KnockOnWood skrev:
Jag tycker att det är för djävligt att man måste betala en särskild skatt när man åker och köper ett lass på närmaste sandtag!

Sand borde vara gratis, var man än tar den.

Det kan bli dyrt, särskilt om man behöver göra några omtag.
Vad har det med honung att göra ??
Håll dig till ämnet så inte tråden spårar ur!
 
KnockOnWood skrev:
Jag tycker att det är för djävligt att man måste betala skatt
Va nu rå, skatt är bra och så.
 
verktygsgurun skrev:
Vad har det med honung att göra ??
Håll dig till ämnet så inte tråden spårar ur!
Spårar man omtaget till vänster om vedboden så kan det finnas honung där om inte sandtaget breder ut sej
 
Måste spåret för handtaget sitta till vänster på vedboden?

Hur gör man då om man eldar med pellets?
 
Jag har faktiskt inget riktigt handtag på dörren till min lilla snickarbod, det är en träkloss. Och dörren är vind.
 
charta77 skrev:
Jag har faktiskt inget riktigt handtag på dörren till min lilla snickarbod, det är en träkloss. Och dörren är vind.
Då skall du vara väldigt noga med handtagen (och sandtagen också förstås).

Har hört om många som gjort sig illa när de ramlat ner från vinden.
Och det blir lätt möggel där också.


Speciellt om det är nordanvinden :(
 
Ja, mögel i sandtagen har jag hört mycket elände om att folk har, och när nordanvinden blåser får de möglet i ögonen.
 
Nimajneb skrev:
Om nu Garaget skulle vara på terassen så måste ju denna gamla klassiker tillmötesgås.
[bild]
Om jag nu har förstått det här rätt, så är det duschkabinen vi ser uppe till höger i bilden. Som synes är det då ett extremt bakfall ut mot hallen, det kan inte vara enligt reglerna! Jag ser också att bilarna står parkerade i hallen. Det kan inte vara tillåtet, då det väl inte är helt säkerställt att man sökt bygglov för garage, då man byggde hallen.

Den här tråden bör omedelbart skickas till juridik-forat.

MVH

Lilak
 
Äntligen förstår jag ALLT...... :D
 
Enk Projektet skrev:
Äntligen förstår jag ALLT...... :D
Nu tycker jag du är lite väl off topic. Försök hålla er till ämnet (dolda fel right?).

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
 
Tor H skrev:
Nu tycker jag du är lite väl off topic. Försök hålla er till ämnet (dolda fel right?).

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Nu har jag inte läst hela tråden, så jag kanske inte missuppfattar. Menar du "dolda fel rätt" eller "dolda fel höger"?
 
Förstår ej frågan. Kan fel vara rätt?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
 
Tor H skrev:
Förstår ej frågan. Kan fel vara rätt?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Falafel är en rätt.
 
  • Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Tror det dolda felet är på garagets högra sida för på den vänstra byggs ju en balkong.
 
Mitt gillande av Stefans inlägg ovan gäller alltså själva uttalandet i sig. Falafel smakar gammal strumpa och det kan ju inte vara rätt, så då borde jag ju inte ens gilla uttalandet..... för det är ju fel....
Ville bara undvika missförstånd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.