jonahp skrev:
Tänkte anmäla mig som reklamfri användare. Dock när jag laddar ner appen ser jag enligt bifogad bild, betyg satt av app-ägarna själva! Sånt luktar lite illa tycker jag...


Sent from my LT25i using Byggahus.se mobile app
Anmäl som skräppost. Vilket det är.
 
Jaha, vad är det egentligen som är så dåligt med nya BH-appen?
 
empame skrev:
Jaha, vad är det egentligen som är så dåligt med nya BH-appen?
Läs Tråden!
 
Ställer mig till skaran som gillar att ha alla sina Forum samlade i en app (tapatalk).
Komer garanterat minska antalet besök jag gör på forumet. Trist utveckling :(
 
  • Gilla
jlinxx och 2 till
  • Laddar…
empame skrev:
Jaha, vad är det egentligen som är så dåligt med nya BH-appen?
Det har sagts förr, de flesta har inga problem med appen i sig men vill inte ha fler appar.

Jag tex har 2 st Iphones och 1 Ipad där alla tre är relativt fulla med appar redan vilket gör att fler appar inte är välkomna. Särskilt inte "onödiga" sådana då Tapatalk ändå används för flera andra forum.

Utan tapatalk kommer jag tex ha mindre möjlighet att läsa och skriva lika mycket. Om jag bara ska kolla via webben blir tillgången, om jag ens orkar att gå via webben på plattan, en stund på kvällarna vilket är knappt 10 % av det jag sitter idag här och svarar
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
kinglolle skrev:
Om jag bara ska kolla via webben blir tillgången, om jag ens orkar att gå via webben på plattan, en stund på kvällarna vilket är knappt 10 % av det jag sitter idag här och svarar
Per, räcker inte enbart ovanstående som argument för att ni ska tänka om?
 
  • Gilla
jlinxx
  • Laddar…
Jag tror och hoppas inte enskilda användare har någon större betydelse för forumet. Däremot har den breda massan med dess allmänna kunskap och spetskunskap inom vissa områden som skapar ett flödande forum.

Om det då försvinner många kunniga och engagerade medlemmar är risken att fler gör samma resa. Jag själv trivs på detta forum och kommer även i fortsättningen försöka läsa och skriva när det passar, så för min del är det inget hot eller utpressning. Jag surfar främst från mobilerna då det lättast går att läsa och skriva snabbt även i situationer där jag inte kan läsa/skriva på internetforum i övrigt
 
Tusen tack för alla synpunkter.

Det känns ju inte roligt att det är så många av er som upplever det så negativt att bli av med tapatalk.

Vi ska ta oss en riktig funderare den närmaste veckan. Vi stänger inte av tapatalk under den tiden.

Gott Nytt År!


Skickat från Byggahus appen
 
  • Gilla
jorblad och 14 till
  • Laddar…
Kul att responsen tas emot som feedback och begrundas.

Jag tar mig friheten till att ge en vidare luftning av min personliga åsikt som belyser situationen för min del i alla fall.

Jag har inga problem med lite reklam om jag ska vara ärlig. Byggahus bedrivs affärsmässigt och skall skaffa intäkter för en fortsatt utveckling. Det är därför en helt praktisk fråga med att kan man kombinera flera saker i ett så vill jag göra det. Kan jag läsa de 3-4 forum jag gillar genom samma program så är det en stor strukturell fördel för min del helt enkelt. Så jag motsätter mig inte Byggahus appen egentligen mer än att den då tvingar mig att skaffa en ny app utan att kunna ersätta den gamla då den ändå behövs för andra forum.

På jobbet så kan jag inte sitta och svara på Byggahus av vissa anledningar även om jag kan tillåta mig att surfa lite privat ibland

Gott nytt år
 
  • Gilla
jlinxx
  • Laddar…
MMR skrev:
Android eller iPhone? Min byggahusapp på Android är i alla fall på Svenska.


Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus.se mobile app
Min är på engelska, men det beror väl på vilket språk man valt i OSet?

Sent from my Nexus 7 using Byggahus.se mobile app
 
tlundberg skrev:
Håller helt med. På plattan är hd-versionen mycket bättre!

Ironiskt nog var det byggahus-appen som gjorde att jag fick upp ögonen för tapatalk över huvud taget, och nu vill jag inte vara utan det :)
På min lilla Nexus 7 tycker jag att byggahus-appen är bättre än tapatalk hd..

Sent from my Nexus 7 using Byggahus.se mobile app
 
Intressant. Läste någon som föredrog HD-varianten jämfört med vanliga tapatalk redan på sin Galaxy Notes 5,5tumsskärm. (Nu kan jag tyvärr inte Nexus 7ans och Note 2ans skärmupplösningar, vilket så klart också spelar in)
 
Nexus 7 kör 1280*800.

Sent from my Nexus 7 using Byggahus.se mobile app
 
Bra Per! Jag är inte alls emot reklamen som sådan. Jag betalar gärna för att slippa den, men det är mest för att känna att man bidragit med något konkret och inte enbart för att slippa reklamen. Reklam filtrerar min hjärna bort automatiskt då jag i princip varit uppkopplad dygnet runt sedan -1990 (då var iofs sådant i princip obefintligt). Jag vet dock att reklam betyder pengar numera och framför allt om man kan visa statistik över hur den visas för sina kunder (jag har själv jobbat i branschen). Att tvinga folk från en lösning som fungerar betydligt bättre än alternativet ni vill erbjuda, tror jag dock är helt fel. En betalapp som erbjuder något extra typ aftonbladet plus är nog en bättre lösning, men det går, om jag förstått det rätt, inte med det ni är inne på nu. Var rädd om era trogna användare så kommer ni istället att kunna höja priset för annonserna! Sätter man krokben för användarna så aktiviteten avtar så har man tagit ett steg tillbaka, då det faktiskt är dem ni livnär er på.
 
Tack för att ni lyssnar på era användare! Hoppas att jag även i fortsättningen kan posta och framförallt läsa via Tapatalk.

Läst och postat med just Tapatalk :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.