Hej

Någon som har koll på underbleck 150 mm som finns som lagervara i någon av våra bygghandlare?

Dvs 150 mm djupa. Ids inte beställa eller vänta, skulle vilja åka köpa nu idag.
 
Nej det är inte lagervara .Beställ eller åk till en plåtslagare så bockar dom till det kvickt o lätt!
 
var till plåtis härom dagen för precis detta, han fixade det på 5 minuter och tog en hundring för det.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Vad har ni för suveräna plåtisar egentligen!? Då och då läser man ju här på forumet om alla som tycker att man ska åka till en plåtis som fixar skivan minst lika bra och nästan lika billigt som byggvaruhuset. Jag testade, behövde ett 230 cm överbleck till ett fönster och eftersom längden på byggvaruhusens plåtar är 200 cm tänkte jag att jag åker till plåtisen så behöver jag inte skarva. Han fixade ett bleck över dagen, men till ett pris på ca 600 kr inkl. moms (varav material ca 200 kr, säger jag inte så mycket om då den iaf är lite tjockare än t.ex. Byggmax 2 m överbleck för 80 kr).

Om någon vet en PRISVÄRD plåtis i norrstockholm så säg gärna till...
 
Det här var tyvärr, för dig, i Norrköping :) Hade aldrig varit hos den här plåtslagaren förut, men det var ganska sent en fredag e.m. och han tyckte det var bäst att göra den direkt annars blev det bara liggande...en hundring drog han bara till med, fick intrycket av att det var billigt.
 
verktygsgurun skrev:
Nej det är inte lagervara .Beställ eller åk till en plåtslagare så bockar dom till det kvickt o lätt!
Där jag bor finns det iaf som lagervara hos en bygghandel, så det finns säkerligen i Stockholm också på något ställe, men jag vet inte var:eek:
 
Jag köpte ett 150 mm underbleck på K-Rauta i Norrköping för några veckor sedan, men jag vet inte om de har samma produkter på lager i hela Sverige. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det kostade, kanske står på hemsidan...

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
sblixten skrev:
Där jag bor finns det iaf som lagervara hos en bygghandel, så det finns säkerligen i Stockholm också på något ställe, men jag vet inte var:eek:
Se där ja! Inte sett en byggandet som har djupare än 100 mm.
 
Hej

Som sagt Stockholm, hittade ingen plåtis som inte bara var plåtis, dvs som inte mer framhöll olika snöskottar tjänster främst istället för egen tillverkningosv. Så ... Jag beställde på nätet till slut, dvs huset fick inga nya den gångna helgen.

K-rauta kollade jag faktiskt inte, tackar för tipset. Har lite personliga problem med deras priser men hade kanske Gjort ett avsteg då jag hade tiden. Vad gav du för plåten pjodden om du minns? Gav själv runt 130 inkl hemkörning.
 
Kommer inte ihåg vad jag betalade så jag in på deras hemsida och enligt den kostar det 215:- för 2m, vilket verkar rimligt. Jag behövde två på 99cm så det blev ganska perfekt för mig!

Jag tycker också att de ofta ligger väl högt i pris, men de har ibland saker som inte de andra bygghandlarna har och då får det bli att man handlar där vid de tillfällena.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Ja, beställde 8 st för 140 så det blev en femhundring.

HÅller med, k- rauta har lite "skit" dock...
 
b8q skrev:
Vad har ni för suveräna plåtisar egentligen!? Då och då läser man ju här på forumet om alla som tycker att man ska åka till en plåtis som fixar skivan minst lika bra och nästan lika billigt som byggvaruhuset. Jag testade, behövde ett 230 cm överbleck till ett fönster och eftersom längden på byggvaruhusens plåtar är 200 cm tänkte jag att jag åker till plåtisen så behöver jag inte skarva. Han fixade ett bleck över dagen, men till ett pris på ca 600 kr inkl. moms (varav material ca 200 kr, säger jag inte så mycket om då den iaf är lite tjockare än t.ex. Byggmax 2 m överbleck för 80 kr).

Om någon vet en PRISVÄRD plåtis i norrstockholm så säg gärna till...
plåten kostar ca 150 kronor på M 2 kanske + moms men det gick väl inte mer än 0,2 ockerpris för 5 minuters jobb o lite plåt jag hade ledigt fått det för en hundring
 
Elkludde skrev:
plåten kostar ca 150 kronor på M 2 kanske + moms men det gick väl inte mer än 0,2 ockerpris för 5 minuters jobb o lite plåt jag hade ledigt fått det för en hundring
Om man tycker att priset är för högt så är det bara att ta sitt inköp till någon annan plåtis eller köpa plåt och bocka själv om man kan det. Det är trots allt en fri marknad där även plåtisar får sätta sitt eget pris, vilket inte på något sätt behöver ha med hur lång tid det tar för dem att göra jobbet.
 
Perk skrev:
Om man tycker att priset är för högt så är det bara att ta sitt inköp till någon annan plåtis eller köpa plåt och bocka själv om man kan det. Det är trots allt en fri marknad där även plåtisar får sätta sitt eget pris, vilket inte på något sätt behöver ha med hur lång tid det tar för dem att göra jobbet.
dom har så vitt jag vet en rekommenderad prislista från sin organisation,dom behöver klart inte följa den,och min plåtis ligger kanske under den, oseriöst var det i alla fall enligt min åsikt,kanske var det stockholmspris
 
Elkludde skrev:
dom har så vitt jag vet en rekommenderad prislista från sin organisation,dom behöver klart inte följa den,och min plåtis ligger kanske under den, oseriöst var det i alla fall enligt min åsikt,kanske var det stockholmspris
Finns lista på vad det ska ta i tid för dom som jobba på ackord men man får så klart ta ut vad man vill. Ofta med privat kunder som måttat själva får man kanske stå en kvart och set till att man förstår hur dom tänkt och om det är rätt självklar är det inte alltid så men händer ganska ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.