Genom att vika in de nedre hörnen på chips-påsen så står den av sig själv och någon extra chips-skål är ej nödvändig. Bara att servera och njuta utan några oklarheten över vad det är för chips man dyker efter.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Makita kap- och gersågar:

Ryck bort den runda spärrknappen på handtaget och maskinen är spärrad för obehörig användning. Knappen sitter med ett snäppfäste och är lika lätt att sätta tillbaka.
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
Mikael_L
Asgarvad skrev:
Makita kap- och gersågar:

Ryck bort den runda spärrknappen på handtaget och maskinen är spärrad för obehörig användning. Knappen sitter med ett snäppfäste och är lika lätt att sätta tillbaka.
Bra tips.

Men när jag själv sen ska använda den kommer jag garanterat inte att hitta knappen ... :(
 
Upptäckte för en tid sen på min bmw att det finns ett litet u-format bleck på insidan av tanklocket.
Det är anpassat för korken som skruvas ur och levereras från fabrik.
Bara parkera korken i U på insidan, glömmer man sätta dit det så går det inte att stänga luckan.
Och man slipper åka iväg med det glömt vid pumpen.

Det var nån vecka sen jag stod i köket och skulle plasta in mat i en skål och vill helst undvika att göra det då plasten töjs och skrynklas ut och man står där med en bit stor att precis täcka skålen.
"Men va F** är det för J**** konstruktion???"

Jag ska köpa 5 rullar nästa gång bara för att få nöjet att använda funktionen.....
 
Många program till smartphones har en funktion där man kan ställa in en tid då meddelanden ska vara tysta.

Helt suveränt för sömnen.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
charta77 skrev:
Många program till smartphones har en funktion där man kan ställa in en tid då meddelanden ska vara tysta.

Helt suveränt för sömnen.
I IOS6 kan man även ställa in så att alla samtal/SMS förutom dom från familjen är tysta. Helt suveränt, speciellt när man är ute o reser i udda tidzoner.
 
charta77 skrev:
Många program till smartphones har en funktion där man kan ställa in en tid då meddelanden ska vara tysta.

Helt suveränt för sömnen.
Det här tipset känner jag var en pik till mig i och med att jag skickade ut en pushnotis ang den här tråden http://www.byggahus.se/forum/inform...en-avatar-och-vinn-ett-par-koss-horlurar.html sent på kvällskvisten. Ber om ursäkt om jag stört familjens nattsömn.
 
Haha, inte för min del jag har tapatalk tyst om nätterna. :)

Den andra halvans wordfeud är en annan historia.
 
Blindnit skrev:
Igår kom jag på att det går väldigt bra att skiva champinjoner med en äggskärare.
Ni behöver inte prova det på rå potatis.
Det blev en ny äggskärare ;-)
 
  • Gilla
Johan mlg Karlsson
  • Laddar…
fgo skrev:
Ni behöver inte prova det på rå potatis.
Det blev en ny äggskärare ;-)
Min mor var inte helt nöjd, när jag som 5-6-åring kom på att äggskäraren istället för äckliga ägg borde kunna skiva valnötter istället. Och så skulle man ju slippa besväret med att knäcka dem först också...
:surprised:
 
Andy78 skrev:
Upptäckte för en tid sen på min bmw att det finns ett litet u-format bleck på insidan av tanklocket.
Det är anpassat för korken som skruvas ur och levereras från fabrik.
Bara parkera korken i U på insidan, glömmer man sätta dit det så går det inte att stänga luckan.
Och man slipper åka iväg med det glömt vid pumpen...
Alla bilar jag har tankat - sedan jag insåg att sådant fanns - har någon form av anordning med vilken man kan hänga fast tanklocket medan man tankar. Hade kört bil i över 15 år när jag var i ett land där man fortfarande hade folk som kom och fyllde på åt en när detta gick upp för mig...
 
Måste kolla det där :)
 
Jag kan inte minnas att jag kört en enda bil som INTE haft någon typ av upphängningsanordning till tanklocket.

Förutom vår Focus -09 då.. som inte har något inre tanklock alls :)
 
Grejen är det att många bilar jag ägt har inte haft tankluckan kvar :D
 
Såhär ser det ut på min nuvarande bil: en liten krok på tankluckan och en ögla på tanklocket.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1356098804.187691.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.