sblixten skrev:
Jag har ganska många blåa i garaget, men är absolut inte fast vid dem och tycker den som föreslagits är i dyraste laget. För det lär väl rulla iväg en del på frässtål också.
Jag vill inte heller köpa något som jag ångrar.
Kanske blir snålheten som får segra och sticksåg eller borrmaskin för detta jobb.
Frästanken får kanske ligga och mogna ett tag till.
Klart du ska köpa en fräs! Alla de andra verktygen är bra nödvändigt ont för att kunna preparera dina bitar så att du kan fräsa dem;)
 
FredrikR skrev:
Har en GMF1600CE på väg hem..väntat på den länge nog nu.. framflyttade närmare 1½år.. men nu så.
Blir min första egna fräs. :)
Rapportera gärna när du testat! :)
 
perkaby skrev:
Rapportera gärna när du testat! :)
Jepps, hoppas den skickas idag, men inge kollinummer i mailen än.. :p
 
Daniel_N skrev:
Klart du ska köpa en fräs! Alla de andra verktygen är bra nödvändigt ont för att kunna preparera dina bitar så att du kan fräsa dem;)
Du har helt rätt, men det blev en mandolin(grönsaksskärare) istället denna gången.
Får prova om den kan skära fönsterbrädor också.

Jag skall tydligen bygga ett hyllsystem i vardagsrummet någon gång i framtiden och då har jag bestämt att det inte går utan fräs;)
 
sblixten skrev:
Du har helt rätt, men det blev en mandolin(grönsaksskärare) istället denna gången.
Får prova om den kan skära fönsterbrädor också.

Jag skall tydligen bygga ett hyllsystem i vardagsrummet någon gång i framtiden och då har jag bestämt att det inte går utan fräs;)
Bra fräs är faktiskt något jag också saknar, har en gammal Biltemafräs som köptes när jag knappt visste hur man startade en fräs och jag har varit för snål hitills men dags att köpa snart
 
kinglolle skrev:
Bra fräs är faktiskt något jag också saknar, har en gammal Biltemafräs som köptes när jag knappt visste hur man startade en fräs och jag har varit för snål hitills men dags att köpa snart
Om du hinner före mig får du gärna dema den för mig.
Jag är lite av en analfabet på handöverfräsar.
 
Då är vi två men vi kan experimentera tillsammans.

Jag fyller år snart så det kanske kommer en fräs i present från frun ;)
 
kinglolle skrev:
Då är vi två men vi kan experimentera tillsammans.

Jag fyller år snart så det kanske kommer en fräs i present från frun ;)
Fars dag? Förskott.. :)
 
Idag dök GMF1600CE i L-Boxx upp, har dock inte mer än hunnit packa upp den och klåfingrat lite..
Inga frässtål hemma (eller i min ägo, än - jag vet fatal miss) så någon test är inte genomförbar.. :surprised:
 
Hunnit både okynnesfräsa och spåra lite lite lister nu. :)

Trigger-controllen är behändig, LED belysningen sitter inte ivägen.
Första känslan var att den var stor och tung, men det är nog vad man får räkna med av en 1600w fräs.

Medföljer parallellanslag, samt 4? (om jag minns rätt) olika spånhuvar, 12mm spännhylsa, 2x kopierhylsor, kopierenhet mm.

Första egna fräsen, så det enda jag har att jämföra med är svärfars 20? år gamla Elu fräs som jag lånat vid några tillfällen, men så här långt har jag inte stött på något negativt med GMF1600CE.
Är det nåt ni funderar över så tveka inte, så ska jag göra mitt bästa för att svara. :)
Betalade €530 +€15? i frakt från www.rubart.de
 
Nu blir jag avis....det var ju jag som skulle ha en fräs:confused:
Jaja, vad är en bal på slottet.............:banghead:
 
Då är vi 2. Min gamla Biltemafräs skulle ha bytts ut för 5 år sen men ändå ligger den där o gör mig förannad varje gång jag ens ser den...;)
 
sblixten skrev:
Nu blir jag avis....det var ju jag som skulle ha en fräs:confused:
Jaja, vad är en bal på slottet.............:banghead:
Jag har suktat efter GMF1600CE i närmare 1,5 år.. Så nu var det dags! :)
 
Kul att ha en fräs
man kan göra mycket med en sådan
bara man har tålamod o är lite fiffig
Denna fräsning gjorde jag av en ekbit
En av vår Ridgeback
Bästa verktygen:
Handöverfräs
Sänksåg
Fein
Sticksåg
Dremmel
Med dessa kan man fixa det mesta
 
Glömde skicka med fräsningen på hunden IMG_2093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.