Har lagt golvspånskivan på 12 mm upp och ner. 30 skivor. Ska ha plastmatta.

Det jag undrar: kan jag spackla skarvarna?
 
Nej
 
Nähe. Varför går inte det?
 
Följer antagligen inte monteringsanvisningarna = inte fackmannamässigt utfört.
 
Vilka anvisningar? Fick inte med nå sånna. Fackmannamässigt utfört... Ett golv bara. Viktigpetter
 
Varför fråga om du bara vill höra en sak. Monteringsanvisningar finns, dock får man normalt inte med sådana från bygghandeln. Vad är det för golvspån som bara är 12mm?
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Rot golv som man lägger på ett annat ojämnt golv för att få en jämn yta att jobba med....
 
Det var inte det heller jag vela veta. Det jag vill veta är om jag kan spackla skarvarna eller om jag lär köpa nya skivor?
 
Jag fråga en sak som jag vill höra. Det är om jag kan spackla eller ej. Men sen ska det jämt komma sånna som du som är spydig. Sitt ner i båten
 
Jopp, jag vet att det inte var det du ville veta... men vectrex behövde veta...

Antar att du har limmat skivorna? Om isåfall kanske blir lite svårt att få bort dem, då skulle jag ha provat spackla, men jag har inte någon uttömmande kunskap i ämnet.

Inte limmande? Hur stort är det? Kanske lika bra att bita i det sura äpplet, ge dig själv lite terapitimmar genom att skruva loss, göra om göra rätt....
 
Hur bred är skarven på undersidan?
 
Alltså det du vill spackla....
 
Jag mena att vectrex måste påpeka. Inget mot dig.

Ja jag har limmat dom i sponten. Det är 30 skivor jag har lagt ut. Saknar 4-5 stycken så är det helt klart. Jo jag velar fram och tillbaka här hur jag ska göra. Skarven är 2-3 mm ungefär.
 
Ok...
Kanske en mjukfog som blir relativt hård.
Och som inte riktigt i nivå med golvet, utan att den buktar ned någn halv mm eller så...(så den inte buktar upp)...

I montanv. för en tillverkares rotspån står det uttryckligen att man inte ska spackla, ej heller fylla i skruvhål med spackel (om man har skruvat och inte kör flytande)...
Då skruven kan trycka upp spacklet och därmet göra en bula i mattan...

Sen kanske det beror på vilken matta man ska ha, hur lätt den låter det synas genom.

Ja, jag har inte gjort detta själv någon gång, men försöker spåna hur man kan lösa det... då göra om inte är möjligt utan att kassera skivorna...
 
Ja kanske det. Inte spackla skruvskallar. Det låter lite konstigt. Då får man ju en grop istället.

Uppskattar att du tar dig tid. Jag ska ringa mattläggaren imon och fråga vad han tycker. Han kommer antagligen skratta åt mig :). Om det inte hade vart så mycket hade jag köpt nya skivor utan att fundera. Men men. Lär sova på det här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.