MagnusSt skrev:
Här kommer en helhetsbild på hur det ser ut idag, Massvis med finjustering kvar, har inte kopplat in kyl/frys än då väggen ska tapetseras till vänster samt massa passbitar är kvar där borta och de måste ut för att lösa det, risken om jag drar igång de är väl att det inte blir klart på länge.

[bild]
Vad är det för spännande lucka längst till vänster på bilden, som du har skummat runt?
Skafferi eller vinkyl eller...?



Tillägg:
Aj fan, det är förstås bara ett fönster.
 
Redigerat:
RoTe skrev:
Disktrasan gör sig bäst i sopkorgen. SNUSKTRASA!
Bra RoTe, dela med dig av dina idéer!

Hur får vi rent och torrt på spishäll, arbetsbänk, diskbänk, låd- och skåpfronter utan någon slags "disktrasa"?

Vore absolut skönt att bli av med den.
Men vad använder du då i stället?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Korvgubbe
Papper!
Det går förvisso åt en stor mängd papper, men det är bara att acceptera.
Hur många professionella kök tror du använder disktrasor?
 
Enligt någon undersökning jag läst nån gång var det betydligt mer bakterier i disktrasan än i något annat i hushållet, har också svårt för dem så jag kör med oblekt papper som hamnar i komposten sen.
 
Varför olika färg på sockeln under bänkskåpen vid fönstret ? ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Varför olika färg på sockeln under bänkskåpen vid fönstret ? ;)
Till vänster är det sockel, det med avvikande färg är en sockellåda som ska kläs med sockel men jag har inte hunnit så långt än:)

Sent from my ST17i using Byggahus
 
RoTe
KnockOnWood skrev:
Bra RoTe, dela med dig av dina idéer!

Hur får vi rent och torrt på spishäll, arbetsbänk, diskbänk, låd- och skåpfronter utan någon slags "disktrasa"?

Vore absolut skönt att bli av med den.
Men vad använder du då i stället?
Jag använder hushållspapper av högre kvalitet. Då räcker det att man drar av en remsa på ca 10cm eller två.
Trots att jag kör buss har jag råd med det... :p
 
RoTe skrev:
Jag använder hushållspapper av högre kvalitet. Då räcker det att man drar av en remsa på ca 10cm eller två.
Trots att jag kör buss har jag råd med det... :p
Ja engångsgrejer är ju verkligen i tiden :rolleyes:


Konstigt att man ändå lever efter ett långt liv i disktrasans tecken.
 
Det blir kalasbra det där. Spännande att följa.

OT: angående trasa så lever vår familj efter devisen "bättre med lite skit i hörnen än ett rent h...vete". Tror man lever längst om man hela tiden utsätts för bakterier. Trashängaren tidigare var klockren.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Disktrasor går juh faktiskt att slänga in i tvättmaskinen! Så extremt äckliga är de inte om man nu inte har dom i 6-12 månader utan att byta/tvätta!
 
Dessutom blir de inte äckliga om de sköljs upp med diskmedel innan man hänger/lägger dem för att torka vid vasken.

Det som gör dem sunkiga är när man använder dem och sen bara slänger den i/på vasken utan att skölja upp dem. ;)
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
Idag har vi burit in grejer och försökt sortera o få allt där det ska vara, Sjukt svårt. Vi frågade oss också varför vi hade 7 sju stora salladsskålar i glas/porslin. Vi får nog rensa lite tror jag:D
 
AnneFi
Jag har ca 30 trasor i tyg. Slänger i tvätten vart annan dag och tvättar tillsammans med mina städtrasor och moppar i 90 grader när det blir full maskin.
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Idag har vi burit in grejer och försökt sortera o få allt där det ska vara, Sjukt svårt. Vi frågade oss också varför vi hade 7 sju stora salladsskålar i glas/porslin. Vi får nog rensa lite tror jag:D
Bra och ha?! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.