Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag kanske la tråden i fel forum del - ursäkta.

Vi har en tomt ca 70 meter från vår, där de håller på att bygga nytt. Eller vänta, de har grävt i två (2) år bara för grunden och det är inte särskilt vackert. Det är lagom roligt när man har 20 lastbilar åkandes förbi varje dag, för att de hämtar sten. Börjar tröttna på detta nu.
Kan de hålla på med detta hur länge som helst? eller finns det ingenstans jag kan vända mig för att gnälla lite? jag brukar inte vara den gnälliga typen men nu är det nog.
 
ullet
Jag har för mig att det normala brukar vara att ett bygglov är giltigt i fem år och att det ska vara påbörjat inom två år. Så inom den tiden tror jag du har svårt att klaga hos någon.
 
Är det så farligt? Själv bryr jag mig inte vad grannen gör så länge det inte påverkar mig i fysisk bemärkelse. T.ex. Dränerar om så att dagvattnet hamnar på min tomt eller något. Är det verkligen något att hänga upp sig på?
 
Hmmm... 20 lastbilar om dygnet i 2 år, man blir ju onekligen nyfiken på vad det är som byggs.
 
  • Gilla
Slugge och 7 till
  • Laddar…
Dom kanske köpte tomten och "öppna" grustag där ;)
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
sj6 skrev:
Är det så farligt? Själv bryr jag mig inte vad grannen gör så länge det inte påverkar mig i fysisk bemärkelse. T.ex. Dränerar om så att dagvattnet hamnar på min tomt eller något. Är det verkligen något att hänga upp sig på?
Det är väl inte så konstigt? det låter något fruktansvärt när de gräver och håller på, det är alltid massa ljud därifrån.. Fysisk bemärkelse..ja, min hörsel?
Nä, jag brukar inte bry mig om vad andra gör heller, men jag börjar tröttna.
 
Så de har grävt varje dag i 2 års tid? Och jag har hört grävmaskiner, så högt låter de inte att de förstör din hörsel om du håller dig på din tomt.
 
Men grävt i 2år?? Letar dom efter olja eller guld?
Dom kan väll inte ha grävt varje dag i 2år?? Om nu så är fallet känns det som dom säljer massorna och har en stor tomt...
 
Intressant,

med 20 lastbilar om dagen i två år så borde vi vara nere på ett djup om 30 meter. Om vi tänkter oss en tomt om 1000 kvm och bara berg att skicka iväg...
 
Eh, folk alltså. Vissa förstår inte att man kan reta sig på ett sånthär problem. Självklart borde jag lenoch vara glad och bara bry mig om mitt eget och aldrig gnälla på ljud som har pågått såpass länge. Suck.
 
Hade du beskrivit det lite mer realistiskt så kanske du fått en annan återkoppling. Se mitt tidigare inlägg ;-)
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Jag fattar att du är irriterad över detta, men min fråga kvarstår. Dom kan inte planera för en villa grund i 2år ..
 
Men mer realistiskt?
Jag har bott här i 2,5 år och de började gräva ca ett halvår efter. Tomten är uppskattningsvis 700kvm och är väl mestadels sten intill sjön. Oftast så går det lastbilar stup i kvarten och ungefär 20 gånger, jag har vä för mycket fritid så jag räknar.
 
Nej, man tycker att det borde gå framåt. Om det inte är en ovanliigt hård sten.
 
Gå över och fråga vad dom gör och hur länge dom tänkt hålla på. Var en nyfiken granne ;)
 
  • Gilla
weezer och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.