Fick en ny ledlampa på posten som jag monterade som dörrbelysning. Tar nog kvällen nu.
 
-RB- skrev:
Satt upp OSB på innerväggar. Skruvat ihop de garderober som skall fällas in i en vägg och satt dem på plats.
FredrikR skrev:
Reglat runt 2 infällda garderober, få se om det hinns med, att sättas skivor imorgon.
Bor ni ihop?
 
  • Gilla
Flöjten5 och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Bor ni ihop?
Inte vad jag vet. Det går dessutom för långsamt hos mig för att det skulle vara två som jobbar. :)
 
  • Gilla
jkarlberg och 1 till
  • Laddar…
Jag har gipsat igen väggen som jag rivit ner kaklet från.

WP_000779.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har lagat spår efter den gamla elinstallationen (dödskulo) med cellplast. Nu fattas bara slipning och färg.

Screen Shot 2013-01-22 at 7.57.05 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
-RB- skrev:
Inte vad jag vet. Det går dessutom för långsamt hos mig för att det skulle vara två som jobbar. :)
Samma här :)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Har lagat spår efter den gamla elinstallationen (dödskulo) med cellplast. Nu fattas bara slipning och färg.

[bild]
Haha ser ut som att du spacklat igen ett mus hål, ett sånt man såg på film när man var liten :)
 
Idag har både plåtslagare och murare varit här. Plåtis ska fixa mitt plåttak så det inte droppar längre från innertaket...ganska gediget arbete.....och muraren ska renovera min skorsten och båda kakelugnarna.
Själv har jag börjat att måla och fixa i hallen....(y)
 
slacker skrev:
Klart med VA i lilla toaletten på övervåningen!

[bild]
Du jobbar på snabbt!
 
Nu har jag tröttnat på att börja dagen med att fyra på kaminen för att få upp innertemperaturen över 17°C.

Så nu sitter där en Misjubisju (eller hur det stavas) L/L värmepump och man behöver inte ha pälsmössa på sig inne längre.

Gjorde inte så mycket själv, men hjälpte till att få slangar,kablar och rör genom väggen.
Och kokade kaffe ett par gånger åt den trevlige installatören :)


Hann tyvärr inte vänta de fem åren som krävs för att man skall få ROT-avdrag.
Betalar alltså lite extra för att inte frysa ihjäl.
Det kan det vara värt :rolleyes:

PS
"Rättstavningsfunktionen" är underbar!
Datorn föreslog att jag skulle ändra Misjubisju till Tioårsjubileum :wow:
 
  • Gilla
Jugend och 1 till
  • Laddar…
Min bil (Amazon) har varit så frusen och ledsen på morgnarna när det varit -25, så nu på kvällen ringde jag till världens bästa elektriker. En och en halv timme senare var två motorvärmaruttag inkopplade. Jag hade redan dragit kabel och skruvat upp en dosa så han behövde bara göra finjobbet. Innan han kom till mig hade han fixat elpatronerna hos en frusen stackare med noll väntetid. Det här är första vintern vi bor här, så vi har inte hunnit få ordning på allt än, elsystemet är från 53 och därmed så minimalistiskt som det var på den tiden, men det börjar rätta till sig!
 
Kopplade in ny vattenburen golvvärme ca 5kvm igår och ett gammalt element fick samtidigt nya rör dragna genom skafferiet istället för där vi ska ställa kyl och frys. Andra gången jag amatörar som röris och tack och lov var det tätt fortfarande i morse och go värme ger grejorna också :)
 
Kaklat färdigt stugans badrum, dvs golvet, fönstersmyg och sista varvet på väggen, jävligt skönt att få det överstökat :)
 
Limmat upp allt tätskikt idag i badrummet. Tog några timmar då jag aldrig prövat det förut, men efter ett tag så gick det fortare å det var lite som att tapetsera. Nu ska det torka, sen ska jag sätta taket.

Notering till mig själv: Lip's folielim är förjävla jobbigt att få av händerna, använd handskar nästa gång och framförallt. Skvätt inte i ögat. Det gör skitont och klibbar ihop efter ett tag :banghead:
 
FTX systemet nästan klart. Fick lite hjälp av maken idag också.

Självklart glömde jag att sätta på rörmanschetten i tid. :surprised: Men nu är det bara anslutning av kanalerna till aggregatet samt avluftshuven. Och imkanalen. Sen är det i princip klart (det står en jättepall med gipsskivor ivägen där ett av schakten skall gå). När ovk har gått igenom (ta i trä) så kommer jag känna mig rätt nöjd med mig själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.