magnu skrev:
Fram med den röda sprayburken och måla de fina svart-gröna verktygen!
Blå-grön ;)
 
skalman1 skrev:
Du är inte ensam, jag fattade inte heller. :S
Skulle någon av dem som förstår kopplingen till att förstöra verktyg med kletig färg kunna förbarma sig och förklara för oss som inte begrep alls?

-- Mats ---
 
Ett dyrt elverktyg som är målad med en annan färg lite här och där är inte lika attraktiv på "andrahandsmarknaden" dvs ger inte lika mycket cash i fickan på den som "hittade" den på en byggplats.........
 
Aaaarg vad är det för skit de gör reklam för nu. Har de sjunkit så lågt som till lågprismärken.. Tyckte jag såg produkter från Edwin. Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel.
 
raveper skrev:
Aaaarg vad är det för skit de gör reklam för nu. Har de sjunkit så lågt som till lågprismärken.. Tyckte jag såg produkter från Edwin. Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel.
Edwin är mig veterligen ett lågprismärken från Thomée (järnvarugrossist). Även om det påminner om Irwin så anspelar det på Edwin Thomée som grundade Thomée på 1800-talet.
Det gör inte grejerna bättre utan är bara ännu ett exempel på brandade billiga verktyg.
 
P
raveper skrev:
Aaaarg vad är det för skit de gör reklam för nu. Har de sjunkit så lågt som till lågprismärken.. Tyckte jag såg produkter från Edwin. Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel.
Ja det är ett lågprismärke, men skräp tycker jag inte att det är. Har ett par tänger ifrån Edwin (köpta på XL-Bygg) och tycker att de har en bra kvalité. Nu kan jag bara tala för de tänger jag har, övrigt sortiment vet jag inte.
 
raveper skrev:
Edwin verkar ägas av Bårebo nordic som även äger andra lågprismärken. [länk]
Köpte en liten mejsel med utbytbara bits, fast inte standrard sexkanterna utan något eget format. 15:- och funkar förvånansvärt fint. Fyndlådan på cheapy tillsammans med 2 Bacho rörtängter för 250:- st ;)
 
Bubblaren skrev:
Edwin är mig veterligen ett lågprismärken från Thomée (järnvarugrossist). Även om det påminner om Irwin så anspelar det på Edwin Thomée som grundade Thomée på 1800-talet.
Det gör inte grejerna bättre utan är bara ännu ett exempel på brandade billiga verktyg.
Fast jag undrar om Edwin Thomée på artonhundratalet använde ett typsnitt som så mycket påminner om det Irwin använder idag? :)

Jag skulle tro att Edwin hoppas att en del associerar dem med Irwin när de ser dem i skrift.

http://www.irwin.com/

http://www.edwin.se/hem/
 
Stefan Bengtsson skrev:
Fast jag undrar om Edwin Thomée på artonhundratalet använde ett typsnitt som så mycket påminner om det Irwin använder idag? :)

Jag skulle tro att Edwin hoppas att en del associerar dem med Irwin när de ser dem i skrift.

[länk]

[länk]
Och koppla till Bahco pga den orangea färgen.. iaf sågen.
Tror edwin-sågen vann ett sågtest i just tidigare nämnda DMH.. någon som provat?
 
raveper skrev:
Aaaarg vad är det för skit de gör reklam för nu. Har de sjunkit så lågt som till lågprismärken.. Tyckte jag såg produkter från Edwin. Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel.
Vilka verktyg har du testat i från Edwin, efter som att du säger att det är skit?
 
MB77 skrev:
Vilka verktyg har du testat i från Edwin, efter som att du säger att det är skit?
Orkade du inte läsa mer än första meningen?

"Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel."

Sen så brukar jag undvika lågprismärken för att slippa bli besviken och slösa pengar och tid i onödan.
 
Redigerat:
raveper skrev:
Orkade du inte läsa mer än första meningen?

"Det är väl skräp kan jag tänka med namn förvillande likt Irwin.. Rätta mig om jag har fel."

Sen så brukar jag undvika lågprismärken för att slippa bli besviken och slösa pengar och tid i onödan.
Som jag skrev i min post #54 så 15kr för en mejsel med utbytbara bits, dock något eget format och inte de vanliga sexkanterna, dessa var något bredare. Denna funkar kanon och har bra passform i bitshuvudena.

En hammare har jag faktiskt också haft fö 99:- på harald-nyborg men den blev snodd. Två sådana har jag blivit av med och de funkade också bra, lite för lätta/lågt OZ bara.

Vi får väl se hur de utvecklar märket? Bårebro har jag sett som ett bättre mellanting med lågt pris. Fel av mig kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.