Erik_n, Vad hade du för takhöjd i källarplan innan och vad får du efter?
 
mtq skrev:
Erik_n, Vad hade du för takhöjd i källarplan innan och vad får du efter?
Jag hade 230 innan och golvet var redan då uppreglat i exakt samma höjd som nu. Däremot tappar jag ca 2-3 cm pga av tjockare övergolv samt ett lager gips i taket. Jag kommer inte sänka taket alls eftersom jag har träbjälklag, utan jag spårar in nya elrör i gamla innertaket och sågar upp för hinkar där det ska sitta spottar. Sen blir det ny gips på det bara.
 
Vad tror ni om detta?

källargolv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svart golv i källaren? Nej.
 
Noseone skrev:
Svart golv i källaren? Nej.
För att?
 
Det blir mörkt?
 
Nja, kan bli väldigt effektfullt med rätt belysning och med vita/ljusa väggar som kontrast. Snyggt golv, vad är det för fabrikat?
 
  • Gilla
MaWa71
  • Laddar…
AndersS skrev:
Nja, kan bli väldigt effektfullt med rätt belysning och med vita/ljusa väggar som kontrast. Snyggt golv, vad är det för fabrikat?
Vi är på samma spår. En källare är alltid mörk med fel belysning. Eller ljus med rätt belysning :)

Golvet heter Arena Trend.
 
Och precis ALLT damm kommer att synas :)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
morsan skrev:
Och precis ALLT damm kommer att synas :)
Sant! Det är egentligen det ända problemet jag ser. Får satsa på dimbar belysning helt enkelt ;)
 
Korvgubbe
Eller så fick du precis en anledning att köpa en robotdammsugare till källaren (y)
 
  • Gilla
sirlongfellow och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Eller så fick du precis en anledning att köpa en robotdammsugare till källaren (y)
du ser! Se aldrig problem, se lösningar!
 
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
Tomhylsor till gilvvärme & ny brunn: check
ImageUploadedByByggahus.se1355073757.968013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
erik_n skrev:
Vad tror ni om detta?

[bild]
Jag svartbetsade vår fiskbensparkett i vardagsrummet, vi ångrar oss inte en sekund!
3 år sedan nu...

Svarta golv är king!
 
cust3000 skrev:
Jag svartbetsade vår fiskbensparkett i vardagsrummet, vi ångrar oss inte en sekund!
3 år sedan nu...

Svarta golv är king!
Nice! Vi va och tittade på golvet i butik i helgen och är om möjligt ännu mer övertygade nu! Nu handlar det bara om att övertyga försäkringsbolaget om kostnaden :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.