Nik206 skrev:
Den bästa skruvdragaren är en slagskruvdragare!
Hade jag haft glädje av i min lägenhet, men borde väl inte behövas i ett lättbetonghus?
 
Mikael_L
Jag tror Nik206 tänker på en skruvdragare med slående rotation, inte en slagborr/borrhammare.

Men jag tänkte precis som du först ... ;)
 
Försökte kolla på nätet om Ica Maxi i Botkyrka hade nån blå Bosch på kampanj men hittar ingen sida för butiken. Ica Maxi Lindhagen verkade ha en Hitachi på kampanj för 1599.

Edit: 1499 var det tydligen. Botkyrka hade samman maskin. Ringde dem.
 
Redigerat:
Hitachi i Handen också, bosch är slut kanske.
 
Mikael_L
Joggernought skrev:
Försökte kolla på nätet om Ica Maxi i Botkyrka hade nån blå Bosch på kampanj men hittar ingen sida för butiken. Ica Maxi Lindhagen verkade ha en Hitachi på kampanj för 1599.

Edit: 1499 var det tydligen. Botkyrka hade samman maskin. Ringde dem.
Kolla så det inte är en DSFL, dom brukar ofta ligga på diverse konstiga reor.
Den maskinen tycker jag _inte_ är värd 1500:-
 
Ingen aning om den är bra eller inte eftersom jag inte använder batterimaskiner, men jag såg att Fortum har sänkt priset på Makita DF330DWE.
 
Maxi i Umeå har både Boschen för 1599 och Hitachin för 1499. Hitachin är en DSFL.
 
Redigerat:
Såg att bauhaus hade makita bdf456rfew för 1995. Skulle just be dem plocka fram en men så såg jag att det stod med mindre text att det bara gällde företagskunder. Hemmapulare ska nöja sig med enklare grejer tydligen. Då blev jag sur och gick. :(
 
Joggernought skrev:
Såg att bauhaus hade makita bdf456rfew för 1995. Skulle just be dem plocka fram en men så såg jag att det stod med mindre text att det bara gällde företagskunder. Hemmapulare ska nöja sig med enklare grejer tydligen. Då blev jag sur och gick. :(
kanske var priset ex moms....
 
Edit: Så var det säkert. Eller ja. Ex moms och så ytterligare ca 700 spänn rabatt. Det var bara en sån jätteskylt med priset på och de brukar ju rikta sig till gemene man på bauhaus som ju är en leksaksbutik för kreti och pleti.
 
Redigerat:
Jag är sjukt sugen på en ny skruvdragare! Har makitans 14,4v slagskruvdragare och är mycket nöjd med den!

Sedan har jag Bosch slagborrmaskin 18V.

Så då jag tycker det räcker med två laddare så blir det antingen en Bosch eller Makita 14,4 volts skruvdragare (vill ha ner vikten).

Jämnförelse mellan Makita 14,4v BDF446RFE och Bosch GSR 14,4v-Li Professional så väger båda 1,7kg

Dock drar Boschen med 60Nm och Makitan med 44Nm så det är juh rätt stor skillnad.

Känns som ett enkelt val att det borde bli Boschen, hur tänker ni andra?
 
lorens skrev:
Jag är sjukt sugen på en ny skruvdragare! Har makitans 14,4v slagskruvdragare och är mycket nöjd med den!

Sedan har jag Bosch slagborrmaskin 18V.

Så då jag tycker det räcker med två laddare så blir det antingen en Bosch eller Makita 14,4 volts skruvdragare (vill ha ner vikten).

Jämnförelse mellan Makita 14,4v BDF446RFE och Bosch GSR 14,4v-Li Professional så väger båda 1,7kg

Dock drar Boschen med 60Nm och Makitan med 44Nm så det är juh rätt stor skillnad.

Känns som ett enkelt val att det borde bli Boschen, hur tänker ni andra?
Makitans mjuka moment är 30nm och Boschens endast 20nm, om mina uppgifter är rätt.

Anledningen till Boschens höga hårda moment beror kanske på att dom roterande delarna är tyngre i den.
 
*************
Den här makitan såg ju intressant ut
http://gardinpersson.se/produkter/produkt/6240/borrmaskin_makita_bdf453she_18v_1,3ah
För 1990:-

Någon som vet något om den?
***************

En semiproffs maskin säger beskrivningen. Verkar inte upphetsande på något sätt vad jag kan se. Den finns billigare på andra ställen, bara med Google kan du spara någon hundralapp utan att behöva gå utanför Sverige.
 
För små batterier, inget jag skulle vilja använda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.