Såg att det lanserades en ny firmware till Intrunet-centralerna, 3.1 i början av året. Ifall man skulle få tag på en enhet som legat på hyllan länge hur ska man göra för att uppgradera centralen? Såg att den fanns att ladda ner på Bewanet men där krävs inloggning. Någon som vet?
 
Maila supporten på Bewator så kan de hjälpa dig.:)
 
Siemens intunet spc eller powermaster 10?
Har inte lyckat bestämma mig än.

Tips mottages tacksamt.
 
Självklart SPC.
 
Är det bara centralenheten så har du nog blivit lurad. Här finns ett paket med lcd panelen för drygt 3500kr.
[länk]
Vad mer behöver jag för ett komplett larm vill ha trådlöst (endast ethernet)
Vad kostar en magnetkontakt (hittade ingen på sidan?) vad kostar en rörelsevakt?
kan panelen läsa taggar? vad kostar en fjärr?
Lyckas inte hitta priser!
 
Redigerat:
Ja, det ser onekligen ut så!

Är övriga priser också överpris, tro?

Priser exkl.moms.

Timkostnad för larminstallatör: 650:- tim
Manöverpanel LCD - SPCK 420: 1 500:-
GSM-modul: 3 000:-
Expensionskort: 1 600:-
Magnetkontakt: 300:-
Utomhussirén med strobe: 1 990:-
 
probeb skrev:
Självklart SPC.
Varför då?
 
Har provat många larm och är mycket imponerad av SPC.
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
probeb skrev:
Har provat många larm och är mycket imponerad av SPC.
Jo, men ska man välja bland dessa två bör man väl se till behoven? Vad jag kan se är larmen inte jämförbara. Finns det kameradeckare till SPC, har man behov av utgångar etc?
 
RilleRock
BORNER skrev:
Oj! Ja, om man inte kan lita på sin larminstallatör, så... Men uppenbarligen så betalade vi ett saftigt pålägg!!! Vad är det normala utpriset från leverantören då? Dvs det som min larminstallatör måste betala? Han skall väl också leva, men jag antar att flera hundra procent är i det grövsta laget (även om jag är van att restauranger lägger på 300% på vinet på krogen!!! ;-)... Men vad borde då vara normalt? Får ta upp det med honom!

OBS att detta var ENBART för centralenheten! Vi fick dessutom betala 1 500:- styck för manöverpanel LCD, 3000:- för en GSM-modul 1 600:- per expensionskort, 300:- styck för varje magnetkontakt och 1990:- för en utomhussirén med flash/strobe... (priserna exklusive moms). För arbetet tog han 650:- i timmen plus moms...
10papp för centralenheten????
För en 4320?
Det borde anmäla till konsumentombudsmannen.

Oj såg nu att priserna även var ex moms.

Köp av en certifierad firma nästa gång vilket jag verkligen inte hoppas att det var?
Jag antar att jag inte får skriva priser i tråden men du har fått betala ett saftigt överpris på allt kan ja meddela!
Ocker!
 
RilleRock
BORNER skrev:
Ja, det ser onekligen ut så!

Är övriga priser också överpris, tro?

Priser exkl.moms.

Timkostnad för larminstallatör: 650:- tim
Manöverpanel LCD - SPCK 420: 1 500:-
GSM-modul: 3 000:-
Expensionskort: 1 600:-
Magnetkontakt: 300:-
Utomhussirén med strobe: 1 990:-
Svar ja!

Får inte skriva priser men vi hade tex sålt en godkänd magnetkontakt för 1/6 av priset inkl moms.
 
RilleRock
Hade de endast haft ett shysst materialpåslag hade jag inte direkt klagat på timpengen men med tanke på materialpåslaget borde de ta 200kr/h.
 
RilleRock
Nyfniken skrev:
Jo, men ska man välja bland dessa två bör man väl se till behoven? Vad jag kan se är larmen inte jämförbara. Finns det kameradeckare till SPC, har man behov av utgångar etc?
Nej de larmen är verkligen INTE jämförbara.
Och självklart skall man köpa efter de behov man har nu och i framtiden.

En notis är att Intrunet-serien gjordes inte direkt för villamarknaden därför så finns det inte tex kameradäckare än?
Du kan tex istället koppla till 4 inomhus IP-kameror som kan streamas direkt i din IPhone.
Det kommer hela tiden nya finesser.
Och de som gillar trådlöst kan kombinera hela Sinthony 60 programmet om man sätter in en FM sändare i central eller i map.

Man kan aldrig få för mycket utgångar faktiskt om man bor i hus :D
Finns mycket skoj man kan styra tex
*Magnetventilen till inkommande vatten
*Värmepump som byter fläktläge när larmet är påslaget
*Styra belysning runt huset vid larm ( rätt effektfult när de blinkar hemma hos mig) :p
*Extra dingdong siren som drar igång om någon öppnar garagedörrarna
The sky is the limit.

Så var inte dumsnål men köp heller inget som du aldrig kommer utnyttja.
 
B
Hej!

väcker denna vid liv igen... jag trodde att expansionsenheten E652 skulle gå montera inne i SPC 4320, men nu börjar jag tvivla... massa onödig kabeldragning....

eller går det sätta den "över" centralkortet?

någon som vet?
 
B
Boan skrev:
Hej!

väcker denna vid liv igen... jag trodde att expansionsenheten E652 skulle gå montera inne i SPC 4320, men nu börjar jag tvivla... massa onödig kabeldragning....

eller går det sätta den "över" centralkortet?

någon som vet?
Verkar som det bara är de större "G3" som det går sätta expansionskort i.... hade lite tur att den precis fick plats vid sidan om centralen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.