corre skrev:
Någon som har provat Nöbbelövs gas utanför Kristianstad?
Jag fylle min P10 för någon månad sen där, och uppleverar att grillen inte riktigt har samma "klös" som tidigare.
Hörde rykten om att han har mindre ren gas, som inte har samma effekt som "fingas".
Tänkte börja med att dela munstyckena och kolla backfiltret så det inte är igensatt där.
Surt att sitta med en nyfylld P10 om det är sämmre gas :(
Butan som i södra Europa? Verkar skumt.
 
meko skrev:
Köpte en fylld PC10 på OK/Q8 Braskens Bro i Linköping idag (19/6 2012). Kollade på kortkvittot först när jag kom hem (...tänkte väl på annat i butiken...).
1873:-- :wow: Det är nästan så att man känner sig lite lurad... och inte så lite! Den flaskan får de tillbaka i morgon! :mad::mad::mad:
Hahaha! Jag borde kanske läst denna tråd innan köp av gasoltub.
Jag var idag 2012-09-21 och köpte en PC5 för 1195kr och gasolfyllning för 379kr.
Kanske inte så dyrt ändå då Rusta tar 1425kr. Det blir en skillnad på 149kr. Men ändå....
 
Benny_P skrev:
Hahaha! Jag borde kanske läst denna tråd innan köp av gasoltub.
Jag var idag 2012-09-21 och köpte en PC5 för 1195kr och gasolfyllning för 379kr.
Kanske inte så dyrt ändå då Rusta tar 1425kr. Det blir en skillnad på 149kr. Men ändå....
OK/Q8 har nog inte sett över sin prissättning än! Var förbi idag och skulle byta in min PC10 flaska.
528:-- på OK och 295:-- på Rusta (Linköping)!!! :wow: Ganska stor skillnad för exakt samma produkt! (AGA)
 
Finns det någon som byter stål mot komposit fortfarande? Primagaz hade ju en drive under några år, men den verkar vara slut. Har en gammal Primus P11 som är slut & skulle gärna bytt den mot en lättare "flaska". Alternativet är väl att sälja P11:an, men hur lätt är det? Finns det någon efterfrågan på sådana?
 
Tjena! Lite off topic, men funkar det med vanliga kulventiler i mässing när det gäller gasol?, skulle vilja grena från min gasolflaska (efter regulatorn) till två förbrukare och vill då ha möjligheten att stänga av till resp. förbrukare. Har lite "vanliga" kulventiler liggandes nämligen.
 
Efter regulatorn går det bra. Använd gärna gängtätning av limtyp istället för tejp och lin.
 
Var fyller man bäst sin tub om man bor på östra Kungsholmen?
 
På Kungsholmen blir det ingen påfyllning, då är det tubbyte. Mot alvik/bromma ligger ju ett par mackar med mer yta, dom kanske har. Alt Shell vid stora rondellen.
 
frav skrev:
Finns det någon som byter stål mot komposit fortfarande? Primagaz hade ju en drive under några år...
Kan nu svara mig själv då jag varit i kontakt med Primagaz. Inbyteskampanjen fortsätter, men den är inte lika förmånlig längre.

Länk till tidigare 2012 kamanj
http://www.primagaz.se/fileadmin/we...ljare/download/Kupon_vid_flaskinbyte_2012.pdf

Copy & paste från 2012 dokumentet:
Villkor för kunden:
[ ] Kunden byter P11 mot PK10 Rek. Pris: kr. 550 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter H11 mot PK10 Rek. Pris: kr. 550 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PA11 mot PK10 Rek. Pris: kr. 550 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter P6 mot PK10 Rek. Pris: kr. 550 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PA6 mot PK10 Rek. Pris: kr. 550 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PK5/6 mot PK10 Rek. Pris: kr. 350 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter P11 mot PK5/6 Rek. Pris: kr. 450 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PA11 mot PK5/6 Rek. Pris: kr. 450 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter H11 mot PK5/6 Rek. Pris: kr. 450 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter P6 mot PK5/6 Rek. Pris: kr. 450 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PA6 mot PK5/6 Rek. Pris: kr. 450 inkl. moms, exkl. gasol
Hur det var med prisläget 2013 eller 2011 och tidigare vet jag inte. (De började väl med denna inbytesmodell runt 2008-2009 om jag minns rätt)

Men för 2014 gäller nedan:

Kupong vid flaskinbyte

Instruktioner för enstaka inbyten av gasolflaskor i stål och aluminium till PK-flaskor under perioden 01.01.2014 till 31.12.2014


• Alla inbyten måste vara redovisade senast den 15.01.2015
• 1 kupong per inbytestillfälle ska användas.
• Kupongen ifylles och lämnas till distributören samtidig som den inbytta flaskan lämnas i retur.
NYTT • OBS! Bifoga en kopia av kassakvittot hophäftad med kupongen för att den skall gälla!
NYTT • OBS! Notera även det reviderade antalet modeller godkända för inbyte!


Kundnr.:


Datum:


Villkor för kunden:
[ ] Kunden byter P11 mot PK10 Rek. Pris: kr. 850 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter PA11 mot PK10 Rek. Pris: kr. 850 inkl. moms, exkl. gasol
[ ] Kunden byter P6 mot PK10 Rek. Pris: kr. 850 inkl. moms, exkl. gasol

[ ] Kunden byter PK5/6 mot PK10 Rek. Pris: kr. 850 inkl. moms, exkl. gasol
Brukar inte en PK10 gasolfyllning kosta 379kr eller nått i den stilen?
 
Redigerat:
Jag bytte in en P6 mot en PK10 förra året på Rusta Backaplan i GBG och fick i princip deras utpris till kund som inbyte för P6an så la bara mellanskillnaden. Vet inte om det fortfarande gäller.
 
Mikael_L
Går det att använda en 2012-flaska till gasolgrill?
gasolflaska-2012.jpg

Är det någon här som har så, eller provat?


Och sen följdfrågan isåfall:
Hur blir prisbilden för gas i en sådan här?

(Jag har nämligen ett par 2012-flaskor över.)
 
Jag fyller mina på Gasolfyllarna, http://www.gasinstallationer.com, för 29kr/kg.

I mitt fall är det P11 men de fyller nog alla typer. Man byter alltså inte flaskor utan behåller sina egna som de fyller medan man väntar.
 
Problemet som med aga är ju när butiker bara är återförsäljare då blir man styrd efter deras prislista medans om du köper in gasolen till ditt lager får du sätta vilka priser du vill.
 
frav skrev:
Finns det någon som byter stål mot komposit fortfarande? Primagaz hade ju en drive under några år, men den verkar vara slut. Har en gammal Primus P11 som är slut & skulle gärna bytt den mot en lättare "flaska". Alternativet är väl att sälja P11:an, men hur lätt är det? Finns det någon efterfrågan på sådana?
Jag har köpt både en P11 och en P6 på blocket, billigt...:p. Jag ser inte på vilket sätt en kompositflaska skulle vara bättre än stål till grillen, flaskan står på samma fläck hela tiden. Lite skillnad i en husvagn eller annorstädes där man vill spara vikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.