JOW skrev:
Har du läst att han har spår/springor pga att golvet ligger med nersidan upp.
Skarvarna som du brukar slipa ligger mot gamla golvet...



Kanske är bra, men låter jobbigt på ett helt rum...
Jo jag vet, trälim och spån funkar bra men ett helt rum lät lite jobbigt. Men väljer man att göra det så ska man se till att den hamnar där den ska, annars får man gnugga med slipmaskinen extra mycket :)
 
Då lär jag köpa nya skivor om jag ska lägga om dom riktigt. Har limmat i sponten. Golvläggaren tyckte jag inte skulle tänka på det där. Dom skulle fixa det. Så det löste sig endå. Tack för hjälpen.

Anledningen till att jag tog 12 mm var för att 22 mm skulle bygga för mycket vid trösklar osv. Har 34 mm spontgolv under också.
 
Inte för att vara spydig eller så men hur fasiken lyckades du lägga alla skivor upp och ner? Det golvspån jag lagt har haft en fet text tryckt på sig som säger "This side up"! :)
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Det kanske borde stå this side down på baksidan i stället
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Det var såhär. Jag åkte och köpte skivorna. Dom lyfta på alla skivor med trucken. Redan då var dom upp och ner. Kom hem, bar in alla skivor. Då när jag bar skivorna hade jag dom framför mig. Ställde dom mot väggen och la dom på golvet. Dvs texten var på andra sidan hela tiden utan att jag såg dom. Skulle börja lägga och märkte att dom inte gick ihop helt, stog och fundera ett tag. Jag tänkte, det kanske är så för dom ska spackla i mitten för att få en fin skarv. Så jag mata på med skivor. Gick kanon bra även fast det är mycket vinklar och vråer. Märkte sen efter jag lagt ut nästan alla att det stog "dene side opp" typ.

Det är första gången jag la sånna skivor. Visste inte att det skulle vara en speciell sida upp. Men en sak är säker. Jag kommer aldrig mer göra om misstaget. Man är bra dum ibland. Men måste klaga lite på skivorna. Antingen borde dom packa skivorna med texten uppåt. Så den är det första man ser. Eller märka dom på båda sidor. Men det kostar väl mer.
 
Kewke, det är ju tur att du inte jobbar med rymdraketer i alla fall :rolleyes:


Eller planterar tulpanlökar...
 
  • Gilla
el_richard
  • Laddar…
Haha ja det är tur att jag inte gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.