Janus82 skrev:
Det vore väldigt synd om ni övergav Tapatalk. Som det är nu har jag ett antal forum som jag tycker om och besöker ofta och allt ryms i en enda app och allt är väldigt användarvänligt. Ska ni och alla andra skapa egna lösningar så kommer man ju vara tvungen att ha 5-6 olika appar installerade bara för att kolla sina vanligaste forum.
Jag förstår att ni vill få in reklamintäkterna även från mobilanvändare men går inte det att lösa inom ramarna frö Tapatalk?
Det finns inget enkelt sätt att lösa detta inom ramarna för tapatalk tyvärr. Jag antar att det är därför som många populära forum som Sweclockers, Familjeliv och Flashback valt egna lösningar.
 
Jag får också logga in varje gång.

Lt26 och Android 4.04
 
Inloggning varje gång här också, Xperia Active med Android version ???
 
Test
En ny uppdatering kommer komma under dagen som enligt uppgift ska lösa problemet. Var god håll ut.
 
Synd att ni bygger eget när Tapatalk finns och fungerar. Varför återuppfinna hjulet?
 
Kommer man fortsatt kunna använda taptalk?
 
Per Eskilsson skrev:
Det finns inget enkelt sätt att lösa detta inom ramarna för tapatalk tyvärr. Jag antar att det är därför som många populära forum som Sweclockers, Familjeliv och Flashback valt egna lösningar.
Just Sweclockers är väl ett bra exempel på hur dåligt det kan bli när man försöker göra något eget.
När jag bevakar en tråd på Byggahus och det kommer ett nytt inlägg så plingar Tapatalk till och lägger sig i notifierings listen på telefonen. Om jag vill tar det bara några sekunder innan jag har kommit fram till det nya inlägget och kan läsa det.
På Sweeclockers har jag ingen aning om det finns nya inlägg i min tråd eller inte. Om jag vill kolla min tråd måste jag öppna webbläsaren, skiva in sweclockers adress, klicka "forum", klicka ännu mer och till slut efter att ha fått ett par extra grå hår så är man framme i sin tråd och inser att det inte finns några nya inlägg. Detta har gjort att jag nästan aldrig surfar på Sweclockers längre. Snälla gå inte samma väg som de har gjort.
 
dhanjel skrev:
Synd att ni bygger eget när Tapatalk finns och fungerar. Varför återuppfinna hjulet?
Vi återuppfinner inte hjulet. Vår app bygger numera kontinuerligt på senaste stabila versionen av Tapatalk.
 
sir_erken skrev:
Kommer man fortsatt kunna använda taptalk?
Nej
 
Per Eskilsson skrev:
Någon annan än a2011 som behöver logga in varje gång han startar appen?
Jag. Galaxy nexus jelly bean 4.2
 
Test skrev:
En ny uppdatering kommer komma under dagen som enligt uppgift ska lösa problemet. Var god håll ut.
Kan ni fixa helsvart dark mode?
 
Test
Janus82 skrev:
Just Sweclockers är väl ett bra exempel på hur dåligt det kan bli när man försöker göra något eget.
När jag bevakar en tråd på Byggahus och det kommer ett nytt inlägg så plingar Tapatalk till och lägger sig i notifierings listen på telefonen. Om jag vill tar det bara några sekunder innan jag har kommit fram till det nya inlägget och kan läsa det.
På Sweeclockers har jag ingen aning om det finns nya inlägg i min tråd eller inte. Om jag vill kolla min tråd måste jag öppna webbläsaren, skiva in sweclockers adress, klicka "forum", klicka ännu mer och till slut efter att ha fått ett par extra grå hår så är man framme i sin tråd och inser att det inte finns några nya inlägg. Detta har gjort att jag nästan aldrig surfar på Sweclockers längre. Snälla gå inte samma väg som de har gjort.
Byggahus appen har numera också notifieringar precis som tapatalk appen har. En funktion som jag för övrigt gillar. Det är samma app i bakgrunden. Skillnaden är att den har vår app ikon (istället för tapatalks), har reklam (på test just nu) och är gratis.
 
Per Eskilsson skrev:
Att bara lägga över sajten i tapatalks händer är inte aktuellt,
Jag förstår faktiskt inte vad du menar här.

Per Eskilsson skrev:
Ni får alltså förbereda er på att Byggahus via tapatalk kommer att avvecklas helt, för att ersättas med något som vi har utvecklat själva och som är minst lika bra.
Jag tycker personligen att detta låter som en verkligt dålig strategi! Att erbjuda något eget bättre, ja tack! Något bättre är ju inte fel. Att däremot överge den största "standarden" känns som ett säkert sätt att tappa "kunder". Vad som är bättre eller "minst lika bra" är något subjektivt och bara det faktum att det är ytterligare en app kan vara tillräckligt illa.

Jag personligen kommer antagligen inte att installera en egen byggahusapp av den enkla anledningen att min "sunklur" är sprängfylld i dag och att jag redan nu är tvungen att avinstallera en hel del önskade appar av den enkla anledningen att de inte längre ryms.
 
  • Gilla
tompathepilot och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Vi återuppfinner inte hjulet. Vår app bygger numera kontinuerligt på senaste stabila versionen av Tapatalk.
Vilket rimligen måste betyda att ni alltid kommer att ligga efter...
 
  • Gilla
tompathepilot och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Vilket rimligen måste betyda att ni alltid kommer att ligga efter...
Ja, vi kommer alltid ligga lite efter. Men inte så mycket, förhoppningsvis bara en en vecka eller så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.