Möttes på Bahaus av en stor "plansch" med många olika bitar av trall/bräder/reglar/plank och en text i stil med "Alla dessa har vi i lager". Var intresserad av två varianter och pratade med tre olika personer men ingen kunde säga vad de kostade eller var de fanns, om de nu fanns. Åkte vidare...
 
Men jag måste säga att K-rauta är bra på bastu.

Nu när jag varit snäll kan jag berätta om senaste besöket när jag försökte köpa tio kantstenar från S;t Eriks som är K-Rautas huvudleverantör av marksten. Stenarna kostade 67 kr styck att köpa in för dem (det var nog inte meningen att jag skulle se det) och deras pris till mig blev 127 kr + frakt på drygt 3000 kr. Beställningen måste gå via huvudkontoret och åka en egen lastbil till butiken enligt säljaren.
 
67 plus moms = 84 kr och du får betala 127 kr.. 50% påslag är väl inte alls mycket?
 
Nävisst, helt OK påslag, men det blev ju 450 kr styck med frakten.
 
Jag handlar nästan allt av den lokala som finns några hundra meter från mig. De fixar så allt kommer hem till mig och priserna är något högre. Men å andra sidan slipper jag köra iväg och hämta skiten.
Bilen kostar pengar och jag värdesätter tiden jag får över med familjen tämligen högt.

Vissa saker var tom billigare än byggmax, men gipsskivorna var dyrare. Han sa att deras utpriser är lägre än deras inköpspriser så han kunde inte ge mycket bättre pris, Nu var det inte så mycket gips jag skulle ha så det var ingen fara.

K-Rauta har jag bara varit inne på några gånger då vi inte har något i närheten men jag vill varken påstå att de har bra ordning eller bra priser. Dock var personalen trevlig och tillmötesgående. Frågade var sakerna fanns och de visste direkt.

Bauhaus är ju skitsvårt att få tag i personal. I Helsingborg får man ju ha en jävla tur om man ska hitta någon som är ledig...
 
Fred vom Jupiter skrev:
Nävisst, helt OK påslag, men det blev ju 450 kr styck med frakten.
Ehm, jag missade att du skrivit ut fraktsumman :surprised:. Ja, det var ju en ett spännande sätt att hantera beställningar.
 
Det är generösa öppettider som gör att kompetensen försvinner från detaljhandeln.

Man orkar bara att jobba varannan helg och kvällar i X antal år, och när sedan de som sitter på kompetens har gjort några år, då söker de sig vidare.

Har många i bekantskapskretsen som gått denna väg.

Deras chefer säger att deras kompetens är oumbärlig, men att ge lite bättre tider så att dessa personer kan få tid med sin familj. Det går inte.
 
Eller inte, om man läser texten...(fast sådant har man ju läst/hört förut)
 
Dom kanske gör en "Expert". Jag lovar att hänga på låset när rean startar:)
 
Nimajneb skrev:
Dom kanske gör en "Expert". Jag lovar att hänga på låset när rean startar:)
Längtar du att köa för att få 25% rabatt på en vara 50% dyrare än konkurensen?
 
  • Gilla
Sambuccashake
  • Laddar…
K-rauta hade en väldigt bra rea för typ ett år sedan. Man kan hoppas på en sådan, fast inte hoppas jag på en KK...bara en bra rea :)
 
Ja, den där 25% på alla verktyg eller va det var.
 
Frågeställningen tål att lyftas igen.

Då och då besöker jag Malmö-varuhuset som dessutom bor granne med Bauhaus, Biltema mittemot och Harald Nyborg alldeles runt knuten och BORDE därför hålla sig på tå.
Men trots detta har de skyhöga priser (Dyrast i Sverige?) i kombination med stundtals otrevlig personal som uppvisar enorm nonchalans inför sina kunder.

I skrivande stund har de 25% på allt i butiken, 50% på sista visningsexet. Men de ligger typ ändå 30% dyrare än branschen i övrigt. Det går alltså nästan inte att handla där ens med halva priset!
Hur går de runt? Vem handlar där? VARFÖR SUGER NI SÅ K-RAUTA?!
 
Ibland kan man hitta bra priser, t.ex bastuaggregat, bastusten, budgetborrhammare och akrylfog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.