christoffer09 skrev:
Kolla från ca 1.20: [länk]

Ska vi prata zoner eller?
Ja, men nu skall vi inte vara sådana. Se vilken snygg tejpskarv hon gör. Klämmer ju tom med tången. Det krävs elektriker av den gamla stammen för att göra så snyggt här idag. Det ser man inte längre. ;)
 
  • Gilla
LGG-01 och 1 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, men nu skall vi inte vara sådana. Se vilken snygg tejpskarv hon gör. Klämmer ju tom med tången. Det krävs elektriker av den gamla stammen för att göra så snyggt här idag. Det ser man inte längre. ;)
Fan jag har ju slösat bort en massa pengar på helt onödiga toppklämmor i mitt hus..
 
Asså vilket inslag. Det är inte som här, såhär fixar du golvvärme. Utan, så här fixar du varmt vatten i duschen. Vilket lyx... själv har jag inte golvvärme men varmt vatten i duschen det bara finns.
 
Varför fick vi inte se var kabeln tog vägen........ Fotografen kanske fick en stöt och dog.........

protte
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Steffo1980 skrev:
Här får man se innanmätet i ett av de där munstyckena. Det var som jag skrev i ett tidigare inlägg en värmatråd i munstycket.
[länk]
Någon som förstår språket? Förstår inte vad killen i klippet ville påvisa.
 
Realdoolar skrev:
Någon som förstår språket? Förstår inte vad killen i klippet ville påvisa.
Det är portugisiska tror jag...
 
Skulle tro att han visar hur man byter ut en defekt värmetråd.
 
Så vattnet är i direkt kontakt med de oisolerade anslutningarna!? :x
 
PST skrev:
Effektbehovet hos en genomströmningsberedare är avsevärt !!
Sådana är rätt vanliga i England. När jag bodde där hade vi en på 10 kW. Man kan inte ha lika högt flöde som man är van vid i Sverige men det funkar hyfsat.
 
mycke_nu skrev:
Så vattnet är i direkt kontakt med de oisolerade anslutningarna!? :x
Inte bara anslutningarna utan hela värmeslingan ligger ju i vatten först sedan du. Ska prova att dammsuga våran WC återkommer om resultatet, nnäää det går inte. me_ve_25.gif
 
mycke_nu skrev:
Så vattnet är i direkt kontakt med de oisolerade anslutningarna!? :x
Jo, men det är ju bara här i Sverige som elen är *så* farlig... ;)

Jag orkar inte räkna på hur stor ström det borde bli genom vattnet. Vanlig kranvatten är ju ingen vidare ledare och resistansen är väl ganska liten på en sådan här värmeslinga? (Annars ingen större effekt i värmaren), så det borde väl inte bli så stora strömmar genom vattnet. Är det kanske det som skyddsjordningen är till för? Dvs att avleda ev. "läckström" till vattenledningen?

Man bör mao inte duscha i saltvatten med en sådanhär. (Ja dvs, personligen tänker jag aldrig gå i närheten av en dylik, oavsett om den är på eller av :thumbdown:).
 
Nu blev jag lite nyfiken och stoppade ner två likadana rostfria gafflar i vatten.

20 kOhm, ca. Det blir dryga 10 mA vid 230 V, vi har visserligen lite salt i vattnet, men i alla fall! :eek:

Jag tar ett bad istället för en varm dusch. Även om badet måste bli i havet här utanför.
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Nu blev jag lite nyfiken och stoppade ner två likadana rostfria gafflar i vatten.

20 kOhm, ca. Det blir dryga 10 mA vid 230 V, vi har visserligen lite salt i vattnet, men i alla fall! :eek:.
Vilket avstånd mellan gafflarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.