Hemmakatten
Blev påmind av både 'Dalbotös' i tråden "Går inte att öppna min tråd" och maken att det är nyårsafton. Och som jag skrev i den tråden så blir det nu i kväll mitt fokus. Gott Nytt År!
 
bobas skrev:
Min är på engelska, men det beror väl på vilket språk man valt i OSet?
Med risk för att glida OT. Det här är en av iOS nackdelar. Jag kör alltid OS på engelska eftersom de svenska alltid innehåller knasiga översättningar.

Det här sätter käppar i hjulen när man installerar appar till barnen eftersom man inte får välja installationsspråk.

Lösningen är att avinstallera, ställ om systemspråket till svenska, installera om appen, ställ tjillbaka systemspråket till engelska.
 
Nyfniken skrev:
Med risk för att glida OT. Det här är en av iOS nackdelar. Jag kör alltid OS på engelska eftersom de svenska alltid innehåller knasiga översättningar.

Det här sätter käppar i hjulen när man installerar appar till barnen eftersom man inte får välja installationsspråk.

Lösningen är att avinstallera, ställ om systemspråket till svenska, installera om appen, ställ tjillbaka systemspråket till engelska.
Du kan som utvecklare välja svenska som standard, dvs en svensk app kan vara på svenska bara.
 
Per Eskilsson skrev:
Postade följande notis till våra tapatalkvänner för 30 minuter sedan. Skriver här också så att ni som inte har notiser påslaget kan ta del av innehållet.

"Alla Tapatalkare som börjar använda Byggahus app före årsskiftet slipper liksom forumgudarna reklam i den. Posta från den nya appen så att jag vet vilka ni är."
Skickat via bh-appen
 
Ska man verkligen behöva installera en speciell app för att slippa reklam för att läsa på en smartphone?
 
Anders_B skrev:
Ska man verkligen behöva installera en speciell app för att slippa reklam för att läsa på en smartphone?
Det är alltså inte tal om att ändra något för de som läser via webben i sin smartphone, det som diskuteras är tapatalks forumsapp kontra byggahus egna forumsapp.
 
Jamen varför ta bort möjligheten att se forat via tapatalk? Inför isf något mervärde annat än att slippa reklam. Hela idén faller ju om varenda forum ska ha sin egen app. Eller har jag missat något?
 
Anders_B skrev:
Jamen varför ta bort möjligheten att se forat via tapatalk? Inför isf något mervärde annat än att slippa reklam. Hela idén faller ju om varenda forum ska ha sin egen app. Eller har jag missat något?
Jo, du har missat läsa de senaste 300 inläggen..
 
Skriver nu från appen istället för tapatalk.
 
Två gånger i rad nu när jag postat ett nytt inlägg ligger det postade inlägget kvar i bh-appen.

Går inte att posta igen för det är redan postat, väljer discard för att bli av med det.
 
zenobia skrev:
Två gånger i rad nu när jag postat ett nytt inlägg ligger det postade inlägget kvar i bh-appen.

Går inte att posta igen för det är redan postat, väljer discard för att bli av med det.
Samma sak för mej, den är lite buggig. Använder Tapatalk i stället.
 
Faktum är att Tapatalk/Byggahus-appen är bättre ur många synvinklar jämfört med webben!
- Snabbare.
- Bättre listor (senaste olästa, deltagande, abonnerade).
- Snabbare att lägga till abonnemang, webbversionen är ju gräslig!
- Bättre/snabbare sök.
Det är bara tangentbordet som är bättre på datorn...
 
Buggar att posta från appen..
Inlägget ser inte ut att bli skickat och inlägget syns inte när man avbrutit och uppdaterat.. Däremot syns det i Tapatalk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.