13th Marine skrev:
"Originaldetaljer" och så är det funkistrycken från 50-talet...
Mäklarlingo är inte att leka med...
Rustikt = Riktigt j-a risigt! Måste förmodligen rivas.
Bra potential/oslipad diamant = Inte blivit renoverat sedan 30-talet
Orginaldetaljer = F.d. pensionärsbostad vilket innebär att samma ägare har haft stället sedan det byggdes på 50-talet, men det har haft avtagande underhåll de senaste 20 åren och det mesta är sparsamt använt. Vattnet har det snålats på å det grövsta, så när en modern familj flyttar in och börjar använda vatten i större mängd så löses allt skit upp i avloppsrören och slutar med en propp deluxe...

Jag låter nästan bitter, men det är jag faktiskt inte... :)
 
  • Gilla
isolde
  • Laddar…
ullberg
Martin_B
Noseone skrev:
Eller bara ha sönder ett fönster....;)
Ja men det är ju ingen sport, klart som *** de skall igenom väggen :D
 
Steffo1980 skrev:
Mäklarlingo är inte att leka med...
Rustikt = Riktigt j-a risigt! Måste förmodligen rivas.
Bra potential/oslipad diamant = Inte blivit renoverat sedan 30-talet
Orginaldetaljer = F.d. pensionärsbostad vilket innebär att samma ägare har haft stället sedan det byggdes på 50-talet, men det har haft avtagande underhåll de senaste 20 åren och det mesta är sparsamt använt. Vattnet har det snålats på å det grövsta, så när en modern familj flyttar in och börjar använda vatten i större mängd så löses allt skit upp i avloppsrören och slutar med en propp deluxe...

Jag låter nästan bitter, men det är jag faktiskt inte... :)
Huset är särskilt omnämnt av Stockholms Stadsmuseum och får absolut inte rivas eller ens ändras i utseende i någon direkt omfattning. Det är från sekelskiftet och har betydande antikvariska värden, så det är inte bara mäklarlingo, men helt klart är det knepigt att ta över ett förhållandevis risigt hus som måste renoveras enligt strikta förbehåll till stora kostnader och man får inte ändra på knappt någonting.

Jag har svårt att se vem som ska sätta så särskilt stort värde i dessa förutsättningar att de nappar. Men den siste dåren är ju inte född...

EDIT: Den verkar för övrigt såld....

(Dårar och idioter och det där...)
 
  • Gilla
Larsa
  • Laddar…
Martin_B skrev:
Huset i sig är inget speciellt, men kolla på utsikten!

Bilderna: [länk]

Objektbeskrivning: [länk]
Först hann jag tänka "200 kvm vid Skurusundet för 9 mille, vilket fynd!"

Sen läste jag lite noggrannare. Det är från -93, värms upp med el/oljepanna (alltså, el), och det är ett parhus med avtalsservitut och ens parhus-granne har tomten man har sin entregång via.

Läge att vara skeptisk, således...
 
Martin_B
timmelstad skrev:
Först hann jag tänka "200 kvm vid Skurusundet för 9 mille, vilket fynd!"

Sen läste jag lite noggrannare. Det är från -93, värms upp med el/oljepanna (alltså, el), och det är ett parhus med avtalsservitut och ens parhus-granne har tomten man har sin entregång via.

Läge att vara skeptisk, således...
Precis. Det är nog mest utsikten man betalar för här.
 
timmelstad skrev:
Apropå utsikt. Bland annat:
[länk]

Jag skulle ju inte vilja köra på den "bilbron" annat än med trampbil på sommaren, så som det ser ut på bilderna i alla fall...
Det är nog ingen fara det är ju tre bilar som redan kört över. Och inte verkar det vara något vatten under heller.
 
raveper skrev:
Det är nog ingen fara det är ju tre bilar som redan kört över. Och inte verkar det vara något vatten under heller.
Jag tänkte inte på bärigheten, jag tänkte mer på att det ser för jävla smalt ut. Med tanke på att objekts och kartbeskrivningarna säger "Ö" så tror jag att vasset under bilbron står i åtminstone någon form av grunt vatten...
 
timmelstad skrev:
Apropå utsikt. Bland annat:
[länk]

Jag skulle ju inte vilja köra på den "bilbron" annat än med trampbil på sommaren, så som det ser ut på bilderna i alla fall...
Kan nog vara lite läskigt i nysnö.... Men häftig fastighet, framförallt läge/tomt
 
RoTe
timmelstad skrev:
Jag tänkte inte på bärigheten, jag tänkte mer på att det ser för jävla smalt ut. Med tanke på att objekts och kartbeskrivningarna säger "Ö" så tror jag att vasset under bilbron står i åtminstone någon form av grunt vatten...
Man får väl lära sig köra bil lite bättre då. :p
 
  • Gilla
Steffo1980 och 1 till
  • Laddar…
Noseone skrev:
Något för den händige?

[länk]
Luktar förmodligen brandrök fortfarande :rolleyes:
 
ullberg
MB77 skrev:
Luktar förmodligen brandrök fortfarande :rolleyes:
Precis, förvånande lite spår efter branden på bilderna tycker jag. Tydligen sänkte brandlukten ändå värdet på fastigheten med 7,5 miljoner, den såldes för 19 sist tror jag

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.