Hej,

Skall installera LED belysning i taket i köket.
Hur mycket kan man räkna mycket man sänker taket? Minsta möjliga...
 
Ta en en titt på specen för Led:en du köper.
 
Jag tänkte köpa någon modell man monterar direkt i apparatdosa
 
A-dosorna bygger 45mm normalt men det finns ju då tex multidosa från ABB som bygger 43 mm det är ju marginellt så kör på en vanlig.
Annars så finns det kopplingsdosor som bygger mindre men nu kommer jag varken ihåg mått eller fabrikat men jag har för mig att de byggde typ 32mm eller liknande.
 
Måste man ha en dosa? Jag sänkte taket med en 45*45mm regel.
använde inte nån dosa
 
jag säkte mitt 70, för att få plats med, högtalare, och med pottor för alla ledlampor
 
Varför montera ledarna i apparatdosor? Då stänger man ju in värmen som är det största hotet mot led. Bättre att sätta dem luftigt.
 
sänkte mitt tak med bara 45x45 sedan led spottarna direkt i gipstaket, då cirkulerar luften och spottarna kyls (bättre än dos monteringen i alla fall)
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Sir D. Vilka lampor använde du för sänkning på bara 45mm?
=)
 
erber skrev:
Sir D. Vilka lampor använde du för sänkning på bara 45mm?
=)
köpte mina via www.aliexpress.com

3w varmvita, finns hur många som helst, kommer inte ihåg exakt vilket säljare jag valde.

blir ju 45mm plus 12/13mm för gipset så höjden ökar även med gipset :)
 
fredl skrev:
Jag sänkte med glespanel (28 mm) och använde Hide-a-lite 1208 i badrummet. Då fick jag även in högtalare tack vare takskivorna som byggde ytterligare 10 mm. För din del kanske 1210 är bättre.

[länk]

Dessa kräver inte skyddsburkar om det inte finns isolering.
Vad använde du för högtalare med så litet inbyggnadsdjup?
 
led-zep skrev:
Vad använde du för högtalare med så litet inbyggnadsdjup?
Visaton DL-8. Finns på Conrad.se men jag köpte mina för halva priset på Reichelt i Tyskland (Reichelt är typ som Kjell & Co. men större). Väldigt bra finish i metall och de harmonierar bra med spottar designmässigt. Det finns en ännu mindre modell som är lika stora som spottarna. Ljudmässigt är de helt okej och duger fint till bakgrundsmusik. Har satt i hallen och badrummet så här långt. Nästa rum blir nog köket och sedan matsalen. Syr ihop de hela med en liten klass D förstärkare på 2x15w från ebay. Som ljudkälla använder jag airport express.
 
  • Gilla
Farsandito
  • Laddar…
Bild
 
  • ImageUploadedByTapatalk1356508803.792136.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Erick
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.