Hur förvarar ni era dragare i garaget hemma? Systainer i all ära men just hemma ske de ju vara lätt tillgängliga...hur har ni löst det?
/
M
 
Redigerat:
Systainer.
Min dragare ligger där den ligger.
 
Nu har jag ju inte så mycket grön-svart men dragare, hyvlar, fräsar ligger både här och där. Att få ner saker och ting i deras original förpackning brukar inte vara så lätt, alltid är det något som sticker ut så locket inte går på, typ.

Protte
 
jo, jag gillar att ha just skruvdragarna lätt till hands...allt annat ligger i sina lådor/systainer...men dragarna används
ju lite här och där. Det jag inte gillar är att jag inte har någon "bra" samlad plats för dessa...
/
M
 
Har en trådkorgshylla där de mest använda grejerna ligger. Skruvdragare överst :)
 
Mina dragare ligger på plats i sina orginallådor. I alla fall om man inte är mitt i ett projekt. Fast även då är det inte helt omöjligt att dom packas ner när arbetsdagen är slut. Lådorna är alltid lättillgängliga och med en bra låda tar det inte längre tid att lägga ner / packa upp dragarna ur dom än någon annan förvaring. Möjligt undantaget att ha dom liggandes framme på ett bord. Dessutom har man alltid laddare och andra eventuella tillbehör nära till hands om man har allt i originallådan.
 
Rejäla krokar på verktygstavlan.
 
Oftast hänger en liten 10.8v slagskruvdragare i hölstret eller ibland vanliga större skruvdragare när jag vill ha verktygen nära till hands i snickarverkstan eller under bygge. När jag är klar så torkar jag både maskin och ev tillbehör med våtservetter och torr trasa sen åker de undan i l-boxx/systainer. Jag har handverktyg på krokar och vissa saker i lådor men elverktyg förvaras alltid i systainer/l-boxx.

Känner mig inte bekväm att ha dem framme däremot kommer jag bygga ett skåp med laddare för att snabbt kunna ladda verktyg och mobiltelefon i verkstan
 
Ligger i väskan tillsammans med slagskruvdragaren, laddaren, bits-sats och borrsats... Enkelt att ta med dit det behövs !

En annan smidig lösning jag sett var ett plattjärn med påsvetsade järnstänger pekandes snett uppåt, bara stoppa in den i chucken så hänger dragaren där. Funkar även att stoppa in i handtaget på vinkelslipen osv !
skruvdragare.png
 
Elverktygen ligger alltid i sina lådor, när man inte använder dem vill säga :)
 
Alla elverktyg som har väska ligger i sina väskor.
 
Min makita ligger i sin låda på en öppen del av ett arbetsbord.
Jag har både borrsats och bitssats liggande i lådan ,och blandade borr och bits i locket.
Så efterhand som jag använder den så åker han ut och in i lådan.
Lådan ligger pall och är klar att stängas och följa med om det behövs.

Resten av verktygen ligger spritt mellan hyllplan, lådor och löst på ett bord beroende på vad jag nyttjar för tillfället.
Behöver ha mer häng och hyllyta så allt får en egen plats, ligger på 2do listan
 
Har alla min maskiner liggandes i en IKEA Expedit den största varianten, fungerar riktigt bra, funderade på att köpa dörrinsatsen som ikea har men insåg att det skulle bli rätt dyrt... Expediten blev över efter en flytt så blev en billig lösning
 
Så här.
 
  • uploadfromtaptalk1349124392742.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MimmiGranaas och 3 till
  • Laddar…
Minst 1 ståendes på bänken i garaget.. ofta 2.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.