Nästan gjort klart ett arbetsbord i mitt lilla utrymme i källaren. Imorgon blir det att köpa lite virke till väggen och till ställningen för en svarv.
 
Krilleman
Än så länge inget alls, slöat i soffan och kollat på Kalla. Världskuppen börjar ju idag.

Men jag ska ta mig i kragen och öka lite på bilning av kakel i badrummet!
 
Är än så länge på planeringsstadiet för dagen.
Limma pappremsor och spackla hade varit bra ifall jag gjort.
Det hade även varit bra om jag saxat i träd och buskar här.
Än så länge har jag bara inspekterat källaren och den såg bra ut.
Hann även med att avfukta den på två öl som jag förflyttade till kylskåpet.
Man kanske skulle nöja sig där?
Kom just på att jag på tants order även hängt ut sängkläderna på vädring med så det börjar bli lite mycket nu.
 
MB77 skrev:
Har varit och hämtat ett paket med infälld väggbelysning som ska vara i trappan.
Så nu är kvällen räddad :cool:
Fixade det sista igår, på bilden är de på max belysning
Lyser upp bättre i verkligheten. Svårt att få ett bra kort på belysning:x
De är nu lackade i vitt, är silver ifrån början.
 
  • IMG_0823.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MB77 skrev:
Fixade det sista igår, på bilden är de på max belysning
Lyser upp bättre i verkligheten. Svårt att få ett bra kort på belysning:x
De är nu lackade i vitt, är silver ifrån början.
Snyggt!
 
En bedrövlig historia, en blandning mellan en kojja man byggde när man var "liten" och "tummen mitt i handen".

Men jag är iaf klar med mitt lilla hobbyrum på 12 kvm. Golv, väggar och isolerat för knappt 2500... inklusive skruv.

Det är en skiljevägg som jag isolerat så jag slipper ha kofta eller så.

Jag skriver att jag är "klar" men jag har tillfälligt satt upp vindpapp på väggen, skivor kommer upp vilket år som helst. Golvet är reglat med 45*70 cc60 vilka i sin tur ligger på reglar som har cc80-100, längst ut mot väggarna är det ung 40cm.

Inte bra men det får fungerara så länge som det gör det. Skruvlimmat golvspån så det kanske styvar upp det lite.

Jag ställer in en stol, en svarv där golvet är stabilt utmed väggen, ett arbetsbord i mitten, en liten bandsåg, liten rikthyvel och en mindre hyvelbänk.

Litet, lite spartanskt men det är helt ok och duger. Jag får kosta på mer energi och pengar när jag får göra om det om några år.

Om inget annat så blev vardagsrumsgolvet mer stabilare sedan skiljeväggen kom dit.

:)
 
Redigerat:
P
Jag har lagt ut 10 m kabel på golvet så att jag äntligen kan spisa lite musik här i huset. När jag flyttar de 45 kartonger som står i vägen ska jag dessutom limma fast kabeln ovanpå golvlisten.

IMG_0085[1].JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resten av dagen har jag lyssnat på musik.
 
Hustrun har dragit till USA på tre veckor och förväntar sig ett helrenoverat Home Office när hon kommer tillbaka. Ny infälld el, fixade innanfönster, målade snickerier, tak, väggar och elementrör.

I dag har jag i alla fall hunnit kolla väderprognosen.. ser ut att bli snö..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag har jag mätt upp hela huset utvändigt och sen tillverkat en skalenlig modell. Ett mycket viktigt projekt faktiskt! ;)

ImageUploadedByByggahus.se1354312271.525852.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag öppnat Julkalenders första lucka :)

Lite husrelaterat är det då den är i huset, man kan se vissa insalg som borde blivit vidgjorda sen förut :)
POTT Sweet & Spicy hette dagens, ska äta nån mer macka innan jag provsmakar.
 
  • SDC12242.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte riktigt vad det var men nån form av likör var det nog, rätt god men inget jag vill ha en större flaska utav.
 
A
Bytt proppar till elvärmen och satt igång tre kaminer eftersom det var 14 grader inomhus när jag vaknade.
 
Fått hem avhärdaren....bara samla kraft till att montera......ser fram emot när jag är klar......
 
Kört till tippen. Handlat hem material. Börjat bygga luftspalt i snedtaket som skall isoleras.
 
Färdigställt senaste tillskottets rum med dom sista listerna och städat ur det samt täckt golv, skruvat bort uttag mm. i nästa rum för att imorgon kunna köra igång med spackling av allrum på övervåningen.

Skall prova att arbeta med deadline och har tänkt vara klar för att måla på lördag och sätta lister på söndag,blir till att dra på då det endast är en till två timmar per kväll tillgängligt innan ungarna skall i säng i deras rum som ligger intill och varken spackling eller slipning är några aktiviteter som uppskattad efter 20:00
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.