Ha!

Nu fick jag vatten på min kvarn, som hävdar att vanliga standard hushållsdiskmaskiner med enbart en vattenanslutning ska kopplas till kallvatten för att fungera som bäst.
Detta kommer jag att hävda tills jag gått till de sälla jaktmarkerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15756068.ab
 
Det gäller tvättmaskiner också!:confused:
 
Ja, har någon sagt något annat eller? En ickefråga :-D
 
Anna_H skrev:
Ja, har någon sagt något annat eller? En ickefråga :-D
Jodå, vänta bara tills jag börjar få mothugg här av diverse besserwissrar. :)
 
Jag har i 10 år kört både tvättmaskin och diskmaskin på varmvatten och är helnöjd med både disk och tvättresultat. Hugg!
 
Redigerat:
NetNut skrev:
Jag har i 10 år kört både tvättmaskin och diskmaskin på varmvatten och är helnöjd med både disk och tvättresultat. Hugg!
Så när du vill tvätta något som tål max 40 grader, så släpper du in 55-60 gradigt vatten i tvättmaskinen?
 
Rent korkat att koppla in på varmvatten tycker jag då man även sköljer i varmt.
 
Det är väl så att maskinen ska skölja disken i kallt vatten först för att inte proteinrika rester ska koagulera fast.
 
Jag brukar ställa spetsiga saker uppåt i korgen för att det är så drygt när det blir hål på den.

Första punkten i artikeln tänker jag på då.

(Spekulerar i att blir de blir varma så går de igenom korgen lättare också.)
 
charta77 skrev:
Jag brukar ställa spetsiga saker uppåt i korgen för att det är så drygt när det blir hål på den.

Första punkten i artikeln tänker jag på då.

(Spekulerar i att blir de blir varma så går de igenom korgen lättare också.)
Gör tvärt om, resonerar så att hellre ett hål i korgen än 10 hål i handen.:wow:
 
Precis. Finns flera fall där man har ramlat över diskkorgen och sedan hälsat hem. Sätter aldrig vassa delen uppåt, tänk om ungarna skulle springa förbi där och ramla med huvudet in i korgen. Med barnen händer det saker på bråkdelen av en sekund, omöjligt att hinna med hela tiden.
 
Jag klarar av att både skiva bröd och klippa upp påsar utan att göra mig illa så jag är inte bekymrad över att göra mig illa när jag plockar ur korgen. :)
 
Naturligvis kallt vatten
 
steffeb skrev:
Precis. Finns flera fall där man har ramlat över diskkorgen och sedan hälsat hem. Sätter aldrig vassa delen uppåt, tänk om ungarna skulle springa förbi där och ramla med huvudet in i korgen. Med barnen händer det saker på bråkdelen av en sekund, omöjligt att hinna med hela tiden.
??....hur troligt är detta?
Skröna?
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
steffeb skrev:
Precis. Finns flera fall där man har ramlat över diskkorgen och sedan hälsat hem. Sätter aldrig vassa delen uppåt, tänk om ungarna skulle springa förbi där och ramla med huvudet in i korgen. Med barnen händer det saker på bråkdelen av en sekund, omöjligt att hinna med hela tiden.
Finns det flera fall? Jag har hört talas om de som halkat i duschen, ramlat ned för trappen också.

Men jag är inte direkt oroad över att något ska hända.

(Att inte springa i köket gör man av andra mer troligare anledningar än att man skall ramla med huvudet först in i en diskmaskin...)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.