Det verkar populärt det här med öar. Man skulle passat på och köpt Island när det var på väg att gå i konkurs för några år sedan. Det hade man nog fått några miljoner för idag.
 
Wow vilka fina hus, särskilt det första.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Wow vilka fina hus, särskilt det första.
Fina hus kanske, men för små tomter... ;) Jag får nog leta vidare... :p
 
PatrikJ skrev:
Ett par trevliga objekt på Lidingö:

[länk]
Huset är lagom genomglasat :)
I det fallet har man värderat utsikten klart högre än energiförluster. Undrar om det går att bygga med lika mycket fönsterarea med dagens energikrav på nybyggen.
 
PatrikJ skrev:
Ett par trevliga objekt på Lidingö:

[länk]

Bara att börja buda! =)
Lite retusch där, Nackamasterna är borta ur t.ex. bild 1 och 5, men syns i bild 4. Man kan ännu se spåren efter ett hafsigt photoshopjobb i bild 1, inklusive blänket i vattnet efter ljusen på masterna...
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 4 till
  • Laddar…
PatrikJ skrev:
Ett par trevliga objekt på Lidingö:

[länk]

[länk]

Bara att börja buda! =)
Första villan är designad av Arkitektkontoret Rosenberg och Stål när sextiotalet var som bäst. Se så kompromisslöst och fint man lyckats ta vara på berghällar och martallar. Kåken var till salu för inte särskilt många år sedan, och blev i samband med detta varsamt upprustad.
 
ompalompa skrev:
Spännande pool...

[länk]
Ja, poolen är spännande, bilen verkar läcka olja och 4:3 tv i jätteformat. Får någon känsla av att saker inte är så gediget där, ser mest ut att vara byggt vräkigt. Vore intressant med ett besiktningsprotokoll...
 
ullberg
kardborren skrev:
Ja, poolen är spännande, bilen verkar läcka olja och 4:3 tv i jätteformat. Får någon känsla av att saker inte är så gediget där, ser mest ut att vara byggt vräkigt. Vore intressant med ett besiktningsprotokoll...
Tror inte de tar upp vare sig TV-apparater eller bilinnehav i protokollet...

TV:n är för övrigt en B&O, den är inte en 4:3, undre halvan är högtalare har jag för mig. Med tanke på att det bara är B&O prylar så långt man kan se förvånar det mig att det ligger två svinfula plastfjärrar på en bild, vart går dessa?

Även om hemelektronik inte är någon bra tell-tell på hur gediget huset är kan jag avslöja att de där högtalarna som står på golvet kostar drygt 180000 i listpris (sen vet jag inte om någon betalar riktigt så mycket, men dyra som en lätt begagnad personbil är de i alla fall...)

/U
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
kardborren skrev:
Ja, poolen är spännande, bilen verkar läcka olja och 4:3 tv i jätteformat. Får någon känsla av att saker inte är så gediget där, ser mest ut att vara byggt vräkigt. Vore intressant med ett besiktningsprotokoll...
Saknas en spott i badrummet. Ett vägguttag sitter snett/löst i duschrummet. Eventuellt sitter det i tvättstugan lite fel det med.
 
Skarpsynt! Eluttagen sitter lite snett och vint ut lite här och var. Kommer även ut en grov förlängningskabel under fönsterbläcket vid uteplatsen, ser lite konstigt ut.
 
Den slänger man i poolen när man får oväntade gäster..
 
MB77 skrev:
En fin kåk från sekelskiftet (y)

[länk]
Fint hus! Men vad ÄR det med dessa enorma superklippta gräsytor? Det är bara så fult.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.