbgränssnittet någon logotyphanterare eller något sätt att välja bild man vill visa i manöverpåanelen (har SPCK620), det finns i SPC Pro! Så verkar inte vara 100% på webben!
Redigerat: