Hallå, Stigan går att finna sprängskisser om man letar efter annat märke då Stiga är just ett namn/etikett. För att finna er sprängskiss ta reda på tillverkaren.
jag skulle sätta mina 5 cent på murray eller gilson. .. Just sayin.

fick mejlet btw. Kan ej leta, men Stiga är bara ett namn.
 
Palla upp slungan, jag använder 2 bockar, ett under snöintaget och andra under hantagen. Lossa bultarna under maskinen, en plåtlucka sen är det 15 minuters pillande..
 
Hej,
Sprängskiss på hela maskinen fick jag fatt i via boltis, så den har jag nu. Har nu gått in framifrån genom att ta bort snöintaget eftersom jag förutom att byta kilrem även nog borde byta trumlagret som sitter framför remskivan då det verkar glappa en del. Har fått loss skivan nu, men knäppt nog verkar det inte gå att få loss lagret från detta hållet då bultarna snurrar runt när jag försöker lossa dom från detta hållet. Verkar som man måste ha en nyckel som håller fast bulten från "andra sidan" dvs. att jag även måste demontera skovelhjulet som drar in snön i snöintaget :(? Eller finns det nåt smidigare sätt att få loss detta lagret? Annars funderar jag lite på att låta det vara och köra med slungan ändå så länge det går...?
 
Samma här, behöver manual och sprängskiss till denna 825 (18-1815-18)

Bytte drivrem för utkastaren igår. Det var inga problem alls. Bara bort med plastkåpan på ovansidan och hänga av den gamla och släppa på remspännaren, sen dit med nya och klart.

Men såg även jag att lagret på remskivan till utkastaren var kasst.

Hoppas ni kan hjälpa mig =)

Hittade inget om min maskin på servicecentralen.

/Robin
 
Jag behöver byta kilrem till utblåset. Var hittar jag en sån och vad är betäckningen/storleken på den? Jag har en Stiga 825 med Tecumseh motor.
 
rogland skrev:
Jag behöver byta kilrem till utblåset. Var hittar jag en sån och vad är betäckningen/storleken på den? Jag har en Stiga 825 med Tecumseh motor.
Stiga 825 säger inte riktigt allt, bara att det är 8 hästkrafter och 25" inmatningsbredd. Vill man vara säker så behövs artikelnumret, XX-XXXX-XX.

Enklaste sättet att hitta remmar till snöslungorna brukar vara de snabblistor som varje åf har. Boltis har nog tillgång till skisser annars, pm:a honom.
 
Precis som nonkan skriver så vill man gärna ha hela modellnumret. Fungerar ungefär som regnumret på en bil där man får upp rätt modell direkt när man slår in numret..
 
Hej Boltis

Jag har också en Stiga 825 trac.
Kan du sända manual till mig med?
Det sitter en Tecumseh 8HP på den men vevstaken kom ut i sidan så det är stort hål, Olja var det i och den var ok!
Kan man hitta en utbytesmotor eller konvertera till annan (2 axlar ut)....

På mina dokument står det artikel nr: 18.1816.18
Motor HM80 typ 155310 M

// Blueswede
 
Redigerat:
Jag har en Stiga 825 som heter artiklenummer:18-18-15-19 serienummer: E 3868 Hur gammal är den? Är det en briggstratton motor på den? Vad kan man få för en sådan på blocket?
 
boltis skrev:
Fixat. Du har PM
Hej!

Finns det möjlighet och få ta del av sprängsskissen för stiga 825:an?

Tacksam för svar!
 
Du har pm
 
Hej
Jag undrar om någon har en sprängskiss till en snöslunga Stiga 825
18-1815-13
mvh Roland
 
Du har pm...
 
Hej Boltis
Tackar så mycket för sprängskissen , nu vet jag vad delarna har för nummer samt hur det sitter ihop.
Men nu till nästa problem de går visst inte att beställa delar till denna slunga eftersom de utgått ur sortimentet.
Det jag behöver är följande
1812-0686-01 Axel 1st
1812-0710-01 Nållager 2st
1812-9008-01 Drivrem 1st
samt ev. dessa också
1812-0402-01 Låsring 1st
1812-0361-01 Bricka 1st

Har någon tips vart man kan få tag på dessa kolla med Stiga återförsäljare och han kunde inte få tag på dessa

Med vänlig hälsning Roland
 
Om din lokala åf inte fått tag på det så är det nog kört. Inga vanliga grejor att springa på så där bara.. Lager, rem, låsring och bricka är väl inga konstigheter att hitta annat, men om det är någon axel inblandat kan det bli jobbigare om inte en mekanisk verkstad kan tillverka den..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.